{"id":696,"date":"2014-06-16T16:52:00","date_gmt":"2014-06-16T14:52:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/16\/75\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:46","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:46","slug":"75","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/16\/75\/","title":{"rendered":"75"},"content":{"rendered":"

\n 75 \u00e9ves Csillagt\u00fara a j\u00fan. 21-i h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n!\n<\/p>\n

\n H\u00e1t igen, hogy rep\u00fcl az id\u0151. Hogyan is teltek ezek az \u00e9vek?\n<\/p>\n

\n Az 1921-es alap\u00edt\u00e1s\u00fa Kenese-Keszthely rekordverseny, majd az 1934-es alap\u00edt\u00e1s\u00fa K\u00e9kszalag ut\u00e1n a Magyar Atl\u00e9tikai Club motorsport- rep\u00fcl\u0151- \u00e9s yacht oszt\u00e1lya folytatta, ezt a m\u00e1ig m\u0171k\u00f6d\u0151 kreat\u00edv sorozatot, a vitorl\u00e1s Csillagt\u00fara 1939-i l\u00e9trehoz\u00e1s\u00e1val.\n<\/p>\n

\n Szerepet j\u00e1tszhatott ebben az is, hogy a M.A.C. 1936-ban m\u00e1r rendezett egy sikeres, a Balatont \u00e9s a rep\u00fcl\u00e9st n\u00e9pszer\u0171s\u00edt\u0151 nemzetk\u00f6zi sportrep\u00fcl\u0151 Csillagt\u00far\u00e1t.\n<\/p>\n

\n A II. Vil\u00e1gh\u00e1bor\u00faig n\u00e9gy versenyt rendeztek, de az azt k\u00f6vet\u0151 t\u00f6rt\u00e9nelmi esem\u00e9nyek hossz\u00fa ideig megszak\u00edtott\u00e1k a Csillagt\u00far\u00e1k sorozat\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Az \u00fajj\u00e1\u00e9led\u00e9st az ind\u00edtotta el, hogy a V\u00edz\u00fcgy SC 1971-ben a Kishamis 75. \u00e9ves sz\u00fclet\u00e9snapj\u00e1nak meg\u00fcnnepl\u00e9s\u00e9re rendeztek \u00fajra egy Csillagt\u00far\u00e1t a r\u00e9gi versenyek mint\u00e1j\u00e1ra.\n<\/p>\n

\n Ezen a versenyen a VILATI SE Kormor\u00e1n nev\u0171 haj\u00f3ja els\u0151 helyez\u00e9st \u00e9rt el a 22-s cirk\u00e1l\u00f3 oszt\u00e1lyban.\n<\/p>\n

\n Ez involv\u00e1lta, hogy a VILATI SE 10. \u00e9ves jubileum\u00e1ra-, mintegy pr\u00f3ba versenyk\u00e9nt- 1974-ben mi is rendezz\u00fcnk egy Csillagt\u00far\u00e1t.\n<\/p>\n

\n A pr\u00f3ba sikeres volt \u00fagy rendez\u00e9s-technikai, mint r\u00e9sztv\u00e9teli szempontokb\u00f3l, \u00edgy azt\u00e1n 1975-ben elindult az \u00faj sorozat V\u00e1ndorkupa form\u00e1ban. Ez azt jelenti, hogy h\u00e1rom, sorozatban el\u00e9rt abszol\u00fat els\u0151 helyez\u00e9s eset\u00e9n \u00f6r\u00f6kre a nyertes\u00e9 a Serleg maga, \u00e9s \u00faj sorozat indul.\n<\/p>\n

\n Id\u00e9n a III. sorozat, harmadik verseny\u00e9re ker\u00fcl sor, ami egyben a 40. Csillagt\u00fara lesz,\n<\/p>\n

\n \u00e9s a 34. V\u00e1ndorkupa.\n<\/p>\n

\n A \u201eJ\u00e1t\u00e9kszab\u00e1lyok\u201d alapvet\u0151en nem v\u00e1ltoztak 1939-\u00f3ta. Ezek l\u00e9nyege, hogy nem egy adott p\u00e1ly\u00e1t, t\u00fara\u00fatvonalat kell legr\u00f6videbb id\u0151 alatt megtenni, hanem egy 24+1,5 \u00f3r\u00e1s k\u00f6telez\u0151 id\u0151ablakon bel\u00fcl kell az ellen\u0151rz\u0151 pontok k\u00f6z\u00f6tti lehets\u00e9ges-, \u00e9s legt\u00f6bb pontot hoz\u00f3 \u00fatvonal kombin\u00e1ci\u00f3t teljes\u00edteni.\n<\/p>\n

\n A technikai felk\u00e9sz\u00fclts\u00e9gen t\u00fal, az eredm\u00e9nyeket a strat\u00e9giai (pl. rajthely)-, \u00e9s taktikai d\u00f6nt\u00e9ssorozatok j\u00f3s\u00e1ga hozza.\n<\/p>\n

\n A verseny saj\u00e1toss\u00e1gai lehet\u0151v\u00e9 teszik r\u00e9szteljes\u00edtm\u00e9nyek d\u00edjaz\u00e1s\u00e1t, \u00edgy id\u00e9n is lesz\n<\/p>\n

\n \u201ePirkadat kupa\u201d \u00e9s \u201eLeghosszabb, legr\u00f6videbben\u201d k\u00fcl\u00f6nd\u00edj. Az els\u0151 helyezett E-30 egy \u00e9vig\n<\/p>\n

\n a \u201eBarsi Istv\u00e1n \u00d6r\u00f6k\u00f6s V\u00e1ndord\u00edj\u201d \u0151rz\u0151je lesz.\n<\/p>\n

\n \u00c9rt\u00e9kel\u00e9sre \u00e9s d\u00edjaz\u00e1sra ker\u00fclnek a \u201eLegmoc\u00f3bb\u201d \u00e9s a \u201eLegifibb\u201d versenyz\u0151k.\n<\/p>\n

\n A tisztes, de kev\u00e9sb\u00e9 eredm\u00e9nyes helyt\u00e1ll\u00e1st honor\u00e1lj\u00e1k a \u201eHaj\u00f3zni \u00e9s versenyezni\u201d, valamint a \u201eZ\u00e1r\u00e1s ut\u00e1n\u201d vigaszd\u00edjak.\n<\/p>\n

\n Mindezekr\u0151l r\u00e9szletes le\u00edr\u00e1sokat, besz\u00e1mol\u00f3kat, gal\u00e9ri\u00e1kat tal\u00e1ltok a
\n
\n www.csillagtura.hu
\n <\/a>
\n honlapunkon let\u00f6lthet\u0151 ki\u00edr\u00e1ssal \u00e9s nevez\u00e9si lappal egy\u00fctt.\n<\/p>\n

\n Minden kedves, r\u00e9gi \u00e9s \u00faj versenyz\u0151nknek j\u00f3 szelet k\u00edv\u00e1nunk!\n<\/p>\n

\n VILATI SE\n<\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

75 \u00e9ves Csillagt\u00fara a j\u00fan. 21-i h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n! H\u00e1t igen, hogy rep\u00fcl az id\u0151. Hogyan is teltek ezek az \u00e9vek? Az 1921-es alap\u00edt\u00e1s\u00fa Kenese-Keszthely rekordverseny, majd az 1934-es alap\u00edt\u00e1s\u00fa K\u00e9kszalag ut\u00e1n a Magyar Atl\u00e9tikai Club motorsport- rep\u00fcl\u0151- \u00e9s yacht oszt\u00e1lya folytatta, ezt a m\u00e1ig m\u0171k\u00f6d\u0151 kreat\u00edv sorozatot, a vitorl\u00e1s Csillagt\u00fara 1939-i l\u00e9trehoz\u00e1s\u00e1val. Szerepet j\u00e1tszhatott ebben az […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[408,950,85],"sailing_author":"Vilati SE","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/696"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=696"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/696\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=696"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=696"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=696"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}