{"id":642,"date":"2014-08-13T07:48:00","date_gmt":"2014-08-13T05:48:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/08\/13\/kalandok-a-fertobajnoksagon\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:45","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:45","slug":"kalandok-a-fertobajnoksagon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/08\/13\/kalandok-a-fertobajnoksagon\/","title":{"rendered":"Kalandok a Fert\u0151bajnoks\u00e1gon"},"content":{"rendered":"

\n A cs\u00fct\u00f6rt\u00f6kt\u0151l vas\u00e1rnapig tart\u00f3 esem\u00e9nyek val\u00f3ban kalandosak voltak.\n<\/p>\n

\n Id\u00e9n ism\u00e9t engem \u00e9rt a megtiszteltet\u00e9s, hogy v\u00edzi rendez\u00e9st prezent\u00e1lhattam a fert\u0151-tavi bajnoks\u00e1gon.\u00a0 Ez nem t\u0171nt most t\u00fal egyszer\u0171nek, mert egy kisebb betegs\u00e9g er\u0151sen h\u00e1tr\u00e1ltatott. Na de v\u00e9g\u00fcl nem ett\u0151l lett kalandos a h\u00e9tv\u00e9ge.\n<\/p>\n

\n
\n Act1
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n Ag\u00e1rdr\u00f3l neki v\u00e1gtunk a t\u00far\u00e1nak \u00f6t\u00f6sben vagyis k\u00e9t finnes, k\u00e9t finn \u00e9s j\u00f3magam. Az halad\u00e1si sebess\u00e9g\u00fcnk hamarosan\u00a0 gy\u00f6k kett\u0151 al\u00e1 zuhant, amikor is az M1 forgalm\u00e1t megakasztotta egy komolyabb baleset. Hosszas bolyong\u00e1s ut\u00e1n v\u00e9g\u00fcl felvett\u00fck az utaz\u00f3temp\u00f3t, de k\u00f6zben meg is \u00e9hezt\u00fcnk. Nos, meg\u00e1lltunk egy benzink\u00fatn\u00e1l, ami m\u00f6g\u00f6tt hamburgeres \u00e9s \u00e9tterem l\u00e1tszott. A hamburgeres csak l\u00e1tszott, mert \u00fcres helyis\u00e9gekben senki sem v\u00e1rt minket, ez\u00e9rt \u00e1t\u00fclt\u00fcnk a szomsz\u00e9dos \u00e9tterembe.\n<\/p>\n

\n Az \u00e1rak igen magasak voltak, de eddig a dolog szabadon v\u00e1lasztott, hiszen itt m\u00e9g fel\u00e1llhattunk volna. Nem tett\u00fck. Hiba volt. A reperto\u00e1rban szerepelt elfelejtett rendel\u00e9s, v\u00e9gtelen v\u00e1rakoz\u00e1si id\u0151, elfelejtett fizet\u00e9si sz\u00e1nd\u00e9k, elkevert sz\u00e1mla, apr\u00f3 bet\u0171s r\u00e9szben k\u00f6z\u00f6lt szerviz d\u00edj, ez\u00e9rt l\u00e1zadoz\u00f3 \u00e9s egy\u00e9bk\u00e9nt kiss\u00e9 lust\u00e1nak t\u0171n\u0151 pinc\u00e9r, aki 150 Ft-ot Euroban akart visszaadni, nehogy vissza kelljen mennie az elad\u00f3 t\u00e9rbe. (k\u00edv\u00e1ncsi lenn\u00e9k mennyi Eurot akart adni? 43 centet?) Engem szem\u00e9ly szerint az fogott meg, hogy a kenyeret k\u00fcl\u00f6n felsz\u00e1molt\u00e1k, b\u00e1r sokan azt mondt\u00e1k, hogy m\u00e1shol is van ilyen. \u00c9n h\u00fasz \u00e9ve nem tal\u00e1lkoztam vele.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n \u00c9n ink\u00e1bb foglalt szob\u00e1t k\u00e9rn\u00e9k. Az olcs\u00f3bb?
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n V\u00e9g\u00fcl vagy k\u00e9t \u00f3ra elm\u00falt\u00e1val csak elszabadultunk \u00e9s az egyetlen pozit\u00edvum legal\u00e1bb, hogy a kaja j\u00f3 volt. B\u00e1r ezek ut\u00e1n nem tartottuk kiz\u00e1rtnak, hogy \u00a0ez \u00fcgyben is meg\u00e9rik a meglepet\u00e9s. Szerencs\u00e9re t\u00e9vedt\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n Est\u00e9re meg is \u00e9rkezt\u00fcnk Fert\u0151r\u00e1kosra, ahol zs\u00fafol\u00e1sig megtelt az FVE kik\u00f6t\u0151je. A 6 oszt\u00e1lyban 70 f\u00f6l\u00f6tti indul\u00f3 l\u00e9tsz\u00e1m az ut\u00f3bbi id\u0151ben szokatlan volt errefel\u00e9. Az\u00e9rt ez nem okozott olyan nagy fennakad\u00e1st.\n<\/p>\n

\n
\n Act 2
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n M\u00e1snap \u00f6ssze\u00e1llni l\u00e1tszott az eg\u00e9sz rendszer, amiben a r\u00e9sztvev\u0151k egy szerintem is jogos kritik\u00e1t fogalmaztak meg. M\u00e9gpedig azt, hogy egy h\u00e1rom napos versenyen is induljon el az els\u0151 nap id\u0151ben \u00e9s ne a megnyit\u00f3val kezd\u0151dj\u00f6n 10-kor, hanem versennyel. A protokoll\u00e1ris r\u00e9sz b\u0151ven elf\u00e9r este is a futamok ut\u00e1n. Ez persze nem v\u00e9letlen\u00fcl fogalmaz\u00f3dott meg. \u00cdgy esett, hogy az eg\u00e9sz addig remek\u00fcl f\u00faj\u00f3 sz\u00e9l\u00a0 a 12-kor kezd\u0151d\u0151 els\u0151 futamra m\u00e1r le\u00e1llt \u00e9s csak k\u00ednl\u00f3d\u00e1s, pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s maradt. Az esti \u00e9tkez\u00e9s persze sok minden\u00e9rt k\u00e1rp\u00f3tolt, de az\u00e9rt maradt benn\u00fcnk hi\u00e1ny\u00e9rzet. -1 futam\n<\/p>\n

\n
\n Act3
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A meteorol\u00f3gia remek szelet \u00edg\u00e9rt ez\u00e9rt bizakodva \u00e1lltunk neki a napnak. Az els\u0151 futamban nem is csal\u00f3dtunk. F\u00fajt is, verseny is volt, csak a p\u00e1lya siker\u00fclt t\u00fal nagyra \u00e9s egy technikai mal\u0151r miatt az igen j\u00f3l f\u00faj\u00f3 sz\u00e9lben majdnem egy f\u00e9l \u00f3r\u00e1t k\u00e9sett a rajt. Ez a m\u00e1sodik futamra \u00e9gett igaz\u00e1n a k\u00f6rm\u00fcnkre, amikor is le\u00e1llt a sz\u00e9l \u00e9s \u00e9ppen be lehetett futtatni azt. A le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9l miatt a parti halaszt\u00e1s l\u00e1tszott j\u00f3 megold\u00e1snak. Hamarosan megj\u00f6tt a nyugatr\u00f3l s\u00f6t\u00e9t felh\u0151kb\u0151l vihart \u00edg\u00e9r\u0151 \u00e1ld\u00e1s, nagy es\u0151vel, sz\u00e9llel \u00edgy maradt aznapra a k\u00e9t futam. -1 futam\n<\/p>\n

\n
\n Act4
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Na most m\u00e1r r\u00e1nk f\u00e9rt volna egy kis szerencse, b\u00e1r az id\u0151j\u00e1r\u00e1s m\u00e1st \u00edg\u00e9rt. Minden esetre a rajt id\u0151pontja el\u0151bbre j\u00f6tt egy \u00f3r\u00e1val. Az olaj v\u00edz ennek ellen\u00e9re nem b\u00edztatott sok j\u00f3val.\u00a0 Nem sokkal 10 el\u0151tt viszont elkezdett lengedezni a d\u00e9li sz\u00e9l. A helyi er\u0151k s\u00fag\u00e1s\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en v\u00edzre ment\u00fcnk \u00e9s a nagy null\u00e1s semmiben m\u00e9g p\u00e1lya is sz\u00fcletett. A nem is olyan v\u00e1ratlanul \u00e9rkez\u0151 d\u00e9li szelet k\u00e9szen fogadta a mez\u0151ny. +1 futam\n<\/p>\n

\n Sajnos m\u00e9g elmozdult a sz\u00e9ltengely \u00e9s a finnes rajtot vissza kellett l\u0151ni \u00e9s p\u00e1ly\u00e1t m\u00f3dos\u00edtani. De eg\u00e9sz frapp\u00e1nsnak t\u0171nt a megold\u00e1s. Minden esetre tal\u00e1n megj\u00f6tt v\u00e9gre a szerencse faktor. Gyorsan lep\u00f6rg\u00f6tt k\u00e9t futam \u00e9s ezzel fel is l\u00e9legezhett\u00fcnk, hiszen ezzel a nappal a meteorol\u00f3giai el\u0151rejelz\u00e9sek miatt nem sz\u00e1moltunk t\u00fals\u00e1gosan.\n<\/p>\n

\n Az \u00fcr\u00f6m az \u00f6r\u00f6mben, hogy a finneseknek a limitid\u0151 lej\u00e1rta el\u0151tt tal\u00e1n m\u00e9g kij\u00f6tt volna egy futam, de a J\u00f3isten ezt nem \u00edgy akarta \u00e9s mark\u00e1nsan elforgatta a szelet. -1 futam\n<\/p>\n

\n \u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben a h\u00e9tv\u00e9ge rendez\u0151i szempontb\u00f3l nem volt egy \u00e1lom. Szerencs\u00e9nk sem volt \u00e9s heroikus k\u00fczdelmet folytattunk a technik\u00e1val (v\u00e1ratlanul lerobbant motorosok, b\u00f3jas\u00falyok elveszt\u00e9se, bizonyos helyeken eln\u00e9mul\u00f3 r\u00e1di\u00f3k). Ennek ellen\u00e9re a vas\u00e1rnap egy kicsit tal\u00e1n helyre r\u00e1zta az \u00f6nbecs\u00fcl\u00e9s\u00fcnket.\n<\/p>\n

\n A Fert\u0151-t\u00f3nak egyetlen nagy baja van jelenleg. Lassan a h\u00edn\u00e1r megeszi az eg\u00e9sz magyar r\u00e9szt. A versenyz\u0151knek plusz feladatot adott a h\u00edn\u00e1rmez\u0151k lek\u00fczd\u00e9se. \u00a0De hogy \u00e9rdemes ide elj\u00f6nni, az biztos.\u00a0 A Juditok s\u00fctijei, a vend\u00e9gszeretet \u00e9s a t\u00f3 miatt is.\n<\/p>\n

\n Azt az\u00e9rt szomor\u00faan vettem tudom\u00e1sul, hogy a szomsz\u00e9dos Ausztri\u00e1b\u00f3l nem j\u00f6tt versenyz\u0151, a t\u00f3 magyar r\u00e9sz\u00e9nek legnagyobb verseny\u00e9re.\n<\/p>\n

\n
\n V\u00c9GEREDM\u00c9NY
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: B\u00f6r\u00f6cz Berta, Demeczky Mih\u00e1ly
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A cs\u00fct\u00f6rt\u00f6kt\u0151l vas\u00e1rnapig tart\u00f3 esem\u00e9nyek val\u00f3ban kalandosak voltak. Id\u00e9n ism\u00e9t engem \u00e9rt a megtiszteltet\u00e9s, hogy v\u00edzi rendez\u00e9st prezent\u00e1lhattam a fert\u0151-tavi bajnoks\u00e1gon.\u00a0 Ez nem t\u0171nt most t\u00fal egyszer\u0171nek, mert egy kisebb betegs\u00e9g er\u0151sen h\u00e1tr\u00e1ltatott. Na de v\u00e9g\u00fcl nem ett\u0151l lett kalandos a h\u00e9tv\u00e9ge. Act1 Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n Ag\u00e1rdr\u00f3l neki v\u00e1gtunk a t\u00far\u00e1nak \u00f6t\u00f6sben vagyis k\u00e9t finnes, k\u00e9t finn […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7614,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[390,816],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/642"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=642"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/642\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7614"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=642"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=642"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=642"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}