{"id":865,"date":"2013-12-05T12:41:00","date_gmt":"2013-12-05T11:41:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/12\/05\/visszatekintes-a-yardstick-trophy-idei-szezonjara\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:05","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:05","slug":"visszatekintes-a-yardstick-trophy-idei-szezonjara","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/12\/05\/visszatekintes-a-yardstick-trophy-idei-szezonjara\/","title":{"rendered":"Visszatekint\u00e9s a Yardstick Trophy idei szezonj\u00e1ra"},"content":{"rendered":"

\n A hagyom\u00e1nyokhoz h\u0171en id\u00e9n is november els\u0151 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9j\u00e9n a D\u00e9r Kup\u00e1val \u00e9rt v\u00e9get a Yardstick Trophy Nagyhaj\u00f3s Kupasorozat szezonja.\n<\/p>\n

\n A csaknem hat h\u00f3napon \u00e1t\u00edvel\u0151 sorozat 2013-ban id\u00e9n 10 \u00e1llom\u00e1ssal v\u00e1rta a versenyz\u0151ket.\n<\/p>\n

\n Imm\u00e1ron negyedik \u00e9ve ker\u00fclt ki\u00edr\u00e1sra a Somogy Megyei Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g (SMVSZ) \u00e9s tagegyes\u00fcletei koordin\u00e1l\u00e1s\u00e1ban a Yardstick Trophy (YST), amely 2012 \u00f3ta hivatalos Yardstick Flottabajnoks\u00e1g is egyben. A sorozat n\u00e9gy \u00e9ve tart\u00f3 sikere is j\u00f3l p\u00e9ld\u00e1zza, hogy haz\u00e1nkban cseppet sem cs\u00f6kken a yardstick rendszer\u0171 versenyz\u00e9s n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge.\n<\/p>\n

\n A ki\u00edr\u00f3 SMVSZ a versenynapt\u00e1r \u00f6ssze\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1n\u00e1l az idei \u00e9vben is t\u00f6rekedett arra, hogy Kenes\u00e9t\u0151l Keszthelyig komoly hagyom\u00e1nyokkal rendelkez\u0151, tradicion\u00e1lis versenyek alkoss\u00e1k a bajnoks\u00e1got. \u00daj helysz\u00ednnel is b\u0151v\u00fclt a sorozat, hiszen 2013-ban el\u0151sz\u00f6r volt a pontverseny r\u00e9sze a TVSK \u0151szi versenye, a badacsonyi Sz\u00fcreti Regatta.\n<\/p>\n

\n A bajnoks\u00e1g P\u00fcnk\u00f6sd vas\u00e1rnapj\u00e1n vette hivatalosan kezdet\u00e9t, az el\u0151z\u0151 \u00e9vhez hasonl\u00f3an ez\u00fattal is a
\n
\n P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta
\n <\/a>
\n k\u00f6z\u00e9ps\u0151 napja sz\u00e1m\u00edtott bele a pontversenybe. J\u00faniusban k\u00e9tszer is Fony\u00f3d volt a h\u00e1zigazda, el\u0151bb a
\n

\n Joker-Termoplusz Kupa
\n <\/a>
\n , majd a
\n

\n Kormor\u00e1n Kupa
\n <\/a>
\n l\u00e1tta vend\u00e9g\u00fcl a mez\u0151nyt. A j\u00faliusi sz\u00fcnet ut\u00e1n augusztus els\u0151 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9j\u00e9n Balatonbogl\u00e1ron az
\n

\n International Kup\u00e1val
\n <\/a>
\n folytat\u00f3dott a sorozat, majd harmadj\u00e1ra is Fony\u00f3d k\u00f6vetkezett, ez\u00fattal a
\n

\n P\u00e1los Istv\u00e1n Eml\u00e9kversennyel
\n <\/a>
\n . Sok id\u0151 a pihen\u00e9sre ezut\u00e1n sem maradt, hiszen egy h\u00e9ttel k\u00e9s\u0151bb m\u00e1r Kenes\u00e9n az
\n

\n Alkotm\u00e1ny Kup\u00e1n
\n <\/a>
\n d\u00f6rrent el a startpisztoly. Az \u0151szt a
\n

\n Szigligeti Kupa
\n <\/a>
\n nyitotta az els\u0151 szeptemberi h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n, k\u00e9t h\u00e9ttel k\u00e9s\u0151bb pedig az \u00faj \u00e1llom\u00e1s, a
\n

\n Sz\u00fcreti Regatta
\n <\/a>
\n v\u00e1rta a versenyz\u0151ket. Szeptember utols\u00f3 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9je \u00e9vek \u00f3ta egyet jelent az
\n

\n Unitef Kup\u00e1val
\n <\/a>
\n , nem volt ez m\u00e1sk\u00e9nt id\u00e9n sem, az \u00e9vadz\u00e1r\u00f3t megel\u0151z\u0151 hossz\u00fa sz\u00fcnetre a f\u00f6ldv\u00e1ri versennyel k\u00e9sz\u00fcltek a versenyz\u0151k. A hagyom\u00e1nyoknak megfelel\u0151en a bajnoks\u00e1got ez\u00fattal is Kenes\u00e9n a
\n

\n D\u00e9r Kup\u00e1val
\n <\/a>
\n z\u00e1rta a mez\u0151ny, ahol rekordsz\u00e1m\u00fa, 81 haj\u00f3s mez\u0151ny b\u00facs\u00faztatta az \u00e9vet.\n<\/p>\n

\n A 2013-as esztend\u0151ben \u00e1talak\u00edt\u00e1sra ker\u00fclt a pontoz\u00e1si rendszer is. Egyr\u00e9szr\u0151l a versenyeket a kor\u00e1bbi \u00e9vek tapasztalatai alapj\u00e1n az indul\u00f3k sz\u00e1ma szerint s\u00falyozva h\u00e1rom csoportra osztott\u00e1k a szervez\u0151k, majd ennek megfelel\u0151 szorz\u00f3sz\u00e1m alkalmaz\u00e1s\u00e1val ker\u00fcletek a versenyen el\u00e9rt pontok kisz\u00e1m\u00edt\u00e1sra. A m\u00e1sik pontversenyt \u00e9rint\u0151 v\u00e1ltoz\u00e1s a b\u00f3nuszpont rendszer \u00e1talak\u00edt\u00e1sa volt, amely id\u00e9n minden kor\u00e1bbin\u00e1l jobban d\u00edjazta a rendszeres indul\u00f3kat. Mindk\u00e9t v\u00e1ltoztat\u00e1s pozit\u00edv fogadtat\u00e1sban r\u00e9szes\u00fclt, hiszen egyr\u00e9szr\u0151l elmos\u00f3dtak a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 versenyeken szerezhet\u0151 pontok k\u00f6z\u00f6tti l\u00e1tv\u00e1nyos k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9gek, m\u00e1sr\u00e9szr\u0151l t\u00f6bb fordul\u00f3n val\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tellel m\u00e1r komoly l\u00e9p\u00e9sel\u0151nyre tehetett szert egy-egy egys\u00e9g.\n<\/p>\n

\n 2013-ban 419 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz a YST fordul\u00f3in, ami \u00e1tlag\u00e1t tekintve fejl\u0151d\u00e9s a 2012-es sz\u00e1mhoz viszony\u00edtva, amikor 432 haj\u00f3 vett r\u00e9szt 11 versenyen. A legnagyobb mez\u0151nyt ez\u00fattal is a Yardstick I oszt\u00e1ly vonultatta fel, 204 indul\u00f3val. A bajnoki c\u00edmet a Sleepwalker 2.0 NAU370-es nyerte el, megel\u0151zve az eg\u00e9sz \u00e9vben csak egyetlen futamot mulaszt\u00f3 M\u00e1rta M\u00e1ri\u00e1t. A bronz\u00e9rmet egy m\u00e1sik 370-es Nautic, az Evolution szerezte meg. Az els\u0151 hatba m\u00e9g az Obsession, a P\u00e9ter P\u00e1l \u00e9s a Bettus tudott bef\u00e9rni.\n<\/p>\n

\n Yardstick II-ben szinte az utols\u00f3 fordul\u00f3ig nyitott volt a k\u00fczdelem, melyb\u0151l v\u00e9g\u00fcl a 2012-ben \u201em\u00e9g csak\u201d ez\u00fcst\u00e9rmes Pacsirta ker\u00fclt ki gy\u0151ztesen. M\u00f6g\u00f6tt\u00fck v\u00e9gzett a dobog\u00f3n, a szezon minden verseny\u00e9n rajthoz \u00e1ll\u00f3 Kisvacak csapata, valamint a remek szezont fut\u00f3 Hobo. A negyedik helyt\u0151l a Marlin, Tatus, Kerecsen II tri\u00f3 k\u00f6veti az \u00e9lbolyt. A Yardstick II. oszt\u00e1ly kiegyens\u00falyozotts\u00e1g\u00e1r\u00f3l sokat el\u00e1rul, hogy a m\u00e1sodik \u00e9s negyedik helyezetteket mind\u00f6ssze 5 pont v\u00e1lasztja el egym\u00e1st\u00f3l.\n<\/p>\n

\n A legkisebb haj\u00f3oszt\u00e1lyban Patience v\u00e9gzett az \u00e9len, megel\u0151zve a Concertot \u00e9s a 2012-es ki\u00edr\u00e1s gy\u0151ztes\u00e9t a Catullus Maximust. Az els\u0151 hatot a Dudu, Hepp \u00e9s Bolyg\u00f3 egys\u00e9gi z\u00e1rj\u00e1k.\n<\/p>\n

\n A kor\u00e1bbi \u00e9vekhez hasonl\u00f3an a d\u00edjak \u00e1tad\u00e1s\u00e1ra a k\u00f6vetkez\u0151 szezon els\u0151 verseny\u00e9n ker\u00fcl majd sor, \u00fcnnep\u00e9lyes keretek k\u00f6z\u00f6tt. A j\u00f6v\u0151 \u00e9vi versenyid\u0151pontok v\u00e9gleges\u00edt\u00e9s\u00e9t k\u00f6vet\u0151en m\u00e1r megkezd\u0151dtek az egyeztet\u00e9sek a 2014-es versenynapt\u00e1r \u00f6ssze\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1t illet\u0151en, \u00edgy v\u00e1rhat\u00f3an hamarosan err\u0151l is besz\u00e1molhatunk.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Leiner Andr\u00e1s
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A hagyom\u00e1nyokhoz h\u0171en id\u00e9n is november els\u0151 h\u00e9tv\u00e9g\u00e9j\u00e9n a D\u00e9r Kup\u00e1val \u00e9rt v\u00e9get a Yardstick Trophy Nagyhaj\u00f3s Kupasorozat szezonja. A csaknem hat h\u00f3napon \u00e1t\u00edvel\u0151 sorozat 2013-ban id\u00e9n 10 \u00e1llom\u00e1ssal v\u00e1rta a versenyz\u0151ket. Imm\u00e1ron negyedik \u00e9ve ker\u00fclt ki\u00edr\u00e1sra a Somogy Megyei Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g (SMVSZ) \u00e9s tagegyes\u00fcletei koordin\u00e1l\u00e1s\u00e1ban a Yardstick Trophy (YST), amely 2012 \u00f3ta hivatalos Yardstick […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[408,615,1442],"sailing_author":"Compass Magazin","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/865"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=865"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/865\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=865"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=865"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=865"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}