{"id":750,"date":"2014-05-06T06:25:00","date_gmt":"2014-05-06T04:25:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/05\/06\/melges-eb-1-nap\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:25","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:25","slug":"melges-eb-1-nap","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/05\/06\/melges-eb-1-nap\/","title":{"rendered":"Melges EB 1. nap"},"content":{"rendered":"

\n Megkezd\u0151d\u00f6tt a 62 haj\u00f3 verseng\u00e9se a mai napon Balatonf\u00fcreden, az MKB Bank Melges 24 Eur\u00f3pa-Bajnoks\u00e1gon, a versenyz\u0151k k\u00e9t futamot teljes\u00edtettek a gyenge, forgol\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lben.\n<\/p>\n

\n ! Reggeli \u00e9szakias sz\u00e9lben sz\u00e1lltak v\u00edzre a versenyz\u0151k, azonban sajnos a tegnapi front er\u0151s \u00e1ramlati folyamatosan gyeng\u00fcltek, \u00e9s a sz\u00e9l ir\u00e1nya is folyamatos v\u00e1ltoztat\u00e1sokra k\u00e9sztette a rendez\u0151s\u00e9get. Nem sok egys\u00e9gnek siker\u00fclt j\u00f3l olvasni a p\u00e1ly\u00e1t ezen a neh\u00e9znek mondhat\u00f3 napon. ! Akiknek ez siker\u00fclt, azok nagyot profit\u00e1lhattak a t\u00f6bbiek rapsz\u00f3dikus helyez\u00e9seib\u0151l.\n<\/p>\n

\n Az olasz Matteo Balestrero (ITA 693 – Giogi), \u00e9s a brit Geoff Carveth (GBR 694 – Gill Race Team) is dupl\u00e1zott. El\u0151bbi k\u00e9t m\u00e1sodik, ut\u00f3bbi k\u00e9t hamradik helyet gy\u0171jt\u00f6tt, ezzel \u0151k ketten foglalj\u00e1k el az \u00f6sszetett dobog\u00f3 legfels\u0151 k\u00e9t fok\u00e1t. A harmadik a magyar sz\u00ednekben versenyz\u0151 Ian Ainslie (HUN392 – Strange Brew) egy hetedik \u00e9s egy els\u0151 hellyel. ! Az osztr\u00e1k Franz Urlesberger (AUT 681 – Schoenherr) nyolcadik \u00e9s negyedik helye jelenleg az \u00f6sszetett negyedik helyre elegend\u0151, 5 ponttal \u00e1llnak Ainslie m\u00f6g\u00f6tt \u00e9s k\u00e9t ponttal az \u00f6t\u00f6dik helyen tany\u00e1z\u00f3 Matteo Ivaldi (SUI 825 – Blu Moon) el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 futam gy\u0151ztese Andrea Racchelli (ITA 735 – Altea) a m\u00e1sodik futamban csak a tizenkilencedik helyen v\u00e9gzett, ezzel jelenleg a hetedik helyen \u00e1llnak. ! A 35 haj\u00f3t sz\u00e1ml\u00e1l\u00f3 k\u00fcl\u00f6n \u00e9rt\u00e9kelend\u0151 Corinthian csoportban (csak amat\u0151r vitorl\u00e1z\u00f3k alkothatj\u00e1k) az \u00e9szt Tonu Toniste (EST 790 – Lenny) vezet egy harmadik \u00e9s egy m\u00e1sodik hellyel a finn Tomi Hakola (FIN 742 – fundanything.com) el\u0151tt, aki egy m\u00e1sodik \u00e9s egy kilencedik helyet vitorl\u00e1zott a forgol\u00f3d\u00f3 szelekben. A csoport harmadik helyezettje a d\u00e1n Peter Warrer (DEN 779 – Salty Dog) pontazonoss\u00e1ggal \u00e1ll a harmadik helyen. \u00a0Egy m\u00e1sik d\u00e1n csapat a Kris Houmann vezette melges.dk (DEN 612) nyerte az alcsoport els\u0151 futam\u00e1t, \u0151k a negyedikek Toniste, Hakola \u00e9s Warrer m\u00f6g\u00f6tt \u00e9s az \u00f6sszetett nyolcadik helyen \u00e1llnak.\n<\/p>\n

\n Az els\u00f3 futam \u00e1ltal\u00e1nos visszah\u00edv\u00e1ssal kezd\u0151d\u00f6tt, majd a megism\u00e9telt rajtn\u00e1l m\u00e1r csup\u00e1n n\u00e9gy haj\u00f3t kellett visszah\u00edvnia a rendez\u0151knek. Az els\u0151 cirk\u00e1l\u00f3 szakaszon 10-11 csom\u00f3s sz\u00e9lben haladtak a csapatok \u00e9s azok domin\u00e1ltak akik k\u00f6z\u00e9pen illetve a p\u00e1lya bal sz\u00e9le fel\u00e9 vitorl\u00e1ztak. ! A cirk\u00e1l\u00f3 b\u00f3j\u00e1t Matteo Balestrero (ITA 693) ker\u00fclte els\u0151k\u00e9nt, \u0151t k\u00f6vette a honfit\u00e1rs Andrea Racchelli (ITA 735), majd a brit Gill Racing Team. \u0150 h\u00e1rm\u00f3juknak siker\u00fclt is megtartaniuk a hely\u00fcket a k\u00f6vetkez\u0151 cirk\u00e1l\u00f3 szakaszig ahol azonban Racchelli az \u00e9lre ugrott \u00e9s onnan m\u00e1r nem is engedte ki a vezet\u00e9st a kez\u00e9b\u0151l, folyamatosan n\u00f6velve el\u0151ny\u00e9t biztosan nyerte az els\u0151 futamot. M\u00f6g\u00f6tte Balestro \u00e9s Carveth csat\u00e1zott, de a sorrend m\u00e1r nem v\u00e1ltozott k\u00f6z\u00f6tt\u00fck.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 futam ut\u00e1n majdnem egy \u00f3r\u00e1s v\u00e1rakoz\u00e1s k\u00f6vetkezett. A rendez\u0151knek meg kellett v\u00e1rni m\u00edg az \u00fajabb, keletiesebb sz\u00e9l fel\u00e9p\u00fclt \u00e9s stabilan ir\u00e1nyba nem \u00e1llt. K\u00e9t visszah\u00edv\u00e1s ut\u00e1n harmadikra siker\u00fclt a mez\u0151nynek tiszt\u00e1n elrajtolni a 6-8 csom\u00f3s sz\u00e9lben. ! Ian Ainslie ( HUN 392 – Strange Brew) \u00e9s Hermann Horn-Johannessen ( NOR 732 – Rett Rundt Hjornet!) j\u00f6tt el a legjobban a rajtb\u00f3l, tiszt\u00e1n \u00e9s gyorsan vitorl\u00e1ztak ki a baloldali b\u00f3j\u00e1n\u00e1l \u00e9s j\u00f3 sebess\u00e9ggel, kor\u00e1n el\u0151nyre tettek szert a baloldalt h\u00fazva.\n<\/p>\n

\n Sajnos a sz\u00e9l ereje kiss\u00e9 cs\u00f6kkent \u00e9s a hossz\u00fa cirk\u00e1l\u00f3 szakasz ut\u00e1n Ainslie \u00e9rt els\u0151k\u00e9nt a sz\u00e9lfel\u00f6li p\u00e1lyajelhez, ut\u00e1na szorosan Michael Good (SUI 382 – Aile), Balestrero majd Carveth. A h\u00e1tsz\u00e9l szakaszon Ainslie n\u00f6velni tudta el\u0151ny\u00e9t, Balestrero pedig \u00e1tl\u00e9pett Goodon. ! Ainslie \u00e9s Balestrero ez\u00fattal a jobb oldalt v\u00e1lasztva vitorl\u00e1ztak \u00e9s a p\u00f6rg\u00e9seket j\u00f3l kihaszn\u00e1lva ell\u00e9ptek a mez\u0151ny t\u00f6bbi tagj\u00e1t\u00f3l. A sz\u00e9l tov\u00e1bbi cs\u00f6kken\u00e9se jobban fek\u00fcdt az olasznak \u00e9s egy haj\u00f3hosszra megk\u00f6zel\u00edtette Ainslie-t az utols\u00f3 keresztez\u00e9sn\u00e9l a kreutz b\u00f3ja el\u0151tt, \u00edgy fej fej mellett kezdt\u00e9k meg a h\u00e1tsz\u00e9l szakaszt. Ott azonban Ainslie \u00e9s csapata meg\u0151rizte hidegv\u00e9r\u00e9t \u00e9s ez\u00fattal \u0151k voltak sebess\u00e9g f\u00f6l\u00e9nyben. N\u00f6velve el\u0151ny\u00fcket, hib\u00e1tlan vitorl\u00e1z\u00e1ssal biztos\u00edtott\u00e1k be a gy\u0151zelmet. M\u00f6g\u00f6tt\u00fck Balestrero majd az angol Gill csapat futott be.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6sszetettben vezet\u0151 Balestrero \u00fagy nyilatkozott, hogy a mai napi k\u00e9t m\u00e1sodik helyez\u00e9s\u00fck kulcsa a remek csapat munka \u00e9s a j\u00f3 sebess\u00e9g\u00fck volt, valamint a taktikus Nicola Celon (2006 Melges Vil\u00e1gbajnoka) kiv\u00e1l\u00f3 d\u00f6nt\u00e9seinek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151. \u201c A sz\u00e9l nagyon gyenge \u00e9s folgol\u00f3d\u00f3 volt, neh\u00e9z napon vagyunk t\u00fal. Nagyon koncentr\u00e1ltam, hogy folyamatosan j\u00f3 sebess\u00e9ggel vigyem a haj\u00f3t \u00e9s ebben a csapat remek haj\u00f3kezel\u00e9se nagyon sokat seg\u00edtett. Nicola pedig j\u00f3 ir\u00e1nyba vezette a csapatot mindk\u00e9t futamon. Nagyon boldogok vagyunk a mai eredm\u00e9ny\u00fcnkkel.\u201d\n<\/p>\n

\n A Corinthian csoport \u00e9llovasa Tonu Toniste, aki jelenleg az \u00f6sszetett tizedik helyen \u00e1ll, \u00fagy v\u00e9lekedett, hogy a gyenge v\u00e1ltoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00fa sz\u00e9l ma megkeser\u00edtette sok csapat \u00e9let\u00e9t. \u201cEl\u00e9g gyenge volt a sz\u00e9l eg\u00e9sz nap, \u00edgy neh\u00e9z volt d\u00f6nteni merre is menjen az ember a p\u00e1ly\u00e1n. V\u00e1lasztottunk valamit \u00e9s rem\u00e9nykedt\u00fcnk benne, hogy az j\u00f3 is lesz, volt t\u00f6bb szerencs\u00e9s pillanatunk\u201d\n<\/p>\n

\n A verseny holnap tov\u00e1bb folytat\u00f3dik, sajnos az el\u0151rejelz\u00e9sek tov\u00e1bbra is gyenge szelet \u00edg\u00e9rnek, azonban p\u00e9ntekig van lehet\u0151s\u00e9g, hogy a t\u00edz futamot levitorl\u00e1zza a mez\u0151ny.\n<\/p>\n


\n \"IMG_4432.JPG\"
\n
\n A gal\u00e9ria megtekint\u00e9s\u00e9hez kattintson a k\u00e9pre!
\n <\/span>
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Megkezd\u0151d\u00f6tt a 62 haj\u00f3 verseng\u00e9se a mai napon Balatonf\u00fcreden, az MKB Bank Melges 24 Eur\u00f3pa-Bajnoks\u00e1gon, a versenyz\u0151k k\u00e9t futamot teljes\u00edtettek a gyenge, forgol\u00f3d\u00f3 sz\u00e9lben. ! Reggeli \u00e9szakias sz\u00e9lben sz\u00e1lltak v\u00edzre a versenyz\u0151k, azonban sajnos a tegnapi front er\u0151s \u00e1ramlati folyamatosan gyeng\u00fcltek, \u00e9s a sz\u00e9l ir\u00e1nya is folyamatos v\u00e1ltoztat\u00e1sokra k\u00e9sztette a rendez\u0151s\u00e9get. Nem sok egys\u00e9gnek siker\u00fclt […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7872,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1462,1317,213],"sailing_author":"sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/750"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=750"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/750\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7872"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=750"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=750"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=750"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}