{"id":683,"date":"2014-06-27T10:35:00","date_gmt":"2014-06-27T08:35:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/27\/flaar-18-elmenyek\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:38","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:38","slug":"flaar-18-elmenyek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/27\/flaar-18-elmenyek\/","title":{"rendered":"Flaar 18 \u00e9lm\u00e9nyek"},"content":{"rendered":"

\n A Flaar m\u0171hely 18 l\u00e1bas haj\u00f3ja f\u00e9l\u00faton \u00e1ll a trap\u00e9zos joll\u00e9k \u00e9s a t\u0151kes\u00falyos versenyhaj\u00f3k k\u00f6zt.\n<\/p>\n

\n Kezel\u00e9se nagyon hasonl\u00edt a 470es-hez, ugyanakkor a nagy haj\u00f3k biztons\u00e1g\u00e1t hozza. Kreuzban \u00e9les \u00e9s gyors, de az igazi specialit\u00e1sa a b\u0151 sz\u00e9l: siklik, mint az olajozott istennyila.\n<\/p>\n

\n Haj\u00f3bemutat\u00f3 \u00edr\u00e1s\u00e1ra szak\u00e9rt\u0151t szok\u00e1s felk\u00e9rni, akinek alapos tud\u00e1sa van a vitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l. El\u0151rebocs\u00e1jtom \u2013 lelkes amat\u0151r vagyok. A gyermekkoromban kis joll\u00e9kkal vitorl\u00e1ztam, azt\u00e1n ez megszakadt. A Litkey Farkasr\u00f3l sz\u00f3l\u00f3 \u2013 \u201eA Vitorl\u00e1z\u00f3\u201d c\u00edm\u0171 – film forgat\u00e1sa hozta \u00fajra k\u00f6zel a sport\u00e1gat. Egy ilyen munka sor\u00e1n ragad az emberre ez-az, ha m\u00e1s nem, h\u00e1t annyi, hogy bel\u00e1ttam, mennyire \u00f6sszetett egy haj\u00f3 \u00e9s a versenyz\u00e9s. Lelkes amat\u0151rk\u00e9nt az\u00e9rt \u00edrok m\u00e9gis bemutat\u00f3t, mert a Flaar 18 beszippantott, leny\u0171g\u00f6z\u00f6tt. A Flaar m\u0171hely egyik m\u00e9rn\u00f6ke, Mezey Zoli azzal b\u00edztatott, hogy egy kifejezetten sportos, olcs\u00f3n fenntarthat\u00f3 \u00e9s a kezd\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra is \u00e9lvezetes haj\u00f3 \u00e9p\u00edt\u00e9se volt a c\u00e9l. Mivel a c\u00e9lcsoportba tartozom, az \u00e9n benyom\u00e1saim \u00e9rdekesebbek lehetnek, mint egy profi v\u00e9lem\u00e9nye.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n 470-es edz\u00e9ssel meleg\u00edtett\u00fcnk, er\u0151s p\u00f6ff\u00f6s sz\u00e9lben. Azt\u00e1n j\u00f6tt a Flaar 18 Tihanyban. Pr\u00f3ba k\u00f6rre vitt\u00fck el a haj\u00f3t. El\u0151sz\u00f6r finoman k\u00f3stolgattuk kreuzban, azt\u00e1n amikor egy leejt\u00e9sn\u00e9l elkezdett siklani alapvitorl\u00e1zattal, akkor azonnal genakkert h\u00faztunk \u00e9s sz\u00e1guldoztunk a f\u00fcredi \u00f6b\u00f6lben. Alkonyatra vitt\u00fck vissza, teljesen euf\u00f3rikus hangulatban.\n<\/p>\n

\n A Flaar 18 teste els\u0151re \u00fagy n\u00e9z ki, mint egy modern \u00f3ce\u00e1ni versenyhaj\u00f3 kicsiny\u00edtett m\u00e1sa. Fel\u00fclr\u0151l h\u00e1romsz\u00f6g, h\u00e1tulr\u00f3l parabola antenna. A deck nagyon sz\u00e9pen \u00e1ttekinthet\u0151, val\u00f3j\u00e1ban egy lap, amin minden k\u00f6nnyen hozz\u00e1f\u00e9rhet\u0151. T\u0151kes\u00falya nincs, a kis haj\u00f3t 32 kil\u00f3s kiel sverttel szerelt\u00e9k. Hihetetlen, de ez a kis s\u00faly is ped\u00e1nsan stabiliz\u00e1lja a haj\u00f3t, \u00e9s borul\u00e1skor pedig seg\u00edt vissza\u00e1ll\u00edtani.\n<\/p>\n

\n A Flaar 18 s\u00f3lyakocsin \u00e1ll, ami r\u00f6gt\u00f6n romantikus gellert ad a vitorl\u00e1z\u00e1snak. Meg kell emelni, betolni a v\u00edzbe, dolgozni kell az \u00e9lvezet\u00e9rt. A v\u00edzen viszont \u00fagy lehet szerelni, mint egy t\u0151kes\u00falyos haj\u00f3t. Van rajta hely, fel lehet \u00e1llni \u00e9s m\u00e9g csak \u00f3vatoskodni sem kell. A szerel\u00e9kek mennyis\u00e9ge els\u0151re zs\u00fafoltnak t\u0171nik, pedig pontosan annyi van rajta, mint egy 8 m\u00e9teres haj\u00f3n. Att\u00f3l t\u0171nik kicsit soknak, hogy itt kis helyre van s\u0171r\u00edtve minden. Az els\u0151 bombasztikus \u00e9lm\u00e9ny a haj\u00f3 korm\u00e1nya. Nagyon finom \u00e9s pontos, egy \u00faj BMW szerv\u00f3korm\u00e1ny\u00e1ra hajaz. Am\u00fagy pedig sz\u00e9pen ki van egyens\u00falyozva a haj\u00f3, pontosan \u00e1ll\u00edtott vitorl\u00e1kn\u00e1l alig kell korm\u00e1nyozni. A Flaar 18 m\u00e1sik fegyvert\u00e9nye, hogy egy m\u00e9terrel hosszabb, mint a Finn vagy a 470. Ez az egy m\u00e9ter pont annyit jelent, hogy nem bukd\u00e1csol az \u00e1tlag balatoni hull\u00e1mokon, hanem k\u00e9t hull\u00e1mra felfekszik. Nagyon k\u00e9nyelmes vele vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n A Flaar 18 b\u00e1r kis haj\u00f3 \u00e9s mindenre azonnal reag\u00e1l, m\u00e9gis \u00fagy kell vele b\u00e1nni, mint egy nagyobb t\u0151kes\u00falyos vitorl\u00e1ssal. Hagyni kell menni, nem szabad t\u00falreag\u00e1lni. A nagyon megd\u0151lve is stabil marad \u00e9s korm\u00e1ny sem veszti el a hat\u00e9konys\u00e1g\u00e1t. A trap\u00e9z nagyon kell r\u00e1. 3-4es p\u00f6ff\u00f6s sz\u00e9lben vitorl\u00e1ztunk, egy egy bef\u00faj\u00e1sn\u00e1l ketten m\u00e1r nem tudtuk volna rendesen ki\u00fclni a haj\u00f3t.\n<\/p>\n

\n Kreuzban is nagyon gyors, n\u00e9ha sz\u00e9pen megsiklik. Leejtve h\u00e1l\u00e1san sikl\u00e1sba j\u00f6n. Ekkor kaptunk v\u00e9rszemet, hogy ha a haj\u00f3 a 16 m2 alapvitorl\u00e1val \u00edgy megy, akkor vajon mit ad a genakker? Felh\u00faztuk \u00e9s \u00e9lvezkedt\u00fcnk. Nagyon finoman siklik, olyan, mint egy \u00e1lom. Amikor visszavitt\u00fck \u00e9s leszerelt\u00fck a haj\u00f3t, \u00e9reztem, rabul ejtett. Pont olyan sportos \u00e9s olcs\u00f3n fenntarthat\u00f3 vitorl\u00e1s, ami nem vern\u00e9 t\u00f6nkre a csal\u00e1di k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9st.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 alap \u00e1ra 15,5 ezer eur\u00f3, ami\u00e9rt m\u00e1r s\u00f3lyakocsit \u00e9s ut\u00e1nfut\u00f3t is kap a vev\u0151. \u00a0Ez\u00e9rt a p\u00e9nz\u00e9rt enyh\u00e9n viseltes F18-as katamar\u00e1nt kap az ember, vagy tip-top \u00e1llapotban l\u00e9v\u0151 versenyjoll\u00e9t, esetleg nagyon levit\u00e9zlett 8 m\u00e9terest. A felsorolt opci\u00f3k k\u00f6z\u00fcl a Flaar az, ami a legink\u00e1bb rent\u00e1bilis megold\u00e1s. Egyar\u00e1nt alkalmas sportos versenyz\u00e9sre \u00e9s csal\u00e1di \u00f6r\u00f6mvitorl\u00e1z\u00e1sra, emellett nem kell minden \u00e9vben egy vagyont r\u00e1k\u00f6lteni a fenntart\u00e1sra.\n<\/p>\n

\n A v\u00e9g\u00e9re n\u00e9mi spoilerez\u00e9s: a Flaar 18-as \u00e9l\u00e9nk sz\u00e9lben sim\u00e1n versenyk\u00e9pes a nagy haj\u00f3kkal szemben. B\u00e1r az \u00e1rboca csak 6,4 m magas, ezt kompenz\u00e1lja a haj\u00f3 200 kg alatti s\u00falya. Tavaly ny\u00e1ron a tervez\u0151, D\u00e9ry Attila \u00e9s k\u00e9t 470-es tit\u00e1n a Flaar 18-al abszol\u00fatban megnyert\u00e9k a Horv\u00e1th Boldizs\u00e1r eml\u00e9kversenyt, leel\u0151zve az \u00f6sszes indul\u00f3 karbon versenyhaj\u00f3t, \u00e9s a 70-es, 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3kat is. Egy hete pedig a Keszthely-Kenese Sz\u00f3l\u00f3n indult el Attila \u00e9s intenz\u00edv sz\u00e9lben 14. helyen \u00e9rt c\u00e9lba, megel\u0151zve egy sor 8 \u00e9s 10 m\u00e9teres haj\u00f3t.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Flaar m\u0171hely 18 l\u00e1bas haj\u00f3ja f\u00e9l\u00faton \u00e1ll a trap\u00e9zos joll\u00e9k \u00e9s a t\u0151kes\u00falyos versenyhaj\u00f3k k\u00f6zt. Kezel\u00e9se nagyon hasonl\u00edt a 470es-hez, ugyanakkor a nagy haj\u00f3k biztons\u00e1g\u00e1t hozza. Kreuzban \u00e9les \u00e9s gyors, de az igazi specialit\u00e1sa a b\u0151 sz\u00e9l: siklik, mint az olajozott istennyila. Haj\u00f3bemutat\u00f3 \u00edr\u00e1s\u00e1ra szak\u00e9rt\u0151t szok\u00e1s felk\u00e9rni, akinek alapos tud\u00e1sa van a vitorl\u00e1z\u00e1sr\u00f3l. El\u0151rebocs\u00e1jtom […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7703,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1643],"sailing_author":"Kollman Andr\u00e1s","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/683"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=683"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/683\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7703"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=683"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=683"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=683"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}