{"id":887,"date":"2013-11-07T07:04:00","date_gmt":"2013-11-07T06:04:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/11\/07\/egy-szakaszos-mini-transat\/"},"modified":"2017-10-02T16:12:03","modified_gmt":"2017-10-02T14:12:03","slug":"egy-szakaszos-mini-transat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/11\/07\/egy-szakaszos-mini-transat\/","title":{"rendered":"Egy szakaszos Mini Transat"},"content":{"rendered":"

M\u00e9der Istv\u00e1n besz\u00e1mol\u00f3ja a Mini Transat alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l az elm\u00falt napokb\u00f3l.<\/p>\n


\nMini Transat \u2013 Elf\u00fajat a sz\u00e9l…
\n<\/strong><\/p>\n

A v\u00e1rhat\u00f3 viharos erej\u0171 sz\u00e9l miatt halasztott\u00e1k a rajtot, v\u00e9g\u00fcl 16 nap k\u00e9s\u00e9ssel 2013. 10. 29-\u00e9n 9:19-kor elindultak. Az els\u0151 nap esem\u00e9nyei (ezek \u00e1ltal\u00e1ban sajn\u00e1latosak…):<\/p>\n

1. Stan Maslard (FR-850\/proto\/FANA’O) \u2013 autopilot probl\u00e9ma. Megjav\u00edtotta, \u00fajrarajtolt,majd rig (\u00e1ll\u00f3k\u00f6t\u00e9lzet) probl\u00e9ma miatt \u00fajb\u00f3l visszament.<\/p>\n

2. Annabelle Boudinot (FR-791\/p\/BOURLINGUEUR) \u00e9s Craig Horsfield (ZA-587\/series\/PEPEN) \u2013 \u00fctk\u00f6ztek nem sokkal a rajt ut\u00e1n. Annabelle haj\u00f3ja gyorsan jav\u00edthat\u00f3<\/p>\n

3. Arnaud Etchandy (FR-739\/s\/ADELAIDE II) \u2013 felh\u00faz\u00f3k\u00f6t\u00e9l probl\u00e9ma (?).<\/p>\n

4.Bert BOSSYNS (BE-744\/s\/Netwerk) \u2013 solent (orrvitorla) szakad\u00e1s. Egy hull\u00e1m egy nagy fa\u00e1gat rep\u00edtett haj\u00f3j\u00e1nak.<\/p>\n

5. Bruno Simonnet (FR-744\/s\/El Nono) – kars\u00e9r\u00fcl\u00e9s<\/p>\n

6. Carlos Lysancos (ES-431\/p\/Reyno de Navarra) \u2013 egyel\u0151re ismeretlen okb\u00f3l<\/p>\n

7. Arthur Leopold-Leger (FR-709\/p\/Delcroix) du. 6-kor aktiv\u00e1lta a v\u00e9szjelz\u0151 b\u00f3j\u00e1j\u00e1t, \u00e1rbocveszt\u00e9s \u00e9s l\u00e9kesed\u00e9s miatt. Kimentett\u00e9k, a baleset oka egyel\u0151re ismeretlen.<\/p>\n

8. Jeffrey Mac Farlane (US-759\/p\/) \u00e1rbocveszt\u00e9s 31-\u00e9n reggel 6-kor. URH r\u00e1di\u00f3n jelentette \u00e9s k\u00e9rt ment\u00e9st.<\/p>\n

8:50 k\u00f6r\u00fcl Jeffrey haj\u00f3j\u00e1hoz is meg\u00e9rkezett a seg\u00edts\u00e9g…<\/p>\n


\nB-terv
\n<\/strong><\/p>\n

A sz\u00e9l-el\u0151rejelz\u00e9sek egyre durv\u00e1bb szeleket mutattak, ez\u00e9rt 30-\u00e1n d\u00e9lel\u0151tt a rendez\u0151s\u00e9g \u00fagy hat\u00e1rozott, hogy a flott\u00e1t a \u2019B\u2019 tervnek megfelel\u0151en Sada kik\u00f6t\u0151be (Spanyolorsz\u00e1g, La Coruna k\u00f6zel\u00e9ben) ir\u00e1ny\u00edtj\u00e1k, mivel a csapat v\u00e9g\u00e9n l\u00e9v\u0151ket vesz\u00e9lyeztetn\u00e9 a Finistere-fokn\u00e1l november 1-\u00e9n \u00e9s 2-\u00e1n v\u00e1rhat\u00f3 \u00fajabb viharos szembesz\u00e9l. URH r\u00e1di\u00f3n \u00e9rtes\u00edtett\u00e9k err\u0151l a versenyz\u0151ket, \u00e9s mindenkit\u0151l visszaigazol\u00e1st k\u00e9rtek.<\/p>\n

Folyamatosan er\u0151s\u00f6d\u00f6tt a sz\u00e9l, 31-n d\u00e9l k\u00f6r\u00fcl azt tan\u00e1csolt\u00e1k a csapatnak, hogy tartson d\u00e9lre, majd estefel\u00e9 lef\u00fajt\u00e1k a versenyt: mindenki menjen a legk\u00f6zelebbi kik\u00f6t\u0151be, lehet\u0151leg Gijon- ba (Spanyolorsz\u00e1g \u00e9szaki r\u00e9sz\u00e9nek k\u00f6z\u00e9p-t\u00e1ja).<\/p>\n


\nFelicity-585
\n<\/strong><\/p>\n

\u00c1ronhoz csak m\u00e1snap reggel jutott el ez a h\u00edr, \u0151 eg\u00e9sz \u00e9jjel \u00fagy vitorl\u00e1zott, mintha verseny lenne: a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek engedte legnagyobb vitorlafel\u00fclettel, ami mellett aludni nem lehet, hisz b\u00e1rmely pillanatban sz\u00fcks\u00e9gess\u00e9 v\u00e1lhat a vitorl\u00e1k cs\u00f6kkent\u00e9se, vagy egy\u00e9b azonnali beavatkoz\u00e1s. Reggel 8 ut\u00e1n tudta meg, hogy Gijon-ba kell menjen, akkor Sada kb. ugyanakkora t\u00e1vols\u00e1gra volt.<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\u00c1ron besz\u00e1mol\u00f3ja szerint sok apr\u00f3s\u00e1g miatt vesztett id\u0151t (az \u00fctk\u00f6z\u00f6tt haj\u00f3k kiker\u00fcl\u00e9se, \u00e9jszaka hal\u00e1szhaj\u00f3k ker\u00fcl\u00e9se, spinnaker felh\u00faz\u00f3j\u00e1nak csom\u00f3ja kiold\u00f3dott, autopilotja t\u00f6bbsz\u00f6r nem m\u0171k\u00f6d\u00f6tt), de Sada fel\u00e9 m\u00e1r mell\u00e9szeg\u00fclt a szerencse, j\u00f3 sz\u00e9ltaktik\u00e1t v\u00e1lasztott, \u00e9s a k\u00f6z\u00e9pmez\u0151nyb\u0151l j\u00f3val el\u0151bbre ker\u00fclhetett volna…<\/p>\n

Gijon-ba este kilenckor \u00e9rkezett a kik\u00f6t\u0151 el\u00e9, szinte egyszerre mintegy k\u00e9ttucat haj\u00f3, s mivel \u00c1ron autopilot n\u00e9lk\u00fcl volt (korl\u00e1tozott man\u0151verk\u00e9pess\u00e9g), k\u00e9nytelen volt el\u0151reengedni a t\u00f6bbieket, v\u00e9g\u00fcl \u00e9jjel kett\u0151kor jutott r\u00e9vbe. Az autopilotj\u00e1nak egy m\u0171anyag alkatr\u00e9sze t\u00f6r\u00f6tt el, \u00e9s egyik merev\u00edt\u0151 dr\u00f3tk\u00f6tel\u00e9nek elpattant egy ere. Most ezek jav\u00edt\u00e1sa folyamatban van, m\u00edg az id\u0151 alkalmass\u00e1 nem v\u00e1lik, hogy \u00e1tvitorl\u00e1zzanak Sada-ba (j\u00f3 egynapi ‘j\u00e1r\u00e1s’).<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n


\nB\u00edztat\u00f3 d\u00f6nt\u00e9sek
\n<\/strong><\/p>\n

A mai eligaz\u00edt\u00e1son (2013.11.05. 10:00 CET) a szervez\u0151k k\u00e9t fontos, a kil\u00e1t\u00e1stalan helyzetb\u0151l kivezet\u0151 d\u00f6nt\u00e9st jelentettek be:<\/p>\n

Ma este 18-kor konvojban elindulnak Sada marin\u00e1ba (k\u00f6zel 70 haj\u00f3).<\/p>\n

A verseny csak
\n
\negy szakasz
\n<\/strong>
\nb\u00f3l fog \u00e1llni:<\/p>\n


\nSada – Pointe-\u00e0-Pitre, rajt november 11\/12-\u00e9n!!!
\n<\/strong><\/p>\n

Azaz a nemr\u00e9g m\u00e9g 3 szakaszra bontott versenyb\u0151l kimarad a Lanzarote-i (Kan\u00e1ri szk.)meg\u00e1ll\u00f3. A versenyz\u0151k tapssal \u00fcdv\u00f6z\u00f6lt\u00e9k e bejelent\u00e9st. E salamoni d\u00f6nt\u00e9s orvosolhatja anagyon k\u00e9s\u0151n \u00e9rkez\u00e9sb\u0151l sz\u00e1rmazhat\u00f3 probl\u00e9m\u00e1kat, \u00e9s persze sok \u00fajat is felvet. Sok bar\u00e1t \u00e9shozz\u00e1tartoz\u00f3 tervezte, hogy Lanzarote-ba rep\u00fcl seg\u00edteni a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9sben, vagy csak \u00fagy (hisznem rossz hely az \ud83d\ude42 Nos \u0151k hoppon maradtak. A d\u00f6nt\u00e9st mindenesetre seg\u00edtette, hogy a nagy k\u00e9s\u00e9s miatt a tal\u00e1lkoz\u00e1sok z\u00f6me am\u00fagy is meghi\u00fasult volna, hisz t\u00f6bbs\u00e9g\u00fck rep\u00fcl\u0151jegye nem m\u00f3dos\u00edthat\u00f3… Ezenk\u00edv\u00fcl megadt\u00e1k a versenyz\u0151knek Kan\u00e1ri-szigeteken t\u00f6rt\u00e9n\u0151 72\u00f3r\u00e1smeg\u00e1ll\u00e1s lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t (m\u0171szaki vagy egy\u00e9b okokb\u00f3l). Ezek j\u00f3 d\u00f6nt\u00e9snek l\u00e1tszanak…<\/p>\n


\n2103. 10. 05. 14:00
\n<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

M\u00e9der Istv\u00e1n besz\u00e1mol\u00f3ja a Mini Transat alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l az elm\u00falt napokb\u00f3l. Mini Transat \u2013 Elf\u00fajat a sz\u00e9l… A v\u00e1rhat\u00f3 viharos erej\u0171 sz\u00e9l miatt halasztott\u00e1k a rajtot, v\u00e9g\u00fcl 16 nap k\u00e9s\u00e9ssel 2013. 10. 29-\u00e9n 9:19-kor elindultak. Az els\u0151 nap esem\u00e9nyei (ezek \u00e1ltal\u00e1ban sajn\u00e1latosak…): 1. Stan Maslard (FR-850\/proto\/FANA’O) \u2013 autopilot probl\u00e9ma. Megjav\u00edtotta, \u00fajrarajtolt,majd rig (\u00e1ll\u00f3k\u00f6t\u00e9lzet) probl\u00e9ma miatt \u00fajb\u00f3l […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8171,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1756],"tags":[605,629],"sailing_author":"M\u00e9der Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/887"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=887"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/887\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8171"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=887"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=887"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=887"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}