{"id":790,"date":"2014-04-01T15:26:00","date_gmt":"2014-04-01T13:26:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/04\/01\/fa-nandor-uj-utakon\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:18","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:18","slug":"fa-nandor-uj-utakon","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/04\/01\/fa-nandor-uj-utakon\/","title":{"rendered":"Fa N\u00e1ndor \u00faj utakon"},"content":{"rendered":"

\n Tegnap Fa N\u00e1ndor meglep\u0151 d\u00f6nt\u00e9st hozott.\n<\/p>\n

\n Az egykezes \u00f3ce\u00e1ni vitorl\u00e1z\u00f3 Fa N\u00e1ndor Az utols\u00f3 pillanatban \u00faj ir\u00e1nyba ford\u00edtotta sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3 projectj\u00e9t. Alig, hogy elk\u00e9sz\u00fclt a Spirit of Hungary 60 l\u00e1bas versenyhaj\u00f3 \u00e9s \u00fatj\u00e1ra kelt Triest fel\u00e9, Fa N\u00e1ndor megv\u00e1ltoztatta elk\u00e9pzel\u00e9s\u00e9t \u00e9s nem Triest \u2013be viszi haj\u00f3j\u00e1t, hanem egyenesen \u00a0San Francisco-ba. Elk\u00e9pzel\u00e9se szerint a sz\u00e1rnyak fejleszt\u00e9se ut\u00e1n haj\u00f3ja versenyk\u00e9pes lesz a legmodernebb katamar\u00e1nokkal szemben is.\n<\/p>\n

\n \"san.jpg\"\n<\/p>\n

\n Hogy mennyire igaza lehet, azt meger\u0151s\u00edti Russell Coutts mai nyilatkozata is, amiben kifejti, hogy a sz\u00e1rnyak megjelen\u00e9se feleslegess\u00e9 teszi a dr\u00e1ga k\u00e9ttest\u0171 versenyhaj\u00f3kat \u00e9s ezent\u00fal egy test nagy \u00e9lvezet alapon folytat\u00f3dnak az America\u2019s Cup fejleszt\u00e9sei. Ugyanakkor kifejtette, hogy az \u00faj megold\u00e1sokkal minden kih\u00edv\u00f3 \u00a0saj\u00e1t sz\u00e1rnyain \u00e9rkezhet San Franciscoba, hiszen ezek\u00a0 a sz\u00e1rnyak \u00a0rep\u00fcl\u00e9sre is k\u00e9pesek. Az els\u0151dleges probl\u00e9ma ink\u00e1bb a meghajt\u00e1s m\u00f3dj\u00e1ba rejlik, hiszen ami\u00f3ta az ISAF a 42-es szab\u00e1ly\u00e1t szigor\u00edtotta, a vitorl\u00e1n nem lehet akkora felhajt\u00f3 er\u0151t l\u00e9tre hozni, hogy az 10000 m\u00e9ter magasan tartsa a sz\u00e1rnyakon rep\u00fcl\u0151 haj\u00f3kat.\n<\/p>\n

\n \"100014393052055429700721762248281n.jpg\"\n<\/p>\n

\n Fa N\u00e1ndor \u00e1ltal kital\u00e1lt technol\u00f3gia megoldja ezt a probl\u00e9m\u00e1t, de m\u00e9g olyan m\u00e9lys\u00e9ges m\u00e9ly titok, hogy csak miut\u00e1n meg\u00e9rkezik a haj\u00f3 San Francisco-ba, akkor fedi fel teljes eg\u00e9sz\u00e9ben.\n<\/p>\n

\n A h\u00edrtelen v\u00e1ltoz\u00e1sr\u00f3l Fa N\u00e1ndor maga \u00edgy nyilatkozott: – V\u00e9g\u00fcl is mindegy, hogy a vitorl\u00e1ssport melyik cs\u00facsteljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t ostromlom.\n<\/p>\n

\n
\n jelzem \u00e1prilis 1. van
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: H2O Magazin
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tegnap Fa N\u00e1ndor meglep\u0151 d\u00f6nt\u00e9st hozott. Az egykezes \u00f3ce\u00e1ni vitorl\u00e1z\u00f3 Fa N\u00e1ndor Az utols\u00f3 pillanatban \u00faj ir\u00e1nyba ford\u00edtotta sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00f3 projectj\u00e9t. Alig, hogy elk\u00e9sz\u00fclt a Spirit of Hungary 60 l\u00e1bas versenyhaj\u00f3 \u00e9s \u00fatj\u00e1ra kelt Triest fel\u00e9, Fa N\u00e1ndor megv\u00e1ltoztatta elk\u00e9pzel\u00e9s\u00e9t \u00e9s nem Triest \u2013be viszi haj\u00f3j\u00e1t, hanem egyenesen \u00a0San Francisco-ba. Elk\u00e9pzel\u00e9se szerint a sz\u00e1rnyak fejleszt\u00e9se ut\u00e1n […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[797,873,407],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/790"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=790"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/790\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=790"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=790"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=790"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}