{"id":707,"date":"2014-06-09T21:29:00","date_gmt":"2014-06-09T19:29:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/09\/turelemjatek\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:33","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:33","slug":"turelemjatek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/06\/09\/turelemjatek\/","title":{"rendered":"T\u00fcrelemj\u00e1t\u00e9k"},"content":{"rendered":"

\n Gyengeszeles \u00e9vadnyit\u00f3 amat\u0151r verseny az YKA-ban\n<\/p>\n

\n A h\u00e9t elej\u00e9n m\u00e9g \u00fagy t\u0171nt, sportos z\u00e9lben, tagyog\u00f3 naps\u00fct\u00e9sben futjuk az Yachtr Klub Ag\u00e1rd \u00e9vadnyit\u00f3 amat\u0151r verseny\u00e9t, amib\u0151l szombatra m\u00e1r csak a ragyog\u00f3 naps\u00fct\u00e9s maradt. Annyi sz\u00e9l azonban ker\u00fclt, hogy valamennyi indul\u00f3 k\u00f6zel h\u00e1rom \u00f3ra alatt teljes\u00edtse a p\u00e1ly\u00e1t, de ehhez komoly t\u00fcrelemre volt sz\u00fcks\u00e9g.\n<\/p>\n

\n A reggeli korm\u00e1nyos\u00e9rtekezlet el\u0151tt f\u00e9l \u00f3r\u00e1val m\u00e9g alig voltunk a kik\u00f6t\u0151ben, de v\u00e9g\u00fcl, mire Sipos Bence kirakta a p\u00e1ly\u00e1t a klubh\u00e1z el\u0151tt a betonon, m\u00e1r tizennyolc haj\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9ge ver\u0151d\u00f6tt \u00f6ssze. Nemcsak az YKA marin\u00e1j\u00e1b\u00f3l, de a VVSI-b\u0151l \u00e9s Velenc\u00e9r\u0151l is \u00e9rkeztek a regatt\u00e1ra, amir\u0151l ekkor m\u00e1r tudtuk, embertpr\u00f3b\u00e1l\u00f3 lesz. A sz\u00e9lre, azaz a sz\u00e9lhi\u00e1nyra val\u00f3 tekintettel, Bence megkegyelmezett a mez\u0151nynek \u00e9s nem a szok\u00e1sos, Vaskapus, Sz\u00fanyogszigetes, \u00d6regvelenc\u00e9s pontok k\u00f6z\u00f6tt hat\u00e1rozta meg a teljes\u00edtend\u0151 t\u00e1vot. A rajt a kik\u00f6t\u0151 el\u0151tti v\u00edzter\u00fcleten volt, ahogyan mindig, G\u00e1rdony fel\u00e9 indultunk, majd a Cserepes sziget v\u00e9g\u00e9vel csaknem egyvonalban l\u00e9v\u0151 kaput kellett venni, innen a rajtvonalat keresztezve, a Hossz\u00fatiszt\u00e1son \u00e1tv\u00e1gva, a v\u00edzics\u00fazda magass\u00e1g\u00e1ban, de a n\u00e1das k\u00f6zel\u00e9ben l\u00e9v\u0151 kapuig eljutni, \u00e9s onnan vissza a kik\u00f6t\u0151 el\u00e9.\n<\/p>\n

\n A rajt el\u0151tt a kik\u00f6t\u0151n\u00e9l forgol\u00f3dva l\u00e1tszott, hogy sz\u00e9l legfeljebb partk\u00f6zelben lesz, sokan azonban a Cserepes sziget mellett tal\u00e1ltak olykor egy-egy friss\u00fcl\u00e9st, helyi fel\u00e1raml\u00e1st, amivel meg-meg indultak. A rajtot a kik\u00f6t\u0151 oldal\u00e1n indul\u00f3k kapt\u00e1k el jobban, k\u00e9t kielzugvogelt, a Shantit \u00e9s a Vendelt a Boci k\u00f6vette, a mez\u0151ny nagyobb r\u00e9sze a rajtvonal fels\u0151 r\u00e9sz\u00e9n csak lassan indult meg. A k\u00e9t v\u00e1ndormad\u00e1r k\u00f6z\u00f6tt azonnal komolya csata bontakozott ki, a gyenge sz\u00e9lben k\u00e9t-h\u00e1rom csom\u00f3s temp\u00f3val egy ideig szorosan egy\u00fctt haladtak, folyamatosan leszakadva a mez\u0151nyr\u0151l az els\u0151 p\u00e1lyajel fel\u00e9. Els\u0151k\u00e9nt a Shanti vette a kaput, k\u00f6zvetlen ut\u00e1na a Vendel.\n<\/p>\n

\n Egy \u00e9szaki friss\u00fcl\u00e9s, ami a kik\u00f6t\u0151 keleti oldal\u00e1n folyamatosan felsz\u00edv\u00f3dott, a nyugati oldalon viszont kitartott a part k\u00f6zel\u00e9ben, sz\u00e9tszak\u00edtotta a mez\u0151ny. Az \u00e9len vitorl\u00e1z\u00f3k m\u00e1r a Hossz\u00fatiszt\u00e1son j\u00e1rtak, amikor a mez\u0151ny z\u00f6me az els\u0151 kapuhoz \u00e9rt. A m\u00e1sodik p\u00e1lyajel k\u00f6zel\u00e9ben azonban mindenkinek fogyni l\u00e1tszott a lend\u00fclete, az \u00e9len \u00e1ll\u00f3k is csak alig egy csom\u00f3s sebess\u00e9ggel haladtak m\u00e1r itt. Partk\u00f6zelben tov\u00e1bbra is l\u00e1tszott n\u00e9mi l\u00e9gmozg\u00e1s, ez\u00e9rt a Shanti arra vette az ir\u00e1nyt, m\u00f6g\u00f6tte folyamatosan mintha elp\u00e1rolgott volna a sz\u00e9l. Majd a n\u00e1dasn\u00e1l is t\u00e1madt egy kis l\u00e9gmozg\u00e1s,a mivel \u00fcld\u00f6z\u0151i lend\u00fcletet kaptak. Az els\u0151 jeln\u00e9l m\u00e9g a leszakad\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt haj\u00f3z\u00f3, harmadik kielzugvogel a V\u00e1ndor Nirv\u00e1na is felz\u00e1rk\u00f3zott, \u00e9s egy finn is folyamatosan fogyasztotta h\u00e1tr\u00e1ny\u00e1t az \u00e9llovashoz k\u00e9pest.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 n\u00e9gy haj\u00f3, nagyj\u00e1b\u00f3l m\u00e1sf\u00e9l \u00f3ra alatt k\u00f6rbe\u00e9rt, az utols\u00f3knak azonban majdnem k\u00e9t \u00e9s f\u00e9l kellett mindehhez. A mez\u0151nyben komoly csat\u00e1k folytak egy-egy helyez\u00e9s\u00e9rt, a folyamtosan forgol\u00f3d\u00f3, gyenge sz\u00e9l igencsak pr\u00f3b\u00e1ra tette a korm\u00e1nyosok \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9g\u00fck \u00fcgyess\u00e9g\u00e9t \u00e9s t\u00fcrelm\u00e9t. Olykor a c\u00e9lvonaln\u00e1l alakult ki komoly takkcsata, ami f\u00e9lcsom\u00f3s temp\u00f3val idegt\u00e9p\u0151 tud lenni. A fura sz\u00e9lviszonyok komoly meglepet\u00e9seket is hoztak, felbor\u00edtva a pap\u00edrform\u00e1t, egy-egy p\u00e1rosmeccsen. V\u00e9g\u00fcl kevesebb, mint h\u00e1rom \u00f3ra alatt a teljes mez\u0151ny befutott.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Gyengeszeles \u00e9vadnyit\u00f3 amat\u0151r verseny az YKA-ban A h\u00e9t elej\u00e9n m\u00e9g \u00fagy t\u0171nt, sportos z\u00e9lben, tagyog\u00f3 naps\u00fct\u00e9sben futjuk az Yachtr Klub Ag\u00e1rd \u00e9vadnyit\u00f3 amat\u0151r verseny\u00e9t, amib\u0151l szombatra m\u00e1r csak a ragyog\u00f3 naps\u00fct\u00e9s maradt. Annyi sz\u00e9l azonban ker\u00fclt, hogy valamennyi indul\u00f3 k\u00f6zel h\u00e1rom \u00f3ra alatt teljes\u00edtse a p\u00e1ly\u00e1t, de ehhez komoly t\u00fcrelemre volt sz\u00fcks\u00e9g. A reggeli korm\u00e1nyos\u00e9rtekezlet […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1554,233],"sailing_author":"Hlavay Rich\u00e1rd","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/707"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=707"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/707\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=707"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=707"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=707"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}