\n
\n<\/a><\/p>\n\n A m\u00e1snapi Gorl\u00e1n az Innov8 m\u00f6g\u00f6tt n\u00e9h\u00e1ny haj\u00f3hosszal nyolcadikk\u00e9nt \u00e9rt c\u00e9lba a CODE8, amelyet Ruj\u00e1k Istv\u00e1n korm\u00e1nyzott \u00e9s Simon Tam\u00e1s, T\u00f3th M\u00f3nika, Kollmann Andr\u00e1s, dr. Dzsinich Gergely vitorl\u00e1zott.\n<\/p>\n
\n Ruj\u00e1k Istv\u00e1n besz\u00e1mol\u00f3ja:\n<\/p>\n
\n
\n \u201eR\u00e9gen, akt\u00edvabb versenyz\u0151 koromban sokszor versenyeztem a Garda-tavon Finnel, Solinggal, persze p\u00e1lyaversenyeken. Mindig szerettem ezt a tavat, ahol szinte menetrend szerint f\u00faj d\u00e9lel\u0151tt az \u00e9szaki, majd d\u00e9lut\u00e1n a d\u00e9li sz\u00e9l. V\u00e1rtam, hogy \u00fajra itt versenyzhessek.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n CODE8-cal m\u00e1r vitorl\u00e1ztam, de m\u00e9g soha nem versenyeztem, \u00edgy erre is nagyon kiv\u00e1ncsi voltam. A csapatunk alkalmilag ver\u0151d\u00f6tt \u00f6ssze erre h\u00e9tv\u00e9g\u00e9re Simon Tam\u00e1s a haj\u00f3t\u00edpus meg\u00e1lmod\u00f3ja, \u00e9p\u00edttet\u0151je r\u00e9v\u00e9n. A CODE8 a Balatonon fokozatosan k\u00f6zel\u00edt az oszt\u00e1lly\u00e1 v\u00e1l\u00e1s fel\u00e9, de lehet, hogy ezt a st\u00e1tuszt el\u0151bb \u00e9ri el nemzetk\u00f6zi szinten, hiszen m\u00e1r n\u00e9met \u00e9s sv\u00e1jci vizeken is megjelent ez a nagyszer\u0171, Andrej Justin tervez\u00e9s\u0171 magyar haj\u00f3.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Magamra is kiv\u00e1ncsi voltam, mennyire l\u00e1tok ki a rozsda al\u00f3l, mert az elm\u00falt t\u00edz \u00e9vben \u2013 \u00f6nhib\u00e1mb\u00f3l – j\u00f3 ha \u00f6sszesen t\u00edzszer versenyeztem. Az ut\u00f3bbi id\u0151ben f\u0151leg \u00edrtam \u00e9s besz\u00e9ltem a vitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l, ahelyett, hogy csin\u00e1ltam volna. A Gorla ut\u00e1n \u00fagy \u00e9rzem, v\u00e1ltoztatnom k\u00e9ne az ar\u00e1nyokon…
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Fazekas G\u00e1bor\u00e9k nagyszer\u0171en versenyezve \u00e9s kezdeti pozicion\u00e1lis pech\u00fcket lek\u00fczdve jelent\u0151s h\u00e1tr\u00e1nyb\u00f3l fokozatosan t\u00f6rtek el\u0151re a me\u0151nyben. G\u00e1bor mindenkinek j\u00f3 p\u00e9lda lehet, aki feln\u0151tt fejjel kezd korm\u00e1nyosk\u00e9nt versenyvitorl\u00e1z\u00e1sba. Kiv\u00e1lasztott egy mag\u00e1nak t\u00f6k\u00e9letesen megfelel\u0151 haj\u00f3t, \u00e9s komolyan veszi, amit csin\u00e1l. J\u00f6nnek is a siker\u00e9lm\u00e9nyek, az eredm\u00e9nyek.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n A CODE8 egy remek\u00fcl vezethet\u0151 kis t\u0151kes\u00falyos haj\u00f3, amely a v\u00edzen szinte dingik\u00e9nt viselkedve seg\u00edti a gyors tanul\u00e1st. Ha ehhez olyan t\u00e1rsakat v\u00e1laszt az ember, mint Keller Andris vagy Gyapjas Bal\u00e1zs, akkor minden adott a fejl\u0151d\u00e9shez, \u00e9s az \u00e9lvezetes, sikeres versenyz\u00e9shez.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n De hagy d\u00edcs\u00e9rjek \u00e9n is valakit a leg\u00e9nys\u00e9gemb\u0151l!
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Az, hogy Simon Tam\u00e1s nagy seg\u00edts\u00e9g, term\u00e9szetes, hiszen a haj\u00f3 odafigyel\u0151 gazd\u00e1jak\u00e9nt mindent tud, amire sz\u00fcks\u00e9g van. Nem is neki akarok h\u00edzelegni.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n A versenyre besz\u00e1llt hozz\u00e1nk a Keller Andrissal eredetileg nyaralni \u00e9rkezett T\u00f3th M\u00f3ni. De neki \u00e9rdekesebb versenyezni, mint a parton turist\u00e1skodni, \u00edgy vel\u00fcnk tartott.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n \u00c9n mindig tudtam, hogy n\u0151kb\u0151l kell mancsaftot \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtani! Nem az\u00e9rt, hogy odavonzz\u00e1k a tekinteteket. Nem arra gondolok, akit elvisznek a fi\u00fak szendvicset kenni, hanem aki igazi leg\u00e9nys\u00e9g.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Egy n\u0151, ha \u00fagy d\u00f6nt, hogy komolyan veszi a vitorl\u00e1s versenyz\u00e9st, utol\u00e9rhetetlen. Az els\u0151 pillanatt\u00f3l az utols\u00f3ig koncentr\u00e1l, csak az \u00e9rdekli, hogy a lehet\u0151 legjobban l\u00e1ssa el a dolg\u00e1t, \u00e9s ha vadidegenek k\u00f6z\u00e9, alig ismert haj\u00f3ba is cs\u00f6ppen, feltal\u00e1lja mag\u00e1t. Nem csak azt v\u00e9gzi el, amit mondnak neki, hanem keresi a megoldand\u00f3kat. Nem kell sz\u00f3lni neki, hogy d\u0151l a haj\u00f3, j\u00f6jj\u00f6n fel a sz\u00e9l alatti oldalr\u00f3l, nem kell ellen\u0151rizni, hogy amit elkezdett, azt v\u00e9gig is vigye, r\u00e1ad\u00e1sul, ha \u00e9ppen nincs teend\u0151, akkor felsz\u00f3l\u00edt\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl figyel a k\u00f6t\u00e9lrendre, apr\u00f3s\u00e1gokra. Nem besz\u00e9l oda nem tartoz\u00f3 baroms\u00e1gokat, nem foglalkozik semmi m\u00e1ssal, csak a versennyel. Mert iszony\u00faan nyerni akar!
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Vagyis k\u00f6sz\u00f6nj\u00fck sz\u00e9pen M\u00f3ni, kir\u00e1ly volt\u00e1l! Iz\u00e9, kir\u00e1lyn\u0151!
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n
\n
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n A versenyen j\u00f3l kezdt\u00fcnk. Pontosabban jobban is rajtolhattam volna (sokkal jobban), de a sebess\u00e9gi kateg\u00f3ri\u00e1k szerint h\u00e1rom r\u00e9szre osztott rajtvonal adta lehet\u0151s\u00e9get j\u00f3l haszn\u00e1ltuk ki. A keleti oldalon gyorsan kelet fel\u00e9 menek\u00fclt\u00fcnk a Bogliaco el\u0151tt terjeng\u0151, \u00e9s a gyorsabb haj\u00f3kat kezdetben megfog\u00f3 gyenge szeles foltt\u00f3l.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Azt\u00e1n a m\u00e1r friss\u00fcl\u0151 \u00e9szaki sz\u00e9lben vitorl\u00e1zva siker\u00fclt eg\u00e9sz j\u00f3l megtal\u00e1lnunk, hogy mikor menj\u00fcnk be a szikla al\u00e1, a partk\u00f6zelbe, vagy mikor h\u00fazzunk keresztbe a t\u00falpart fel\u00e9. Ek\u00f6zben Tam\u00e1s seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel fokozatosan jav\u00edtottunk a cirk\u00e1l\u00f3sebess\u00e9g\u00fcnk\u00f6n is. Nem csak \u00e9n voltam \u00faj a haj\u00f3ban, de a vitorl\u00e1k is, r\u00e1ad\u00e1sul m\u00e1s m\u0171helyb\u0151l \u00e9rkezett a gr\u00f3sz \u00e9s a fock is, ami okozott n\u00e9mi neh\u00e9zs\u00e9get. Mert am\u00edg az \u00e9n szememnek tetsz\u0151re \u00e1ll\u00edtottam a nagyvitorl\u00e1t, addig csak folyamatos l\u00e9kocsiz\u00e1ssal siker\u00fclt j\u00f3l menn\u00fcnk. Azt\u00e1n Tam\u00e1s javaslat\u00e1ra \u00e1ll\u00edtottunk a gr\u00f3szon, \u00e9s a haj\u00f3 t\u00f6bb tized csom\u00f3nyit gyorsult nyitott fels\u0151 profillal, \u00e9s az \u00e1rboc ment\u00e9n horpadoz\u00f3 hassal. Meghazudtolva a t\u00e9telt, hogy ami sz\u00e9p, az a gyors is…
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Pontosan nem tudtuk ki az ellenfel\u00fcnk, de sorra k\u00fczd\u00f6tt\u00fck le az olyan haj\u00f3kat, akiket a kateg\u00f3ri\u00e1nkba tartoz\u00f3nak gondoltunk. Persze t\u00f6bb is akadt, amelyik \u00f6n\u00e1ll\u00f3 oszt\u00e1lyk\u00e9nt versenyzett.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Sajnos volt n\u00e9h\u00e1ny olyan, akinek a testform\u00e1ja miatt nagyon fek\u00fcdt a cirk\u00e1l\u00e1s, \u00e9s megl\u00e9pett el\u0151l\u00fcnk. Azt\u00e1n a t\u00f3 \u00e9szaki v\u00e9g\u00e9n n\u00e9h\u00e1nynak az el\u0151ny\u00fck behozhatatlann\u00e1 v\u00e1lt. Egyszer\u0171en az\u00e9rt, mert a torbolei b\u00f3j\u00e1t m\u00e9g \u00e9szaki sz\u00e9llel el\u00e9rve \u0151k a nagy sz\u00e9lfordul\u00f3 el\u0151tt, b\u0151sz\u00e9lben indultak d\u00e9lnek. Ezzel tettek szert behozhatatlan el\u0151nyre, mert nek\u00fcnk m\u00e1r egy h\u00faszperces verg\u0151d\u00e9s jutott a sz\u00e9lcsendben a b\u00f3ja fel\u00e9 k\u00fcszk\u00f6dve. Ezut\u00e1n pedig m\u00e1r cirk\u00e1lnunk kellett d\u00e9l fel\u00e9.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n B\u0151 h\u00e9t\u00f3r\u00e1nyi cirk\u00e1l\u00e1s el\u00e9g kimer\u00edt\u0151. M\u00e9gis siker\u00fclt j\u00f3 d\u00f6nt\u00e9seket hozni, akkor menni eg\u00e9szen k\u00f6zel a part k\u00f6zel\u00e9be, ki a szikl\u00e1khoz, amikor ez fizetett is, illetve j\u00f3kor h\u00faztunk \u00e1t a m\u00e1sik parthoz, amikor \u00e9ppen ezt k\u00edv\u00e1nta meg a p\u00e1lya gyors teljes\u00edt\u00e9se.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n
\n
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Az eg\u00e9sz versenyb\u0151l csak az Aquafresca ut\u00e1ni utols\u00f3 szakaszt felejten\u00e9m sz\u00edvesen. M\u00e9g kor\u00e1bban \u00fagy festett, hogy onnan m\u00e1r csak egy hossz\u00fa, \u00e1m egyszer\u0171 futtatott menet lesz a bogliac\u00f3i c\u00e9lig. Amelyiken azt\u00e1n el is sz\u00fartam a verseny\u00fcnk v\u00e9g\u00e9t..
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg elf\u00e1radtam, \u00e9s meg\u00f6r\u00fclve ennek az egyszer\u0171nek t\u0171n\u0151 utols\u00f3 menetnek kikapcsoltam. Nem vettem \u00e9szre, hogy m\u00e1r nem koncentr\u00e1lok el\u00e9gg\u00e9, \u00e9s hib\u00e1ztam. Az utols\u00f3 szakasz ugyanis egyszer\u0171 menet helyett v\u00e1ltoz\u00f3 erej\u0171, de \u00f6sszes\u00e9g\u00e9ben gyeng\u00fcl\u0151 szeles cirk\u00e1l\u00e1s lett. Ebben a sz\u00e9lben az orrvitorl\u00e1t \u00e9s a topra h\u00fazhat\u00f3 reachert kellett cser\u00e9lgetn\u00fcnk.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n N\u00e1lunk a reacher egyik beteker\u00e9sekor ad\u00f3dott egy technikai probl\u00e9ma. \u00c9n pedig nem \u00e1lltam k\u00e9szen a helyzet higgadt megold\u00e1s\u00e1ra. S\u0151t! Az \u00f6sszeszokatlan, ebben gyakorlatlan leg\u00e9nys\u00e9gemet m\u00e9g bele is hajtottam a kapkod\u00e1sba. Tal\u00e1n mindig hajlamos is voltam erre, de most az agyamon l\u00e9v\u0151 vitorl\u00e1srozsda \u00e9s az edzetlens\u00e9gem lehetett a rossz reag\u00e1l\u00e1som f\u0151 oka.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n \u00cdgy kiss\u00e9 lehorzsolt vitorl\u00e1s \u00f6ntudattal v\u00e1rom a Centomigli\u00e1t, ahol r\u00e1ad\u00e1sul feltehet\u0151en leg\u00e9nys\u00e9gk\u00e9nt veszek r\u00e9szt, szint\u00e9n egy CODE8-on.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Ami biztos: t\u00f6k mindegy h\u00e1ny \u00e9ves vagy, van-e vitorl\u00e1s m\u00faltad vagy nincs, vitorl\u00e1zni, versenyezni kell, hogy v\u00e9gig, a rajtt\u00f3l a c\u00e9lig rendben menjenek a dolgok.
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Hi\u00e1ba na, ahogy azt Reinhardt Gyu tan\u00edtotta nek\u00fcnk anno a Velencei-tavi V\u00edzi Sportiskol\u00e1ban: \u201eKisfiam ez egy olyan bicikli, amit tekerni kell, k\u00fcl\u00f6nben pof\u00e1ra esel!\u201d
\n <\/em>\n<\/p>\n\n
\n Teh\u00e1t viszl\u00e1t \u00fajra a v\u00edzen Finnben \u00e9s CODE8-ban vagy b\u00e1rmilyen j\u00f3 haj\u00f3ban! Megpr\u00f3b\u00e1lom elhagyni az elm\u00falt \u00e9vek, \u00e9vtizedek alatt felvett enter-escape \u00e9s g\u00e1z-kuplung alap\u00fa fizikai felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9si s\u00e9m\u00e1mat, \u00e9s legal\u00e1bb kicsit t\u00f6bbet versenyezni. Musz\u00e1j lenne valahogy egyenk\u00e9nt lepattogtatni azokat a rusnya rozsdafoltokat a bord\u00e1zatomr\u00f3l…Legal\u00e1bb a jav\u00e1t!\u201d
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n\n
\n Szeptember 6-\u00e1n a Centomigli\u00e1n h\u00e1rom CODE8 t\u00edpus\u00fa haj\u00f3 \u00e1ll rajthoz, valamint a Raffica, az egyszer ezen a versenyen m\u00e1r Kir\u00e1ly Zsolt csapat\u00e1val is diadalmaskodott, tavaly pedig m\u00e1sodik helyen v\u00e9gzett magyar Libera.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
V\u00e9gtelen kreuz a Gorl\u00e1n, a Centomigli\u00e1t megel\u0151z\u0151 versenyen K\u00e9t magyar CODE8 t\u00edpus\u00fa haj\u00f3 indult augusztus 31-\u00e9n a 48. Trofeo Gorla versenyen a Garda-tavon. A 6 nemzet 49 haj\u00f3j\u00e1t felvonultat\u00f3 ORC Mini Altura oszt\u00e1lyban a Fazekas G\u00e1bor haj\u00f3ja az Innov8 a hetedik helyen \u00e9rt c\u00e9lba, m\u00edg a CODE8 Ruj\u00e1k Istv\u00e1n korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val lett nyolcadik. Szeptember 6-7-\u00e9n lesz […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7513,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1483,991,813],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/615"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=615"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/615\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7513"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=615"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=615"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=615"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}