{"id":686,"date":"2014-06-24T08:58:00","date_gmt":"2014-06-24T06:58:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/24\/64-rund-um-2014-raffica-sailing-team\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:37","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:37","slug":"64-rund-um-2014-raffica-sailing-team","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/24\/64-rund-um-2014-raffica-sailing-team\/","title":{"rendered":"64. Rund Um 2014, Raffica Sailing Team"},"content":{"rendered":"
\n Egy h\u00e9ttel a genfi Bol d\u2019or ut\u00e1n, \u00fajabb verseny volt be\u00edrva a napt\u00e1runkban. N\u00e9metorsz\u00e1g, Lindau, Rund Um vitorl\u00e1s verseny a Bodeni tavon.\n<\/p>\n
\n A versenyre egy h\u00e9t felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s \u00e1ltal\u00e1ban el\u00e9g szokott lenni a Raffica csapat sz\u00e1m\u00e1ra, de genfi borul\u00e1s ut\u00e1n a r\u00e9szv\u00e9tel meglehet\u0151sen b\u00e1tor gondolatnak t\u0171nt m\u00e9g Sv\u00e1jcban. A haj\u00f3 darabokban, komoly s\u00e9r\u00fcl\u00e9sekkel, meglehet\u0151sen siralmas \u00e1llapotban ker\u00fclt partra Genfben, de m\u00e1r a ment\u00e9s sor\u00e1n egy\u00e9rtelm\u0171 volt, hogy a csapat megpr\u00f3b\u00e1lja a lehetetlennek t\u0171n\u0151 k\u00fcldet\u00e9st: versenyk\u00e9pess\u00e9 tenni a haj\u00f3t \u00e9s a csapatot egy h\u00e9t alatt\u2026\n<\/p>\n
\n A Raffica team ism\u00e9t a legprofibb oldal\u00e1t mutatta. T\u00f6rt\u00e9nt, ami t\u00f6rt\u00e9nt, azonnal elindult a logisztika. Mit honnan hol kit\u0151l\u2026 Megfesz\u00edtett munk\u00e1val v\u00e9g\u00fcl profi m\u00f3don siker\u00fclt a haj\u00f3t \u00f6sszetenni. A szervez\u00e9s \u00f3ram\u0171 pontoss\u00e1ggal m\u0171k\u00f6d\u00f6tt: meg\u00e9rkeztek Magyarorsz\u00e1gr\u00f3l az apr\u00f3bb alkatr\u00e9szek \u00e9s a fel\u00faj\u00edtott korm\u00e1nylap\u00e1t is. Ezalatt Lindauban a helyiekt\u0151l rengeteg seg\u00edts\u00e9get kaptunk, \u00edgy magunk tudtuk jav\u00edtani haj\u00f3 deckj\u00e9n a merev\u00edt\u0151 falakat, az elt\u00f6r\u00f6tt l\u00e9tr\u00e1t \u00e9s a t\u00f6bbi apr\u00f3bb s\u00e9r\u00fcl\u00e9st. A sv\u00e1jci vend\u00e9gszeretet ut\u00e1n a n\u00e9met vend\u00e9gl\u00e1t\u00f3k is kitett\u00e9k a sz\u00edv\u00fcket. N\u00e9lk\u00fcl\u00fck nem biztos, hogy a Raffica v\u00edzen lett volna a verseny napj\u00e1ra\u2026\n<\/p>\n
\n A h\u00e9t eleje kem\u00e9ny munk\u00e1val telt, de a cs\u00fct\u00f6rt\u00f6kre egyben volt minden. A haj\u00f3 \u00f6sszerakva, \u00e9s a csapat minden tagja meg\u00e9rkezett Lindauba. Mivel sok jav\u00edtott elem volt a haj\u00f3n, j\u00f3 \u00f6tletnek t\u0171nt egy r\u00f6vid edz\u00e9sre \u00e9s tesztre kimenni m\u00e9g aznap. Senki sem szeretett volna meglepet\u00e9seket p\u00e9nteken \u00e9jszaka. Az edz\u00e9s r\u00f6vid volt ugyan, de a 15 csom\u00f3s sz\u00e9lnek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en intenz\u00edvre sikeredett. \u00c9s ami nagyon b\u00edztat\u00f3 volt, hogy Raffica nagyon sz\u00e9pen viselkedett\u2026 Minden k\u00e9szen \u00e1llt a m\u00e1snapi bevet\u00e9sre!\n<\/p>\n
\n Elj\u00f6tt a p\u00e9ntek, a verseny napja. A kik\u00f6t\u0151ben \u00fcnnep, hiszen az LSC \u00e9vfordul\u00f3j\u00e1t \u00fcnnepli, 125 \u00e9ves a Lindau Segel Club!\n<\/p>\n
\n A verseny reggel\u00e9n beborult az \u00e9g, szemerk\u00e9l\u0151 es\u0151re \u00e9bredt\u00fcnk. B\u00e1r a meteorol\u00f3gia est\u00e9re nek\u00fcnk kedvez\u0151 id\u0151j\u00e1r\u00e1st \u00edg\u00e9rt, m\u00e9gis n\u00e9h\u00e1ny sztori el\u0151ker\u00fclt a tavalyi szenved\u00e9sr\u0151l\u2026 D\u00e9lel\u0151tt az utols\u00f3 sim\u00edt\u00e1sok ut\u00e1n a p\u00e1r \u00f3ra csendes pihen\u0151, majd a korm\u00e1nyos, Kir\u00e1ly Zsolt \u00f6sszegy\u0171jt\u00f6tte a csapatot egy gyors eligaz\u00edt\u00e1sra. Az utols\u00f3 jelent\u00e9sek szerint 5-6 csom\u00f3s nyugati sz\u00e9lben rajtolunk, \u00e9s folyamatosan gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9l mellett nyugodt csillagos \u00e9jszak\u00e1ra sz\u00e1m\u00edthatunk, ahol a sz\u00e9l k\u00f6zben \u00e9szaki-\u00e9szakkeltire fog \u00e1tfordulni. J\u00f3nak t\u0171ntek az el\u0151jelek, nem kellett t\u00fal nagy kock\u00e1zatokra felk\u00e9sz\u00fclni.\n<\/p>\n
\n \u00d6lt\u00f6z\u00e9s \u00e9s ir\u00e1ny a kik\u00f6t\u0151. F\u00e9l \u00f3r\u00e1n bel\u00fcl a haj\u00f3 v\u00edzen volt, Popey \u00e9s Erika vont\u00e1zott minket a rajvonalra. Szekcion\u00e1lt rajt volt, azaz a trap\u00e9zos haj\u00f3k \u00e9s katamar\u00e1nok k\u00fcl\u00f6n indultak a rajtvonal \u00e9szaki oldal\u00e1n. A sz\u00e1munkra kijel\u00f6lt rajtvonal el\u00e9g r\u00f6vidnek t\u0171nt, ami le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben el\u00e9g kaotikus \u00e1llapotokat id\u00e9zett el\u0151. A mi\u00e9nk a kik\u00f6t\u0151h\u00f6z legk\u00f6zelebbi szekci\u00f3 volt, a parton gy\u00fclekez\u0151 szurkol\u00f3k legnagyobb \u00f6r\u00f6m\u00e9re.\n<\/p>\n
\n A 64. Rund Um egy tradicion\u00e1lis t\u00f3ker\u00fcl\u0151 verseny, ennek megfelel\u0151en az egyik p\u00e1lyajel a rajvonalon egy lap\u00e1tkerekes g\u0151z\u0151s volt. Legnagyobb \u00f6r\u00f6m\u00fcnkre Michel Glaus a Bol d\u2019Or szervez\u0151bizotts\u00e1g\u00e1nak az eln\u00f6ke integetett nek\u00fcnk a g\u0151z\u00f6sr\u0151l\u2026\n<\/p>\n
\n A rajtn\u00e1l beleker\u00fclt\u00fcnk a s\u0171r\u0171j\u00e9be, a rajtjel pillanat\u00e1ban n\u00e9gy katamar\u00e1nt kellett kiker\u00fclni, ami ut\u00e1n egy j\u00f3 f\u00e9l\u00f3r\u00e1s szenved\u00e9s k\u00f6vetkezett nagyon gyenge sz\u00e9lben. A kisebb haj\u00f3k a rajtvonal m\u00e1sik r\u00e9sz\u00e9n sikeresen tudtak indulni, mivel az \u0151 ter\u00fclet\u00fck\u00f6n m\u00e1r f\u00fajt az 5-6 csom\u00f3s nyugati sz\u00e9l. Oda nek\u00fcnk sz\u00fcletni kellett volna\u2026\n<\/p>\n
\n Id\u0151vel siker\u00fclt magunkat kitiszt\u00e1zni a katamar\u00e1nok k\u00f6z\u00f6tt, k\u00f6zben a potenci\u00e1lis ellenfelekre figyelve, k\u00f6zt\u00fck a Wild Lady-t pr\u00f3b\u00e1ltuk nem magunk el\u00e9 engedni. Siker\u00fclt valamivel el\u0151r\u00e9bb ker\u00fcln\u00fcnk, amikor a h\u00e1tunk m\u00f6g\u00f6tt kb 500 m\u00e9terre l\u00e1that\u00f3 volt, hogy a Wild Lady bajba ker\u00fclt. Egy katamar\u00e1n \u00e9s egy libera k\u00fczdelme miatt kisodr\u00f3dott \u00e9s megfeneklett. J\u00f3 p\u00e1r perc kellett neki, mire ki tudta szabad\u00edtani mag\u00e1t.\n<\/p>\n
\n Ek\u00f6zben az \u00e9szaki part fel\u00e9 n\u00e9zve lehetett l\u00e1tni, hogy \u00e9szaki-\u00e9szakkelti ir\u00e1nyb\u00f3l kis sz\u00e9l er\u0151s\u00f6d\u00e9s \u00e9rkezik, ami egy s\u00e1vban egy sz\u00e9lcs\u00edkot alak\u00edtott ki keresztbe a tavon. Ezt kellett megc\u00e9loznunk, el\u00e9rve er\u0151re kaptunk, megindultunk.\n<\/p>\n
\n A szelesebb ter\u00fcletbe \u00e9rve a kisebbik topg\u00e9nu\u00e1val elindultunk az els\u0151 b\u00f3ja ir\u00e1ny\u00e1ba. Egy 200 m\u00e9teres s\u00e1vban volt a sz\u00e9lcs\u00edk, ebben igyekezt\u00fcnk maradni, haladni. A sz\u00e9l egyre er\u0151s\u00f6d\u00f6tt, blisztert h\u00faztunk. Romanshornt m\u00e9g vil\u00e1gosban siker\u00fclt el\u00e9rn\u00fcnk \u00e9s tiszt\u00e1n lehetett l\u00e1tni, hogy csak katamar\u00e1nok vannak k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk. K\u00f6zben a Wild Lady az \u00e9szaki parton bliszterrel haladt, \u00edgy a megszerzett m\u00e9lys\u00e9g\u00fcnk k\u00e9s\u0151bb meghat\u00e1roz\u00f3 el\u0151nynek bizonyult. Egy gyors vitorlacser\u00e9t k\u00f6vet\u0151en a kisebbik topg\u00e9nu\u00e1val ir\u00e1nyba vett\u00fck Konstanzn\u00e1l lev\u0151 b\u00f3j\u00e1t.\n<\/p>\n
\n Az el\u0151rejelz\u00e9s szerint Konstanz fel\u00e9 teljes sz\u00e9lcsend v\u00e1r benn\u00fcnket. E helyett 10-15 csom\u00f3s, rugdal\u00f3z\u00f3 f\u00e9lszeles menetben el\u00e9rt\u00fck a maxim\u00e1lis sebess\u00e9g\u00fcnket, a GPS szerint 16,9 csom\u00f3t!\n<\/p>\n
\n Konstanzi b\u00f3jav\u00e9tel, \u00e9lesed\u00e9s. Tov\u00e1bbra is a rugdal\u00f3z\u00f3 sz\u00e9lben vett\u00fck a kisszigetet, majd a f\u00e9lszigetet kiker\u00fclve ir\u00e1ny \u00dcberlingen.\n<\/p>\n
\n A csapat fegyelmezetten igazi csapatmunk\u00e1t v\u00e9gzett. J\u00f3 ritmusban, hib\u00e1tlan man\u0151verekkel vitorl\u00e1zott, a csapat egys\u00e9gben volt, mindenki a sikerre hajtott. K\u00fczd\u00f6tt\u00fcnk a p\u00f6ff\u00f6kkel, de tudtuk, most meg kell feleln\u00fcnk az elv\u00e1r\u00e1soknak! A saj\u00e1t elv\u00e1r\u00e1sainknak.\n<\/p>\n
\n 3,5 \u00f3ra vitorl\u00e1z\u00e1skor \u00e9rt\u00fck el a t\u00e1v fel\u00e9t, \u00dcberlingn\u00e9l 22:59 kor fordultunk.\n<\/p>\n
\n B\u00f3jav\u00e9tel, fordul\u00e1s, ir\u00e1ny Lindau a teljes s\u00f6t\u00e9ts\u00e9gben. Itt viszont m\u00e1r bej\u00f6tt az el\u0151jelz\u00e9s, az \u00e9szak-\u00e9szakkeleti sz\u00e9llel a part ment\u00e9n haladtunk egy takkon, \u00e9lesmenetben, ir\u00e1nyban a befut\u00f3 fel\u00e9. Itt sem maradtak el a p\u00f6ff\u00f6k, kif\u00fajt sz\u00e9lnek nyom\u00e1t sem l\u00e1ttuk\u2026\n<\/p>\n
\n V\u00e9gig koncentr\u00e1lva, teljes \u00f6sszpontos\u00edt\u00e1ssal 2,5 \u00f3ra m\u00falva megl\u00e1ttuk a c\u00e9lt.\u00a0 A sz\u00e9lir\u00e1ny nem v\u00e1ltozott, egy fordul\u00f3val beford\u00edtottuk a haj\u00f3t a befut\u00f3 b\u00f3j\u00e1k k\u00f6z\u00e9.\n<\/p>\n
\n
\n Hajnali 01.42-kor befutottunk.
\n <\/strong>\n<\/p>\n