{"id":605,"date":"2014-09-16T15:38:00","date_gmt":"2014-09-16T13:38:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/09\/16\/b25-ujragondolva\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:52","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:52","slug":"b25-ujragondolva","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/09\/16\/b25-ujragondolva\/","title":{"rendered":"B25 \u00fajragondolva"},"content":{"rendered":"
\n Manaps\u00e1g nagy divat, hogy klasszikus \u00e9teleket \u201e\u00fajragondolni\u201d. Sok tekintetben \u00edgy j\u00e1rt a B-25 is. T\u00f6bbsz\u00f6r is \u00fajragondolt\u00e1k.\n<\/p>\n
\n A tradicion\u00e1lis Balaton csal\u00e1d utolj\u00e1ra a Balatonf\u00fcredi Haj\u00f3gy\u00e1rban \u00a0l\u00e9trehozott tagja az egyetlen, mely t\u00f6bb r\u00e1ncfelvarr\u00e1son is \u00e1tesett sz\u00fclet\u00e9se \u00f3ta. A 90-es \u00e9vek elej\u00e9n elk\u00e9sz\u00fclt haj\u00f3t\u00edpus 1994-t\u0151l\u00a0 a Vega Yachtsport gy\u00e1rt\u00e1s\u00e1ba \u00e9s \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9s\u00e9be ker\u00fclt. A fejleszt\u00e9sek sor\u00e1n m\u00e1r hosszabb\u00edt\u00f3 spoilert is kapott. V\u00e1ltoztattak a forst\u00e1g bek\u00f6t\u00e9sen, a keel bord\u00e1zaton, v\u00e1ltozott a skeg merev\u00edt\u00e9se, \u00e1t lett alak\u00edtva a keel tart\u00f3 bord\u00e1zat \u00e9s a haj\u00f3 bels\u0151 be\u00e9p\u00edt\u00e9se. A rig is v\u00e1ltozott, \u00a0hogy nagyobb vitorla ker\u00fclhessen r\u00e1.\u00a0 Ezek a v\u00e1ltoztat\u00e1sok \u00a0jelent\u0151sen jav\u00edtott\u00e1k a haj\u00f3 a menettulajdons\u00e1gain \u00e9s k\u00e9nyelm\u00e9n.\n<\/p>\n \n A harmadik v\u00e1ltozat id\u00e9n k\u00e9sz\u00fclt el \u00e9s ebben, igazodva a kor szellem\u00e9hez \u00a0egy radik\u00e1lis, b\u00e1r k\u00e9zenfekv\u0151 v\u00e1ltoz\u00e1son ment \u00e1t a haj\u00f3. Els\u0151sorban a vitorl\u00e1zat mellett megjelen\u0151 elektromos motor kapott helyet a haj\u00f3ban, ami ett\u0151l k\u00e9nyelmesebb lett, hisz egy t\u00e9rben kapott helyet a meghajt\u00e1s\u00e1hoz sz\u00fcks\u00e9ges akkumul\u00e1torokkal a motor. Nincs sz\u00fcks\u00e9g b\u00fcd\u00f6s benzineskann\u00e1kra \u00e9s a vil\u00e1g\u00edt\u00e1shoz k\u00fcl\u00f6n akkumul\u00e1torhoz, melyek csak\u00a0 a teret rabolj\u00e1k. A haj\u00f3ban elhelyezett akkumul\u00e1torok legal\u00e1bb 4 \u00e9s f\u00e9l \u00f3r\u00e1s \u00fczem\u00f3r\u00e1t biztos\u00edtanak a hajt\u00f3er\u0151nek.\n<\/p>\n \n A t\u0151kes\u00faly \u00f6nt\u00f6ttvasb\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt eddig. Az \u00faj haj\u00f3 eset\u00e9n az \u00f3lom megold\u00e1s seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel a mer\u00fcl\u00e9st 120-r\u00f3l 93 cm-re siker\u00fclt cs\u00f6kkenteni. Ezzel a mer\u00fcl\u00e9ssel a haj\u00f3 az olyan sek\u00e9lyebb viz\u0171 tavakra is eladhat\u00f3v\u00e1 v\u00e1lt, mint a Velencei-t\u00f3 vagy a Fert\u0151-t\u00f3.\n<\/p>\n \n A legl\u00e1tv\u00e1nyosabb r\u00e9sz viszont a kokpit h\u00e1trafel\u00e9 t\u00f6rt\u00e9n\u0151 kinyit\u00e1sa lett, mely jelent\u0151sen k\u00e9nyelmesebb\u00e9 teszi a munkateret. Az achter bek\u00f6t\u00e9se \u00edgy k\u00e9nyszer\u0171s\u00e9gb\u0151l Y bek\u00f6t\u00e9ss\u00e9 alakult, mely a k\u00e9nyelemnek viszont el\u0151ny\u00e9re v\u00e1lt, hiszen nem kell ker\u00fclgetni a spoilerre val\u00f3 kil\u00e9p\u00e9s sor\u00e1n azt a fr\u00e1nya dr\u00f3tot.\n<\/p>\n \n \n A k\u00e9nyelmet jav\u00edtja a kopors\u00f3\u00e1gyak praktikus meghosszabb\u00edt\u00e1sa egy apr\u00f3 \u00f6tlettel. \u00cdgy m\u00e1r egy 190 cm vagy magasabb n\u00f6v\u00e9s\u0171 ember is k\u00e9nyelmesen elf\u00e9r az eddig r\u00f6vidnek bizonyul\u00f3 helyen.\n<\/p>\n \n A haj\u00f3 tov\u00e1bbra sem egy versenyg\u00e9p, de nem is ez volt a c\u00e9l. Egy olcs\u00f3, sok hazai v\u00edzre alkalmas csal\u00e1di t\u00farahaj\u00f3nak viszont t\u00f6k\u00e9letes. \u00c9s m\u00e9g motoroz\u00e1s\u00e9rt sem b\u00fcntet meg a rend\u0151r \ud83d\ude42\n<\/p>\n \n B\u0151vebb inform\u00e1ci\u00f3:
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n r\u00e9gen \u00e9s most
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n <\/p>\n