{"id":735,"date":"2014-05-19T08:02:00","date_gmt":"2014-05-19T06:02:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/05\/19\/vitorlat-bontottak\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:50","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:50","slug":"vitorlat-bontottak","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/05\/19\/vitorlat-bontottak\/","title":{"rendered":"Vitorl\u00e1t bontottak"},"content":{"rendered":"

\n 2014.05.17\/A Balaton z\u00e1szl\u00f3shaj\u00f3j\u00e1n a Nemere II-n felvont\u00e1k a nemzeti lobog\u00f3t \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g megkoszor\u00fazta a tavat – ezzel kezdet\u00e9t vette az idei vitorl\u00e1z\u00e1si szezon.\n<\/p>\n

\n T\u00f6bb mint sz\u00e1z haj\u00f3val elrajtolt a hagyom\u00e1nyos \u00e9vadnyit\u00f3 vitorl\u00e1sverseny.\n<\/p>\n

\n – Vajon t\u00fal lehet-e sz\u00e1rnyalni az elm\u00falt \u00e9vek sikereit? Kiv\u00e1l\u00f3 versenyek vannak m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk, \u00e9s nagy versenyek el\u0151tt \u00e1llunk. A vitorl\u00e1z\u00e1s egyik alapvet\u0151 meghat\u00e1roz\u00f3ja F\u00fcrednek. A profi illetve az amat\u0151r sport, a kult\u00fara illetve a hagyom\u00e1nyok tekintet\u00e9ben \u00e9s azt se felejts\u00fck el, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1s nagy gazdas\u00e1gi er\u0151t is jelent. Meggy\u0151z\u0151d\u00e9sem, hogy m\u00e9g mindig nem haszn\u00e1ljuk ki kell\u0151en a Balatont, m\u00e9g t\u00f6bb haj\u00f3 elf\u00e9rne a tavon – mondta a Vitorl\u00e1s t\u00e9ren tartott besz\u00e9d\u00e9ben B\u00f3ka Istv\u00e1n polg\u00e1rmester, aki kiemelte: hamarosan befejez\u0151dik a Balatonf\u00fcredi Yacht Club teljes fel\u00faj\u00edt\u00e1sa, amely r\u00e9v\u00e9n a magyar vitorl\u00e1z\u00e1s \u00e9kk\u00f6ve egy minden ig\u00e9nyt kiel\u00e9g\u00edt\u0151 komplexum is lesz egyben.\n<\/p>\n

\n Az \u00fcnneps\u00e9gen Koll\u00e1r Lajos, a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ke hangs\u00falyozta: tavaly soha nem l\u00e1tott sikereket \u00e9rtek el a hazai vitorl\u00e1z\u00f3k, \u00edgy id\u00e9n az \u00e9lsportol\u00f3k mellett az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s nevel\u00e9st \u00e9s a t\u00faravitorl\u00e1z\u00e1st is t\u00e1mogatja a sz\u00f6vets\u00e9g.\n<\/p>\n

\n Nagy Zsigmond, a Magyar Olimpiai Bizotts\u00e1g nemzetk\u00f6zi igazgat\u00f3ja kiemelte: F\u00fcred meghat\u00e1roz\u00f3 szerepl\u0151je a hazai vitorl\u00e1s \u00e9letnek, \u00e9s ez a j\u00f6v\u0151ben is \u00edgy lesz. A v\u00e1ros ad otthont ism\u00e9t a K\u00e9kszalag versenynek, amely id\u00e9n egyhetes fesztiv\u00e1l lesz.\n<\/p>\n

\n A besz\u00e9dek ut\u00e1n a szezont hivatalosan is megnyitott\u00e1k, majd d\u00e9lben 118 haj\u00f3 \u00e9s mintegy hatsz\u00e1z versenyz\u0151 r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9vel, a m\u00f3l\u00f3 el\u0151tti v\u00edzfel\u00fcleten, elrajtolt az \u00e9vadnyit\u00f3 verseny.\n<\/p>\n

\n \"220px-ifjugrongabor.JPEG\"\n<\/p>\n

\n Az \u00fcnneps\u00e9gen Ugron G\u00e1bor eml\u00e9kt\u00e1bl\u00e1j\u00e1t is felavatt\u00e1k a R\u00f3zsakertben.
\n
\n Ugron G\u00e1bor ezel\u0151tt nyolcvan \u00e9vvel megnyerte az els\u0151 K\u00e9kszalag versenyt a Rabonb\u00e1n nev\u0171 30-as cirk\u00e1l\u00f3val, mely csak nev\u00e9ben azonos Bujtor Istv\u00e1n szerett haj\u00f3j\u00e1val. Ugron G\u00e1bor tizenegy \u00e9vig volt a Magyar Vitorl\u00e1s Yacht Sz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ke, a Kir\u00e1lyi Magyar Yacht Club, a mai BYC aleln\u00f6ke. A II. vil\u00e1gh\u00e1bor\u00fa ut\u00e1n \u0151 ind\u00edtotta \u00fajra a balatoni haj\u00f3z\u00e1st.\n<\/p>\n

\n
\n A versenyr\u0151l
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az \u00c9vadnyit\u00f3 nagyhaj\u00f3s versenyen 121 haj\u00f3 vett r\u00e9szt, amelyek az abszol\u00fat els\u0151s\u00e9g\u00e9rt j\u00e1r\u00f3 iForex Nagyd\u00edj\u00e9rt, valamint 17 oszt\u00e1lyban \u00e9rt\u00e9kes d\u00edjak\u00e9rt versenyeztek, amelyeket szint\u00e9n a verseny n\u00e9vad\u00f3 t\u00e1mogat\u00f3ja az iForex biztos\u00edtott. A l\u00e9gvonalban 27 kilom\u00e9teres p\u00e1lya \u00fatvonala Balatonf\u00fcred – Als\u00f3\u0151rs – Tihany – Balatonf\u00fcred. 119-en futottak be a c\u00e9lba, k\u00f6z\u00fcl\u00fck egy haj\u00f3t (Lillaf\u00fcred) kiz\u00e1rtak korai rajt miatt, ketten pedig ki\u00e1lltak.\n<\/p>\n

\n A versenyen a rajtn\u00e1l 12-15 csom\u00f3s k\u00e9s\u0151bb gyeng\u00fcl\u0151 \u00e9szaki sz\u00e9l f\u00fajt, ami nagyon gyorss\u00e1 tette a p\u00e1ly\u00e1t, hiszen csak a Tihanyt\u00f3l Balatonf\u00fcredig tart\u00f3 utols\u00f3 szakaszon kellett cirk\u00e1lni.\n<\/p>\n

\n A leggyorsabbak term\u00e9szetesen a t\u00f6bbtest\u0171ek voltak. \u00d6t katamar\u00e1n k\u00e9sz\u00fclt a rajtra, de v\u00e9g\u00fcl csak n\u00e9gyen versenyeztek. V\u00e1ndor R\u00f3bert\u00e9k ott voltak a rajt el\u0151tt \u00faj, a h\u00edrek szerint sz\u00e1rnyal\u00e1sra k\u00e9pest katamar\u00e1njukkal , de m\u0171szaki probl\u00e9m\u00e1juk akadt, \u00e9s a vitorl\u00e1juk nem ment fel.\n<\/p>\n

\n Rajt ut\u00e1n egyetlen futtatott menetben mehettekla haj\u00f3k az als\u00f3\u0151rsi b\u00f3j\u00e1ig, amit b\u0151szeles rohan\u00e1s k\u00f6vetett Tihany fel\u00e9. Csak az utols\u00f3 szakaszon kellett cirk\u00e1lni, de a sz\u00e9l nyugatiasod\u00e1sa miatt ez a kreuz is f\u00e9loldalas lettt, sok balcsap\u00e1sos, kev\u00e9s jobbcsap\u00e1sos menettel.\n<\/p>\n

\n Egy \u00f3r\u00e1val a rajt ut\u00e1n a katamar\u00e1nok befut\u00e1s\u00e1ra a sz\u00e9l 7-10 csom\u00f3sra gyeng\u00fclt, de azt\u00e1n valamelyest visszafriss\u00fclt, \u00edgy minden kinek \u00e9lvezetes \u00e9s gyors versenyben volt r\u00e9sze.\n<\/p>\n

\n A rajt ut\u00e1n el\u0151resz\u00e1guld\u00f3 katamar\u00e1nok egy-egy p\u00f6ffben ijeszt\u0151 pillanatokat produk\u00e1ltak csapataiknak. El\u0151bb a Gemini billegett j\u00f3 ideig borul\u00e1shat\u00e1ron, k\u00e9s\u0151bb a Black Jack \u00e1llt szinte a t\u00fckr\u00e9re.\n<\/p>\n

\n A legnagyobb \u00e9s leggyorsabb katamar\u00e1n a 33 l\u00e1bas Black Jack a rajt ut\u00e1n elh\u00fazott a vet\u00e9lyt\u00e1rsait\u00f3l, de nagyon felh\u00fazott a f\u00fcredi part al\u00e1, amivel es\u00e9lyt adott ellenfeleinek. Ekkor nagyszer\u0171en haladt d\u00e9lebbre egyenletesebb sz\u00e9lben a Kenguru Team NACRA F20-asa. Az ellenfelekn\u00e9l j\u00f3val kisebb – teh\u00e1t elvileg lassabb haj\u00f3val – tartott\u00e1k a l\u00e9p\u00e9st.\n<\/p>\n

\n Als\u00f3\u0151rsn\u00e9l a Black Jack \u00edgy is biztos els\u0151 lehetett volna, csak a b\u00f3j\u00e1k ker\u00fcl\u00e9se k\u00f6zben t\u00fal sokat birk\u00f3ztak a men\u0151ver v\u00e9grehajt\u00e1s\u00e1val, nagy \u00edven ker\u00fcltek \u00edgy Kir\u00e1ly Zsolt\u00e9k (Bati, Ventilo 28) \u00e9a az F20-as Di\u00f3szegi Zolt\u00e1n korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val el\u0151bb kezdhette az Als\u00f3\u0151rs-Tihany szakaszt.\n<\/p>\n

\n A f\u00e9lsziget k\u00f6zel\u00e9ben m\u00e1r nagy f\u00f6l\u00e9nnyel vezetett a 33 l\u00e1bas fekete katamar\u00e1n Nagy R. Attila korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. A m\u00e1sodik helyen m\u00e9g biztos el\u0151nnyel ekkor Kir\u00e1ly Zsolt\u00e9k fordultak, \u00e1m nyugatra h\u00fazva es\u00e9lyt adtak a m\u00f6g\u00f6tt\u00fck a cirk\u00e1l\u00e1st a m\u00e1sik ir\u00e1nyba kezd\u0151 Gemininek, amivel az ut\u00f3bbi \u00e9lni tudott \u00e9s a verseny\u00fck szoross\u00e1 v\u00e1lt.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 helyen a Black Jack SL33-as futott be a c\u00e9lba, Nagy R. Attila alias Rozsda korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. \u0150k 52 perc, 16 m\u00e1sodperc alatt teljes\u00edtett\u00e9k a p\u00e1ly\u00e1t. A cs\u00facssebess\u00e9g\u00fck 12 \u00f3ra 27 perckor 20 csom\u00f3 volt, amit a Snewisport \u00e1ltal felszerelt GPS r\u00f6gz\u00edtett, \u00e9s k\u00fcl\u00f6nd\u00edjat \u00e9rt.\n<\/p>\n

\n M\u00f6g\u00f6tt\u00fck a nagy harcban a m\u00e1sodik hely\u00e9rt a Gemini Ventilo 28-es m\u00e9terekkel el\u0151zte meg a kor\u00e1bban el\u0151r\u00e9bb j\u00e1r\u00f3 hasonl\u00f3 t\u00edpus\u00fa (de nem ugyanolyan) Batit.\n<\/p>\n

\n A leggyorsabb egytest\u0171 haj\u00f3 az \u00f6t\u00f6dik helyen \u00e9rkez\u0151 Sirocco volt Czittel Lajos korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. A befut\u00f3 szakaszon sz\u00e9p vitorl\u00e1z\u00e1ssal el\u0151zt\u00e9k az egym\u00e1ssal nagy harcban l\u00e9v\u0151 h\u00e1rom Ass\u00f3t, illetve a szint\u00e9n nagy versenyt v\u00edv\u00f3 Hetvenes cirk\u00e1l\u00f3kat, az Ann\u00e1t \u00e9s a Capell\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n Abszol\u00fat befut\u00e1si sorrend
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Oszt\u00e1lyonk\u00e9nti eredm\u00e9ny
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: balatonfured.hu, wikip\u00e9dia
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: balatonfured.hu, hunsail.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2014.05.17\/A Balaton z\u00e1szl\u00f3shaj\u00f3j\u00e1n a Nemere II-n felvont\u00e1k a nemzeti lobog\u00f3t \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g megkoszor\u00fazta a tavat – ezzel kezdet\u00e9t vette az idei vitorl\u00e1z\u00e1si szezon. T\u00f6bb mint sz\u00e1z haj\u00f3val elrajtolt a hagyom\u00e1nyos \u00e9vadnyit\u00f3 vitorl\u00e1sverseny. – Vajon t\u00fal lehet-e sz\u00e1rnyalni az elm\u00falt \u00e9vek sikereit? Kiv\u00e1l\u00f3 versenyek vannak m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk, \u00e9s nagy versenyek el\u0151tt \u00e1llunk. A vitorl\u00e1z\u00e1s egyik alapvet\u0151 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1317,233],"sailing_author":"sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/735"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=735"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/735\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=735"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=735"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=735"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}