{"id":839,"date":"2014-01-23T08:57:00","date_gmt":"2014-01-23T07:57:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/01\/23\/dusseldorf-2014-2-resz\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:10","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:10","slug":"dusseldorf-2014-2-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/01\/23\/dusseldorf-2014-2-resz\/","title":{"rendered":"D\u00fcsseldorf 2014 2.r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n Miel\u0151tt folytatn\u00e1nk a besz\u00e1mol\u00f3nkat, egy r\u00f6vid bemutat\u00e1s a Boot D\u00fcsseldorf-r\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Az idei a 45. ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s, 1650 ki\u00e1ll\u00edt\u00f3val, 18 csarnokban k\u00f6zel 80.000qm. A ki\u00e1ll\u00edtott haj\u00f3k sz\u00e1ma a 1.8m gumics\u00f3nakt\u00f3l a 82 l\u00e1bas vitorl\u00e1s luxus yachtokig akkor 1.700db . F\u00e9lelmetes sz\u00e1mok, a r\u00e9gi\u00f3s ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sokhoz k\u00e9pest szinte kezelhetetlen sz\u00e1mok, egy ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 szervez\u0151 szem\u00e9vel pedig szinte el\u00e9rhetetlen.\u00a0 surf, b\u00fav\u00e1r, horg\u00e1sz, t\u00fara-kajak ,charter, motorcs\u00f3nak, motoros yacht, vitorl\u00e1sok, vitorl\u00e1s yachtok, m\u0171szerek, motorok, kieg\u00e9sz\u00edt\u0151k.\n<\/p>\n

\n Egy\u00e9bk\u00e9nt D\u00fcsseldorfban a Rajna igen j\u00f3l haj\u00f3zhat\u00f3, komoly a vitorl\u00e1s \u00e9let is, csak 3 csom\u00f3val folydog\u00e1l.Az Altstadt-ban pedig isteni a alt bier \u00e9s a Killepic.(ez helyi r\u00f6vid ital)\n<\/p>\n

\n Visszat\u00e9rve a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sra, n\u00e9h\u00e1ny gondolat a „Water Sports Oscars”-nak nevezett European Yachts of the Year d\u00edjr\u00f3l. A vitorl\u00e1sok eset\u00e9ben n\u00e9gy kateg\u00f3ria van, m\u00e1r a jel\u00f6l\u00e9s is nagy elismer\u00e9s, csak 5 haj\u00f3t szokott a szakmai zs\u0171ri jel\u00f6lni kateg\u00f3ri\u00e1nk\u00e9nt. Ha valamelyik haj\u00f3t jel\u00f6lik, akkor egy haj\u00f3 \u00e9let\u00e9t ez v\u00e9gig k\u00eds\u00e9ri minden esetben\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n 2014-ben a k\u00f6vetkez\u0151 modellek lettek az els\u0151k:\u00a0 Cruising: Beneteau Oceanis- 38,\u00a0 Performance Cruiser: Dehler- 38, Luxury Yachts: Contest 42-CS, Secial Boats: Saphire- 27 OD.\n<\/p>\n

\n A csarnokban folytatv\u00e1n a n\u00e9zel\u0151d\u00e9st, a legnagyobb ki\u00e1ll\u00edtott vitorl\u00e1shoz \u00e9rkez\u00fcnk. Ez az Oyster 825 luxus yacht, \u00f6t csillagos hotel k\u00e9nyelm\u00e9vel. Az angol haj\u00f3gy\u00e1r jelenleg 50-125 l\u00e1b k\u00f6z\u00f6tt k\u00e9sz\u00edt vitorl\u00e1sokat. Az \u00e1rakak net. 1-5 milli\u00f3 EUR k\u00f6z\u00f6tt helyezkednek el.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00c9n szem\u00e9ly szerint mindig megcsod\u00e1lom, \u00e9s ha lenne Legszebb Stand d\u00edj\u00a0 akkor a trieszti Solaris vinn\u00e9 a pr\u00edmet. A haj\u00f3k pr\u00e9mium kateg\u00f3ri\u00e1ba tartoznak, letisztult form\u00e1k, min\u0151s\u00e9gi anyagok jellemzik.\n<\/p>\n

\n Tov\u00e1bb haladv\u00e1n a mesesz\u00e9p, holland fa & epoxi haj\u00f3 a Eagle-44. M\u00e9g a Balatonon is\u00a0 v\u00e1llalhat\u00f3 m\u00e9retek, kiv\u00e1l\u00f3 haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 munka.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Salona bemutatta a z\u00e1szl\u00f3s haj\u00f3j\u00e1t a S-60. Sz\u00e9p nagy haj\u00f3, de meg\u00e1llap\u00edtottuk a rekl\u00e1m matrica \u00e1pol \u00e9s eltakar rajta. Viszont a 33-as meglep\u0151en j\u00f3l siker\u00fclt, ami itt furcsa tal\u00e1n, hogy hasonl\u00f3 m\u00e9retekn\u00e9l m\u00e1r a t\u00f6bbi haj\u00f3gy\u00e1r a dupla k\u00f6r korm\u00e1nyt alkalmazza, a horv\u00e1tok pedig itt a helyk\u00edm\u00e9l\u0151 botkorm\u00e1nyn\u00e1l maradtak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A t\u00fara haj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl, jelent\u0151s mennyis\u00e9get \u00e9s m\u00e9ret v\u00e1laszt\u00e9kot mutat be a Bav\u00e1ria, Beneteau \u00e9s a Hanse is. Minden gy\u00e1r nagyon igyekszik tal\u00e1n k\u00f6zt\u00fck van a legnagyobb \u00e1rverseny is. Ez viszont l\u00e1tszik a be\u00e9p\u00edtett anyagokon, megold\u00e1sokon.\n<\/p>\n

\n Az elektromos \u00e9s hybrid haj\u00f3k id\u00e9n kisebb figyelmet kaptak,\u00a0 csak n\u00e9h\u00e1ny t\u00edpust tal\u00e1ltunk: Alfa Street Marina, Green Line, Ethos 30. Az ut\u00f3bbi egy igen \u00e9rdekes „lego” megold\u00e1sokat k\u00edn\u00e1l, lehet munka haj\u00f3, v\u00edzi taxi, csal\u00e1di cruiser.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A k\u00f6zepes\u00a0 m\u00e9ret\u0171 motorcs\u00f3nakokkal Rajn\u00e1t lehet rekeszteni, t\u00e9nyleg nagy a t\u00falk\u00edn\u00e1lat. A luxus motoros\u00a0 haj\u00f3k csarnok\u00e1ban, arabok k\u00f6rnyezet\u00e9ben n\u00e9zt\u00fck meg a Fjord 40 Opent\u00a0 \u00e9s ugyan itt orosz bankok k\u00edn\u00e1lj\u00e1k a hitel konstrukci\u00f3kat.\n<\/p>\n

\n Nagyon sz\u00ednpatikus, hogy van egy r\u00e9sz a vitorl\u00e1s haj\u00f3k csarnok\u00e1ban \u00e9s ott ki vannak \u00e1ll\u00edtva az oszt\u00e1ly haj\u00f3k, oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9gi szinten egy info pult k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben.(OP-t\u00f3l a Csillaghaj\u00f3ig) Ez is r\u00e9sze az oszt\u00e1ly \u00e9p\u00edt\u00e9snek. A DSV (n\u00e9met vitorl\u00e1s sz\u00f6vets\u00e9g)\u00a0 standon mely k\u00fcl\u00f6n\u00e1ll\u00f3 \u00e9s terjedelmes nyomtatott form\u00e1ban a n\u00e9met YS lista, elbesz\u00e9lgett\u00fcnk a Technikai oszt\u00e1ly k\u00e9pvisel\u0151j\u00e9vel a YS el\u0151nysz\u00e1mok rejtelmeir\u0151l. N\u00e1luk ez valahogy tiszt\u00e1bb \u00fcgy.\n<\/p>\n

\n El\u0151z\u0151leg \u00edg\u00e9rt\u00fck besz\u00e1molunk a magyar \u00e9rdekelts\u00e9gekr\u0151l is. 2014-ben n\u00e9gy c\u00e9g \u00e1ll\u00edt ki: Flaar Kft, Pauger Kft, Ullman Sails Balaton \u00e9s a Westport Kft.\n<\/p>\n

\n A Flaar bemutatja a 18 \u00e9s 26 haj\u00f3j\u00e1t, imm\u00e1r m\u00e1sodik \u00e9ve pr\u00f3b\u00e1lnak bet\u00f6rni a n\u00e9met \u00e9s eur\u00f3pai piacra, igen sok \u00fajs\u00e1g\u00edr\u00f3 megfordult n\u00e1luk.\n<\/p>\n

\n A Pauger M\u0171vek rekl\u00e1mozza az \u00e1ltaluk k\u00e9sz\u00edtett magyar karbon haj\u00f3kat \u00e9s az ut\u00f3bbi id\u0151ben sikeres karbon \u00e1rbocokat. Elismer\u00e9s nekik, hogy az \u00e9v haj\u00f3ja c\u00edmet elnyert Saphire 27 \u00e9s Dehler 38 is Dini f\u00e9le \u00e1rbocokkal szerelt.\n<\/p>\n

\n A Westport Kft, m\u00e1r nyolc \u00e9ve rendszeres r\u00e9sztvev\u0151je a d\u00fcsseldorfi ki\u00e1ll\u00edt\u00e1snak, t\u00f6bb \u00e9ve besz\u00e1ll\u00edt\u00f3ja t\u00f6bb haj\u00f3s felszerel\u00e9seket forgalmaz\u00f3 \u00e1ruh\u00e1znak.\n<\/p>\n

\n Term\u00e9szetesen, minden nagyobb haj\u00f3s standon tal\u00e1lkoztunk a magyar k\u00e9pvisel\u0151kkel.(Bav\u00e1ria, Dehler ,Elan, Jeanneau, X-Yachts)\u00a0 Ez \u00edgy norm\u00e1lis hiszen mindenki rem\u00e9nykedik, hogy nem csak a h\u00edrekben \u00e1ll talpra a magyar gazdas\u00e1g \u00e9s el\u0151bb ut\u00f3bb k\u00f6ltenek majd a hobbijukra is az emberek.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Miel\u0151tt folytatn\u00e1nk a besz\u00e1mol\u00f3nkat, egy r\u00f6vid bemutat\u00e1s a Boot D\u00fcsseldorf-r\u00f3l. Az idei a 45. ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s, 1650 ki\u00e1ll\u00edt\u00f3val, 18 csarnokban k\u00f6zel 80.000qm. A ki\u00e1ll\u00edtott haj\u00f3k sz\u00e1ma a 1.8m gumics\u00f3nakt\u00f3l a 82 l\u00e1bas vitorl\u00e1s luxus yachtokig akkor 1.700db . F\u00e9lelmetes sz\u00e1mok, a r\u00e9gi\u00f3s ki\u00e1ll\u00edt\u00e1sokhoz k\u00e9pest szinte kezelhetetlen sz\u00e1mok, egy ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 szervez\u0151 szem\u00e9vel pedig szinte el\u00e9rhetetlen.\u00a0 surf, b\u00fav\u00e1r, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8062,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1589,879],"sailing_author":"Bedn\u00e1r Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/839"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=839"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/839\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8062"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=839"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=839"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=839"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}