{"id":674,"date":"2014-07-06T20:53:00","date_gmt":"2014-07-06T18:53:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/07\/06\/az-eloadas-nagyszeru-lesz\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:44","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:44","slug":"az-eloadas-nagyszeru-lesz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/07\/06\/az-eloadas-nagyszeru-lesz\/","title":{"rendered":"Az el\u0151ad\u00e1s nagyszer\u0171 lesz"},"content":{"rendered":"

\n Mert a f\u0151pr\u00f3ba sokaknak felejtend\u0151re siker\u00fclt.\n<\/p>\n

\n Nem \u00fagy az \u00e9len vitorl\u00e1z\u00f3 gyors haj\u00f3knak, akik az id\u0151nk\u00e9nt teljesen el\u00e1ll\u00f3, majd \u00fajra felt\u00e1mad\u00f3 szelecsk\u00e9kben is \u00e9rdekes, izgalmas versenyt futottak. De a mez\u0151ny j\u00f3 r\u00e9sz\u00e9nek nem siker\u00fclhetett az este 18 \u00f3ra 30 perces limitid\u0151 lej\u00e1rt\u00e1ig teljes\u00edteni a 43 kilom\u00e9teres (23,2 tmf) Balatonf\u00fcred \u2013 Kenese \u2013 Si\u00f3fok \u2013 Tihany \u2013 Balatonf\u00fcred t\u00e1vot.\n<\/p>\n

\n A balatoni sz\u00e9l ugyanis ez\u00fattal kegyetlen volt a Feh\u00e9r Szalag \u2013 iForex Nagyd\u00edj, 17. Izs\u00e1k Szabolcs Eml\u00e9kverseny \u00e9s Classic Round r\u00e9sztvev\u0151ihez. Kegyetlen\u00fcl nem f\u00fajt.\n<\/p>\n

\n A reggel 9-kor rajtol\u00f3 klasszikus haj\u00f3k, majd a 9 \u00f3ra 30 perckor \u00fatra kel\u0151 t\u00f6bbiek sok\u00e1ig rem\u00e9nykedhettek abban, hogy a reggeli gyenge \u00e9szakkelet-keleti sz\u00e9l el\u0151bb ut\u00f3bb friss\u00fclni fog.\n<\/p>\n

\n A rajtn\u00e1l f\u00faj\u00f3 4-5 csom\u00f3s sz\u00e9lben cirk\u00e1lni kellett az els\u0151 szakaszon Kenese fel\u00e9. Szinte mindenki a rajtvonal d\u00e9li oldal\u00e1n helyezkedett, mert a sz\u00e9l a p\u00e1lya tengely\u00e9t\u0151l keletebbr\u0151l f\u00fajt, vagyis a jobbcsap\u00e1s volt a pozit\u00edvabb a kenesei jel fel\u00e9.\n<\/p>\n

\n 9 \u00f3rakor a klasszikus haj\u00f3k, az 1945 el\u0151tt \u00e9p\u00fclt vagy olyan r\u00e9gi tervek alapj\u00e1n elk\u00e9sz\u00fclt haj\u00f3k v\u00e1gtak neki a t\u00e1vnak. K\u00e9t 75-\u00f6s Cirk\u00e1l\u00f3, a Lillaf\u00fcred (G\u00e1l Andr\u00e1s Levente) \u00e9s a Sirocco (Cittel Lajos) j\u00f3 rajtjuknak \u00e9s sebess\u00e9gf\u00f6l\u00e9ny\u00fcknek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en hamar kib\u00fajtak a t\u00f6bbiek k\u00f6z\u00fcl, \u00e9s megkezdt\u00e9k hossz\u00fa p\u00e1ros verseny\u00fcket. A Nemere II-nek gyeng\u00e9bben siker\u00fclt az ind\u00edt\u00e1s, \u00e9s a testv\u00e9rhaj\u00f3khoz viszony\u00edtott h\u00e1tr\u00e1nyuk hamar \u00e1lland\u00f3sult.\n<\/p>\n

\n 9 \u00f3ra 30-kor a modernebb haj\u00f3k rajtj\u00e1t nagy tolong\u00e1s jellemezte a d\u00e9li b\u00f3j\u00e1n\u00e1l, \u00e9s a szekcion\u00e1lt rajtvonalon m\u00e9g d\u00e9lebbr\u0151l indul\u00f3 gyors haj\u00f3k, a katamar\u00e1nok \u00e9s Liber\u00e1k is igyekeztek optim\u00e1lisan helyezkedni.\n<\/p>\n

\n K\u00f6z\u00f6tt\u00fck meglep\u0151en j\u00f3l rajtolt a k\u00e9t\u00e1rbocos K\u00e9kszalag rekorder Fifty Fifty (J\u00f3zsa M\u00e1rton), akikre a kor\u00e1bbi versenyeken ink\u00e1bb az \u00f3vatos kiv\u00e1r\u00e1s volt eddig jellemz\u0151. A r\u00f6videsen \u00e9szakiasod\u00f3 sz\u00e9lben mindenki balcsap\u00e1sra fordulva a p\u00e1lya tengely k\u00f6zel\u00e9ben vagy d\u00e9lebbre balcsap\u00e1son kezdte az els\u0151 hossz\u00fa menetet.\n<\/p>\n

\n A 75-\u00f6s\u00f6k k\u00fczdelm\u00e9ben a Lillaf\u00fcred tett szert kis el\u0151nyre, a t\u0151le \u00e9szakabbra vitorl\u00e1z\u00f3 Sirocc\u00f3val szemben.\n<\/p>\n

\n D\u00e9len a katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00f6tt sebess\u00e9g\u00e9vel, \u00e9s f\u0151leg \u00e9less\u00e9g\u00e9vel a Fifty Fifty fokozatosan t\u00e1volodott a t\u00f6bbiekt\u0151l. M\u00f6g\u00f6tt\u00fck nagyszer\u0171en h\u00fazott a Gemini nev\u0171 Ventilo 28-as Litkey Csaba korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. Hamar elt\u00e1volodtak a d\u00e9lebbre pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00f3, Litkey Farkas korm\u00e1nyozta Evopro katamar\u00e1nt\u00f3l, valamint a kezdetben szint\u00e9n arra tart\u00f3, majd m\u00e1r magass\u00e1gra, a t\u00f3 k\u00f6zepe fel\u00e9 t\u00f6rekv\u0151 Black Magic SL33-as katamar\u00e1nt\u00f3l, illetve az egytest\u0171 Liber\u00e1kt\u00f3l, a Raffic\u00e1t\u00f3l (Kir\u00e1ly Zsolt) \u00e9s a Principess\u00e1t\u00f3l (N\u00e1n\u00e1si Bal\u00e1zs).\n<\/p>\n

\n A leggyorsabb haj\u00f3k a sz\u00e9l sebess\u00e9g\u00e9nek m\u00e1sf\u00e9l-k\u00e9tszeres\u00e9vel cirk\u00e1lva rohaml\u00e9ptekben hagyt\u00e1k le a f\u00e9l\u00f3r\u00e1s el\u0151nnyel indult klasszikusokat. Csak a Sirocco \u00e9s a Lillaf\u00fcred tartott ki, de a Fifty Fifty K\u00e1ptalanf\u00fcred magass\u00e1g\u00e1ban \u0151ket is utol\u00e9rte.\n<\/p>\n

\n Ugyanitt a k\u00e9t 75-\u00f6s Cirk\u00e1l\u00f3 elv\u00e1lt egym\u00e1st\u00f3l. Az addigra k\u00e9tsz\u00e1z m\u00e9teres h\u00e1tr\u00e1nyba ker\u00fclt Sirocco az \u00e9szaki part fel\u00e9 fordult, \u00e9s ezt a man\u0151vert a Lillaf\u00fcred nem k\u00f6vette. \u0150k ink\u00e1bb tov\u00e1bb h\u00faztak, feltehet\u0151en abban rem\u00e9nykedve,\u00a0 hogy megsokszorozhatj\u00e1k el\u0151ny\u00fcket vet\u00e9lyt\u00e1rsukkal szemben.\n<\/p>\n

\n A sz\u00e9l mark\u00e1nsan gyeng\u00fclni kezdett, az ir\u00e1nya pedig egyre nagyobbakat szit\u00e1lt. \u00c1m miel\u0151tt kilehelte volna a lelk\u00e9t egy j\u00f3t fordult \u00e9szak fel\u00e9, alaposan\u00a0megkavarva a lapokat.\n<\/p>\n

\n Kenese k\u00f6zel\u00e9ben azt\u00e1n az \u00e9lmez\u0151nynek szinte \u00faj rajthelyzet alakult ki, \u00fagy \u00f6sszegy\u0171ltek. El\u0151tte az utols\u00f3 \u00e9szaki friss\u00fcl\u00e9ssel a Sirocco kilom\u00e9teres el\u0151nyt szerzett a Lillaf\u00fcred-hez k\u00e9pest.\u00a0 El\u0151ret\u00f6rt a Soponyai G\u00e9za korm\u00e1nyozta Avatar, \u00e9s az \u00e9szaki oldalon k\u00fcl\u00f6n utat tal\u00e1l\u00f3 Principessa.\n<\/p>\n

\n M\u00e9g akkor sem lehetett tudni, hogy ki ker\u00fcli majd els\u0151k\u00e9nt a kenesei p\u00e1lyajelet, amikor az \u00e9llovasok 50-100 m\u00e9terre voltak a b\u00f3j\u00e1t\u00f3l. \u00c1m addigra m\u00e1r nem is haladtak, csak verg\u0151dtek\u00a0el\u0151re az olajs\u00edma v\u00edzen.\n<\/p>\n

\n V\u00e9g\u00fcl az utols\u00f3 kilom\u00e9teren d\u00e9lr\u0151l \u00e9rkez\u0151 Raffica fordult els\u0151k\u00e9nt a Fifty Fifty \u00e9s a Sirocco el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n Mik\u00f6zben az \u00e9lboly szinte helyben vesztegelt a szint\u00e9n lassan araszol\u00f3 mez\u0151nyj\u00f3 r\u00e9sze is lassan odagy\u0171lt a k\u00f6zelbe.\n<\/p>\n

\n El\u0151sz\u00f6r a Raffica \u00e9s Fifty Fifty szabadult a nagy lav\u00f3rb\u00f3l \u00fagy, hogy eg\u00e9szen Aliga fel\u00e9 t\u00f6rekedtek, nem pedig egyenesen a si\u00f3foki b\u00f3ja fel\u00e9. V\u00e9gre a kenesei \u201ekatlant\u00f3l\u201d t\u00e1volabb lassan megindultak a felt\u00e1mad\u00f3, \u00e9s a vesztegl\u0151ket szinte \u00e1tugr\u00f3 \u00e9szaki, majd nyugat fel\u00e9 fordul\u00f3 sz\u00e9lben.\n<\/p>\n

\n Ahogy az er\u0151re kapott \u2013 \u00e9s ez az er\u0151 4-5-6 csom\u00f3t jelent \u2013 a Fifty Fifty ell\u00e9pett a Raffic\u00e1t\u00f3l, a Raffica pedig a mez\u0151nyt\u0151l.\u00a0 Si\u00f3fokig a k\u00e9t\u00e1rbocos b\u0151 kilom\u00e9teres el\u0151nyt szerzett a gennakerrel vitorl\u00e1z\u00f3 Liber\u00e1val szemben.\n<\/p>\n

\n Kir\u00e1ly Zsolt\u00e9kat viszont fokozatosan utol\u00e9rte a Nagy R. Attila, vagyis Rozsda \u00e1ltal korm\u00e1nyzott Black Jack SL33-as, \u00e9s a si\u00f3fok b\u00f3ja el\u0151tt, am\u00edg a Raffica csapata a gennaker leh\u00faz\u00e1s\u00e1t v\u00e9gezte, el\u0151ztek is.\n<\/p>\n

\n Az \u00e9lmez\u0151nynek egyre biztat\u00f3bb sz\u00e9l f\u00fajt a Tihany fel\u00e9 vezet\u0151 szakaszon, a haj\u00f3k j\u00f3val 10 csom\u00f3 f\u00f6l\u00e9, olykor 15 csom\u00f3s sebess\u00e9gre, a sz\u00e9lhez k\u00e9pest k\u00e9t-k\u00e9t \u00e9s f\u00e9lszer nagyobb temp\u00f3ra gyorsultak.\n<\/p>\n

\n Negyedik helyen a Gemini, \u00f6t\u00f6diken az els\u0151 szakaszon a d\u00e9li oldalon jelent\u0151s h\u00e1tr\u00e1nyt gy\u0171jt\u00f6tt Evopro Katamad\u00e1r kezdte a Tihany fel\u00e9 vezet\u0151 utat.\n<\/p>\n

\n Tihany k\u00f6zel\u00e9ben, a p\u00e1lyajel el\u0151tti utols\u00f3 kilom\u00e9teren a Fifty Fifty ism\u00e9t teljes sz\u00e9lcsendbe ker\u00fclve parkolt. Az \u00fcld\u00f6z\u0151k is lassultak, de a h\u00e1tr\u00e1nyukat lefelezt\u00e9k-harmadolt\u00e1k, mire J\u00f3zsa M\u00e1rton\u00e9k \u00fajra megmozdultak.\n<\/p>\n

\n Ekkor nyugati sz\u00e9l \u00e9rkezett a Haj\u00f3gy\u00e1ri \u00d6b\u00f6l fel\u0151l, \u00e9s \u00fajra indult a k\u00e9ttest\u0171 sz\u00e1guld\u00e1s. De ez sem tartott sok\u00e1ig. A nyugatra, az \u00f6b\u00f6l m\u00e9lye fel\u00e9 fordul\u00f3 Fifty Fifty alig haladt, mik\u00f6zben a Black Jack megl\u00f3dult,\u00a0csaknem egyenesen a c\u00e9l fel\u00e9 vitorl\u00e1zva. Egy-k\u00e9t percig \u00fagy festett meglep\u0151 befejez\u00e9s k\u00f6vetkezik. De azt\u00e1n csak megj\u00f6tt a k\u00f6vetkez\u0151 nyugati friss\u00fcl\u00e9s, \u00e9s a Fifty Fifty 9 perccel d\u00e9lut\u00e1n 3 el\u0151tt, 5 \u00f3ra 21 perc vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n befutott a c\u00e9lba.\n<\/p>\n

\n A Black Jack m\u00e1sodik hely\u00e9hez nem f\u00e9rhetett k\u00e9ts\u00e9g, \u00e1m az abszol\u00fat bronz\u00e9rem az utols\u00f3 szakaszon sorrendet bor\u00edt\u00f3 Evopr\u00f3\u00e9 lett. Litkey Farkas\u00e9k az utols\u00f3 f\u00e9l kilom\u00e9teren el\u0151zt\u00e9k az egytest\u0171ek k\u00f6z\u00f6tt magasan diadalmaskod\u00f3 Raffic\u00e1t \u00e9s a Gemini katamar\u00e1nt.\n<\/p>\n

\n Ilyent\u00e1jt m\u00e9g abban lehetett rem\u00e9nykedni, hogy a nyugati-d\u00e9lnyugati sz\u00e9l friss\u00fclni fog, ahogy az gyakran megt\u00f6rt\u00e9nik hasonl\u00f3 id\u0151j\u00e1r\u00e1si helyzetben. \u00c1m a sz\u00e9l \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt, hogy ez a Feh\u00e9r Szalag nem a bar\u00e1tja, \u00e9s fokozatosan gyeng\u00fclve \u00fajra le\u00e1llt.\n<\/p>\n

\n A Principessa m\u00e9g j\u00f3 sz\u00e9lben meg\u00e9rkezett a hatodik helyen, de ut\u00e1na csaknem m\u00e1sf\u00e9l \u00f3r\u00e1t kellett v\u00e1rni a k\u00f6vetkez\u0151 haj\u00f3kra.\n<\/p>\n

\n V\u00e9g\u00fcl a sz\u00e9l annyira cserben hagyta a versenyz\u0151ket, hogy az este f\u00e9l hetes limitid\u0151 lej\u00e1rt\u00e1ig mind\u00f6sszesen 7 klasszikus \u00e9s 42 modernebb haj\u00f3 \u00e9rt c\u00e9lba.\n<\/p>\n

\n K\u00f6z\u00f6tt\u00fck m\u00e9g eml\u00edt\u00e9sre m\u00e9lt\u00f3 a k\u00e9t 75-\u00f6s Cirk\u00e1l\u00f3 elh\u00faz\u00f3d\u00f3 p\u00e1rviadala. Kor\u00e1bban hi\u00e1ba t\u00e1volodtak el egym\u00e1st\u00f3l ak\u00e1rmilyen nagy t\u00e1vols\u00e1gra, mindannyiszor utol\u00e9rt\u00e9k egym\u00e1st. A c\u00e9l el\u0151tt p\u00e1r sz\u00e1z m\u00e9terrel m\u00e9g a Lillaf\u00fcred j\u00e1rt a Sirocco el\u0151tt, \u00e1m Cittel Lajos az \u00e9ppen befut\u00f3 haj\u00f3k s\u0171r\u0171j\u00e9ben meg tudt\u00e1k tr\u00e9f\u00e1lni ellenfel\u00fcket, \u00edgy \u0151k \u00f6r\u00fclhettek a c\u00e9lvonalon. V\u00e9g\u00fcl is ez \u00edgy m\u00e9lt\u00f3 Izs\u00e1k Szabolcsra eml\u00e9kezve, aki sok m\u00e1s \u00e9rdeme mellett egykor a Sirocco megment\u0151je volt.\n<\/p>\n

\n A Feh\u00e9r Szalag \u2013 iForex Nagyd\u00edj id\u0151pontj\u00e1nak a K\u00e9kszalag k\u00f6zel\u00e9be tol\u00e1sa miatt sokan agg\u00f3dtak, hogy ez kedv\u00e9t szegi a nevez\u0151knek, \u00e9s kicsi lesz a mez\u0151ny. Ez nem t\u00f6rt\u00e9nt meg, k\u00f6zel annyi haj\u00f3 vett r\u00e9szt, amennyi tavaly, amikor m\u00e9g egy h\u00f3nappal kor\u00e1bban rendezt\u00e9k.\n<\/p>\n

\n \u00cdgy a K\u00e9kszalag f\u0151pr\u00f3b\u00e1ja lehetett. Sz\u00ednh\u00e1zi mond\u00e1s, hogy ha rossz a f\u0151pr\u00f3ba, a premier nagy siker lesz. H\u00e1t ez a f\u0151pr\u00f3ba \u2013 nem emberi hiba k\u00f6vetkezt\u00e9ben \u2013 el\u00e9g gyenge lett ahhoz, hogy az el\u0151ad\u00e1s nagy siker legyen!\n<\/p>\n

\n Ann\u00e1l is ink\u00e1bb, mert az el\u0151rejelz\u00e9sek kiv\u00e9telesen j\u00f3 szelet \u00edg\u00e9rnek a 46. K\u00e9kszalag \u2013 Audi Nagyd\u00edj idej\u00e9re, j\u00falius 10-e cs\u00fct\u00f6rt\u00f6kre.\n<\/p>\n

\n
\n ABSZOL\u00daT
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n CLASSIC ABSZOL\u00daT
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n CLASSIC OSZT\u00c1LYONK\u00c9NTI
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n OSZT\u00c1LYONK\u00c9NTI
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: hunsail.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mert a f\u0151pr\u00f3ba sokaknak felejtend\u0151re siker\u00fclt. Nem \u00fagy az \u00e9len vitorl\u00e1z\u00f3 gyors haj\u00f3knak, akik az id\u0151nk\u00e9nt teljesen el\u00e1ll\u00f3, majd \u00fajra felt\u00e1mad\u00f3 szelecsk\u00e9kben is \u00e9rdekes, izgalmas versenyt futottak. De a mez\u0151ny j\u00f3 r\u00e9sz\u00e9nek nem siker\u00fclhetett az este 18 \u00f3ra 30 perces limitid\u0151 lej\u00e1rt\u00e1ig teljes\u00edteni a 43 kilom\u00e9teres (23,2 tmf) Balatonf\u00fcred \u2013 Kenese \u2013 Si\u00f3fok \u2013 Tihany […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=674"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/674\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=674"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=674"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=674"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}