{"id":656,"date":"2014-07-24T23:46:00","date_gmt":"2014-07-24T21:46:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/07\/24\/optimist-europa-bajnoksag\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:42","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:42","slug":"optimist-europa-bajnoksag","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/07\/24\/optimist-europa-bajnoksag\/","title":{"rendered":"Optimist Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1g"},"content":{"rendered":"

\n 2014. j\u00falius 12 \u2013 20 St. George Royal Yacht Club D\u00fan Laoghaire, \u00cdrorsz\u00e1g\n<\/p>\n

\n A 2014. \u00e9vi Optimist Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1gon haz\u00e1nkat n\u00e9gy fi\u00fa \u00e9s k\u00e9t l\u00e1ny valamint csapatvezet\u0151 \u00e9s edz\u0151 k\u00e9pviselte:\n<\/p>\n

\n Er\u0151ss Lor\u00e1nd Spartacus VE HUN 1280\n<\/p>\n

\n H\u00e9jja Marcell Spartacus VE HUN 1313\n<\/p>\n

\n L\u00e1szl\u00f3fy \u00c1bel Spartacus VE HUN 1285\n<\/p>\n

\n L\u00e1szl\u00f3fy Levente Spartacus VE HUN 1284\n<\/p>\n

\n R\u00e1c Karina MVM SE HUN 1315\n<\/p>\n

\n Veenstra Csenge BS \u2013F\u0171zf\u0151 VK HUN \u00a0514\n<\/p>\n

\n Csapatvezet\u0151 – D\u00e9nes G\u00e1bor BS-F\u0171zf\u0151\n<\/p>\n

\n Edz\u0151 – T\u00f6r\u00f6k P\u00e9ter Spartacus VE\n<\/p>\n

\n A csapat j\u00falius 10-\u00e9n \u00e9rkezett a verseny helysz\u00edn\u00e9re. A haj\u00f3k, a motoros, valamint felszerel\u00e9sek komppal, a gyerekek rep\u00fcl\u0151vel \u00e9rkeztek a szigetorsz\u00e1gba. A versenyt megel\u0151z\u0151en k\u00e9t nap edz\u00e9s, a haj\u00f3k \u00e9s a felszerel\u00e9s felm\u00e9r\u00e9se, a hivatalos nevez\u00e9s szerepelt a programban. A pr\u00f3bafutamot \u00e9s a megnyit\u00f3 \u00fcnneps\u00e9get k\u00f6vet\u0151en j\u00falius 14-\u00e9n a kvalifik\u00e1ci\u00f3s futamokkal elkezd\u0151d\u00f6tt a verseny. A fi\u00fak k\u00fczdelm\u00e9ben negyvenn\u00e9gy orsz\u00e1g sz\u00e1z\u00f6tvenh\u00e1rom versenyz\u0151je, m\u00edg a l\u00e1nyokn\u00e1l sz\u00e1zegy versenyz\u0151 \u00e1llt rajthoz. A versenyutas\u00edt\u00e1sban le\u00edrtak szerint, minimum \u00f6t kvalifik\u00e1ci\u00f3s futam teljes\u00fcl\u00e9s\u00e9vel kezd\u0151dhetett a Final Race, ahol a fi\u00fak arany, ez\u00fcst, bronz, a l\u00e1nyok arany, ez\u00fcst csoportokban folytathatt\u00e1k a versenyt. Az els\u0151 h\u00e1rom versenynapon mink\u00e9t mez\u0151ny (fi\u00fa \u2013 l\u00e1ny) hat futamot teljes\u00edtett, \u00edgy a h\u00e1tra l\u00e9v\u0151 n\u00e9gy futamban mindenki a Final Race csoportjaiban vitorl\u00e1zhatott. Sajnos a kedvez\u0151tlen id\u0151j\u00e1r\u00e1s miatt az arany csoport fi\u00fa \u2013 l\u00e1ny mez\u0151ny\u00e9ben kilenc, m\u00edg az ez\u00fcst fi\u00fa \u2013 l\u00e1ny, valamint a fi\u00fa bronz csoportban mind\u00f6ssze nyolc futam teljes\u00fclt.\n<\/p>\n

\n A fi\u00fak k\u00fczdelm\u00e9ben versenyz\u0151ink k\u00f6z\u00fcl Er\u0151ss Lor\u00e1nd jutott be az aranycsoportba, s ott a negyvenhatodik helyen v\u00e9gzett.\n<\/p>\n

\n Ugyancsak aranycsoportban k\u00fczdhetett Veenstra Csenge is, aki a versenyt a negyvenegyedik helyen fejezte be.\n<\/p>\n

\n A fi\u00fak ez\u00fcst csoportj\u00e1ban L\u00e1szl\u00f3fy Levente a huszonkilencedik, L\u00e1szl\u00f3fy \u00c1bel a harmincnegyedik helyen v\u00e9gzett.\n<\/p>\n

\n R\u00e1c Karina a l\u00e1ny ez\u00fcst csoportban vitorl\u00e1zva a tizenhatodik helyet szerezte meg.\n<\/p>\n

\n A fi\u00fa bronz csoportban vitorl\u00e1z\u00f3 H\u00e9jja Marcell a hetedik helyen v\u00e9gzett.\n<\/p>\n

\n A verseny helysz\u00edne a sz\u00e9lviszonyokat illet\u0151en meglehet\u0151sen neh\u00e9znek bizonyult. A versenyz\u0151k mindegyik\u00e9r\u0151l elmondhat\u00f3, hogy igen ingadoz\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nnyel tudtak csak vitorl\u00e1zni, melyet az el\u00e9rt pontsz\u00e1mok is j\u00f3l t\u00fckr\u00f6znek. Versenyz\u0151ink eset\u00e9ben is elmondhat\u00f3, hogy nehezen igazodtak el a sokv\u00e1ltoz\u00f3s id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt.\u00a0 A verseny els\u0151 futamaiban igen j\u00f3l szerepelt Er\u0151ss Lor\u00e1nd (9, 4), akit a versenyb\u00edr\u00f3k egy elmulasztott ellen\u0151rz\u00e9si k\u00f6telezetts\u00e9g miatt b\u00fcntet\u0151 ponttal r\u00f3ttak meg. Ezt k\u00f6vet\u0151en nem siker\u00fclt j\u00f3l teljes\u00edtenie. Veenstra Csenge \u00e9s R\u00e1c Karina is j\u00f3l kezdtek, de a folytat\u00e1sban nekik sem siker\u00fclt egyenletesen j\u00f3l szerepelni. A kisebbek k\u00f6z\u00fcl L\u00e1szl\u00f3fy Levente\u00a0 a Final Race futamaiban tal\u00e1lt mag\u00e1ra, ahol egy futamgy\u0151zelemmel \u00e9s egy \u00f6t\u00f6dik hellyel igyekezett f\u00f6ljebb kapaszkodni az ez\u00fcst csoportban. L\u00e1szl\u00f3fy \u00c1bel n\u00e9h\u00e1ny jobb eredm\u00e9nnyel is csak k\u00f6zepesen teljes\u00edtett. Az EB \u00fajonc H\u00e9jja Marci a v\u00e1logat\u00f3 futamokon igen megillet\u0151d\u00f6tten, k\u00e9pess\u00e9gei alatt vitorl\u00e1zott.\u00a0 A bronz csoportban hozta a k\u00f6telez\u0151 form\u00e1j\u00e1t, ezzel egy\u00fctt nem vitorl\u00e1zott a t\u0151le megszokott m\u00f3don.\n<\/p>\n

\n A dublini \u00f6b\u00f6lben zajl\u00f3 verseny f\u0151bb id\u0151j\u00e1r\u00e1si adatai a verseny idej\u00e9re:\n<\/p>\n

\n
\n J\u00falius 14. h\u00e9tf\u0151
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Fi\u00fa rajtok kezdete 12:00; l\u00e1ny rajtok kezdete 14:30\n<\/p>\n

\n A sz\u00e9l v\u00e1ltoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00fa, kezdetben 150- 170 fok, 6- 10 csom\u00f3, majd a l\u00e1ny rajtokn\u00e1l \u00e1tfordult 240 fokra \u00e9s tov\u00e1bb 260-ra. Er\u0151ss\u00e9ge 15-17 csom\u00f3. T\u00f6bbsz\u00f6r fordul balra, a p\u00f6rg\u00e9sek ritmustalanok voltak. Az \u00e1raml\u00e1si viszonyok minden napra vonatkoz\u00f3an egy\u00e9rtelm\u0171en alakultak, a tet\u0151z\u00e9sig 140-160 fokr\u00f3l folyt a v\u00edz, ap\u00e1ly ir\u00e1ny\u00e1ban 340 fokr\u00f3l. D\u00fan Laoghaire kik\u00f6t\u0151j\u00e9nek k\u00f6zel\u00e9ben 100-110 illetve 300 fok volt az \u00e1raml\u00e1s ir\u00e1nya. Az \u00e1r \u2013 ap\u00e1ly szintk\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g 4,5 m\u00e9ter volt.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00falius 15. kedd
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n L\u00e1nyok rajtja 12:00; fi\u00fak rajtja 14:30\n<\/p>\n

\n A verseny els\u0151 fel\u00e9ben a 150 fokr\u00f3l f\u00faj\u00f3 sz\u00e9l 10-12 csom\u00f3 er\u0151ss\u00e9g\u0171 volt, az \u00e1raml\u00e1s 140 fokr\u00f3l, 12 m\u00e9ter\/perc, majd a tet\u0151z\u00e9ssel meg\u00e1llt. A ritmustalan sz\u00e9lfordul\u00f3kban mindk\u00e9t oldal v\u00e1lhatott pozit\u00edvv\u00e1. Visszap\u00f6rg\u00e9s nem volt, \u00edgy csak az egyik oldal \u00e9rt fel el\u0151ny\u00f6sen a b\u00f3j\u00e1hoz. H\u00e1tsz\u00e9lben a sz\u00e9ltaktika sz\u00e1m\u00edtott, a friss\u00fcl\u00e9sekben lehetett j\u00f3 t\u00e9rnyer\u00e9ssel vitorl\u00e1zni. A versenynap m\u00e1sodik fel\u00e9ben a sz\u00e9l friss\u00fclt, a fi\u00fak rajtj\u00e1n\u00e1l azonos ir\u00e1nnyal 18-20 csom\u00f3ra er\u0151s\u00f6d\u00f6tt. Az \u00e1raml\u00e1s az ap\u00e1ly kezdet\u00e9vel 340 fokra v\u00e1ltozott.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00falius 16. szerda
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Fi\u00fa rajt 12:30; l\u00e1ny rajt 14:30\n<\/p>\n

\n A sz\u00e9l 240 fokr\u00f3l f\u00fajt, er\u0151ss\u00e9ge 13-15 csom\u00f3. Az \u00e1raml\u00e1s ir\u00e1nya 150 fok, er\u0151ss\u00e9ge 15 m\/p. A sz\u00e9l er\u0151ss\u00e9ge folyamatosan v\u00e1ltozott, a friss\u00fcl\u00e9sek cs\u00edkokban, elfordul\u00e1sokkal \u00e9rkeztek.\u00a0 A l\u00e1nyok rajtj\u00e1n\u00e1l a sz\u00e9lir\u00e1ny 280 fokra v\u00e1ltozott, \u00faj p\u00e1ly\u00e1t kellett kit\u0171zni. Ezt k\u00f6vet\u0151en sem maradt stabil ir\u00e1nya a sz\u00e9lnek, strat\u00e9gi\u00e1t sem az \u00e1raml\u00e1sra, sem a sz\u00e9lre nem lehetett alapozni.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00falius 17. cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A Final Race rajtideje 12:00.\n<\/p>\n

\n A sz\u00e9l ir\u00e1nya 120 fok, er\u0151ss\u00e9ge 10 csom\u00f3. Az \u00e1raml\u00e1s ir\u00e1nya 130 fok, 12 \u2013 15 m\/p. A versenynap els\u0151 fel\u00e9ben a p\u00e1lya bal oldala t\u0171nt el\u0151ny\u00f6sebbnek, majd az \u00e1raml\u00e1si ir\u00e1nyok \u00e9s a sz\u00e9l gyenge, jobbos elhajl\u00e1sa miatt a part menti jobb oldal j\u00f6tt be. Az arany csoportok m\u00e1sodik futam\u00e1ban a p\u00e1lyater\u00fcletre s\u0171r\u0171 k\u00f6d terjedt le, p\u00e1lyar\u00f6vid\u00edt\u00e9ssel a kapu b\u00f3j\u00e1n\u00e1l voltak a befut\u00f3k. Ezt k\u00f6vet\u0151en a l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1g sz\u00e1z m\u00e9ter al\u00e1 cs\u00f6kkent, az egyre friss\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben sajnos nem lehetett vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00falius 18. p\u00e9ntek
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Rajtja 12:00\n<\/p>\n

\n Gyenge 6-7 csom\u00f3s sz\u00e9l 120 fokr\u00f3l. Az \u00e1raml\u00e1s ir\u00e1nya 150 fok, er\u0151ss\u00e9ge 12-14 m\/p. Tal\u00e1n az egyetlen nap volt a verseny idej\u00e9n, mikor az \u00e1raml\u00e1s – sz\u00e9l \u00f6sszef\u00fcgg\u00e9sb\u0151l biztosabb strat\u00e9gi\u00e1t lehetett tervezni. A m\u00e9rt adatokb\u00f3l a p\u00e1lya, \u00e1raml\u00e1s fel\u00f6li, jobb oldala volt el\u0151ny\u00f6sebb. Az ez\u00fcst, bronz csoportok m\u00e1sodik futam\u00e1t az er\u0151s k\u00f6d miatt f\u00e9lbe kellett szak\u00edtani. A l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1g \u00f6tven m\u00e9ter al\u00e1 cs\u00f6kkent.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00falius 19. szombat
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Rajt 11:00\n<\/p>\n

\n A gyenge, nem leterjedt sz\u00e9l ir\u00e1nya 120 fok, er\u0151ss\u00e9ge 1,8 \u2013 2,6 csom\u00f3. Az \u00e1raml\u00e1s ir\u00e1nya 150 fok, 10 m\/p. A friss\u00fcl\u0151 sz\u00e9llel (6-7 csom\u00f3) ism\u00e9t s\u0171r\u0171 k\u00f6d \u00e9rkezett, nem lehetett futamot ind\u00edtani.\n<\/p>\n

\n A versenyrendez\u0151s\u00e9g az el\u0151re j\u00f3l \u00e1tgondolt biztons\u00e1gi el\u0151\u00edr\u00e1soknak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en jelesre vizsg\u00e1zott a mez\u0151ny k\u00f6dben t\u00f6rt\u00e9n\u0151 mozgat\u00e1sa, kik\u00f6t\u0151be visszajuttat\u00e1sa ter\u00e9n. Az edz\u0151motorosokban k\u00f6telez\u0151 volt a r\u00e1di\u00f3 haszn\u00e1lata, ki- illetve behaj\u00f3z\u00e1skor a ki- \u00e9s bejelentkez\u00e9s. A versenyz\u0151k haj\u00f3sz\u00e1mot kaptak, ez alapj\u00e1n regisztr\u00e1lt\u00e1k \u0151ket egy gumi karszalag seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel v\u00edzre sz\u00e1ll\u00e1skor illetve vissza\u00e9rkez\u00e9skor. R\u00e1di\u00f3n, valamint nagysz\u00e1m\u00fa RC motorossal az edz\u0151ket ir\u00e1ny\u00edtva tartott\u00e1 egybe a rajtter\u00fcleten a mez\u0151nyt, majd \u00e1tadva a \u201evont\u00e1kat\u201d egy GPS-es haj\u00f3nak, kivezett\u00e9k \u0151ket a kik\u00f6t\u0151be.\n<\/p>\n

\n V\u00e9g\u00fcl a csapat nev\u00e9ben szeretn\u00e9m megk\u00f6sz\u00f6nni a sz\u00fcl\u0151kt\u0151l, a klubokt\u00f3l, a Porsche Hung\u00e1ri\u00e1t\u00f3l \u00e9s az MVSZ-t\u0151l kapott seg\u00edts\u00e9get.\n<\/p>\n

\n Cherburg, 2014. j\u00falius 21.\n<\/p>\n

\n
\n TOV\u00c1BBI K\u00c9PEK
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n EREDM\u00c9NYEK
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: L\u00e1szl\u00f3fy Csaba
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2014. j\u00falius 12 \u2013 20 St. George Royal Yacht Club D\u00fan Laoghaire, \u00cdrorsz\u00e1g A 2014. \u00e9vi Optimist Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1gon haz\u00e1nkat n\u00e9gy fi\u00fa \u00e9s k\u00e9t l\u00e1ny valamint csapatvezet\u0151 \u00e9s edz\u0151 k\u00e9pviselte: Er\u0151ss Lor\u00e1nd Spartacus VE HUN 1280 H\u00e9jja Marcell Spartacus VE HUN 1313 L\u00e1szl\u00f3fy \u00c1bel Spartacus VE HUN 1285 L\u00e1szl\u00f3fy Levente Spartacus VE HUN 1284 R\u00e1c […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[354,1448],"sailing_author":"T\u00f6r\u00f6k P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/656"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=656"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/656\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=656"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=656"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=656"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}