{"id":887,"date":"2013-11-07T07:04:00","date_gmt":"2013-11-07T06:04:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/11\/07\/egy-szakaszos-mini-transat\/"},"modified":"2017-10-02T16:12:03","modified_gmt":"2017-10-02T14:12:03","slug":"egy-szakaszos-mini-transat","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/11\/07\/egy-szakaszos-mini-transat\/","title":{"rendered":"Egy szakaszos Mini Transat"},"content":{"rendered":"
M\u00e9der Istv\u00e1n besz\u00e1mol\u00f3ja a Mini Transat alakul\u00e1s\u00e1r\u00f3l az elm\u00falt napokb\u00f3l.<\/p>\n
A v\u00e1rhat\u00f3 viharos erej\u0171 sz\u00e9l miatt halasztott\u00e1k a rajtot, v\u00e9g\u00fcl 16 nap k\u00e9s\u00e9ssel 2013. 10. 29-\u00e9n 9:19-kor elindultak. Az els\u0151 nap esem\u00e9nyei (ezek \u00e1ltal\u00e1ban sajn\u00e1latosak…):<\/p>\n 1. Stan Maslard (FR-850\/proto\/FANA’O) \u2013 autopilot probl\u00e9ma. Megjav\u00edtotta, \u00fajrarajtolt,majd rig (\u00e1ll\u00f3k\u00f6t\u00e9lzet) probl\u00e9ma miatt \u00fajb\u00f3l visszament.<\/p>\n 2. Annabelle Boudinot (FR-791\/p\/BOURLINGUEUR) \u00e9s Craig Horsfield (ZA-587\/series\/PEPEN) \u2013 \u00fctk\u00f6ztek nem sokkal a rajt ut\u00e1n. Annabelle haj\u00f3ja gyorsan jav\u00edthat\u00f3<\/p>\n 3. Arnaud Etchandy (FR-739\/s\/ADELAIDE II) \u2013 felh\u00faz\u00f3k\u00f6t\u00e9l probl\u00e9ma (?).<\/p>\n 4.Bert BOSSYNS (BE-744\/s\/Netwerk) \u2013 solent (orrvitorla) szakad\u00e1s. Egy hull\u00e1m egy nagy fa\u00e1gat rep\u00edtett haj\u00f3j\u00e1nak.<\/p>\n 5. Bruno Simonnet (FR-744\/s\/El Nono) – kars\u00e9r\u00fcl\u00e9s<\/p>\n 6. Carlos Lysancos (ES-431\/p\/Reyno de Navarra) \u2013 egyel\u0151re ismeretlen okb\u00f3l<\/p>\n 7. Arthur Leopold-Leger (FR-709\/p\/Delcroix) du. 6-kor aktiv\u00e1lta a v\u00e9szjelz\u0151 b\u00f3j\u00e1j\u00e1t, \u00e1rbocveszt\u00e9s \u00e9s l\u00e9kesed\u00e9s miatt. Kimentett\u00e9k, a baleset oka egyel\u0151re ismeretlen.<\/p>\n 8. Jeffrey Mac Farlane (US-759\/p\/) \u00e1rbocveszt\u00e9s 31-\u00e9n reggel 6-kor. URH r\u00e1di\u00f3n jelentette \u00e9s k\u00e9rt ment\u00e9st.<\/p>\n 8:50 k\u00f6r\u00fcl Jeffrey haj\u00f3j\u00e1hoz is meg\u00e9rkezett a seg\u00edts\u00e9g…<\/p>\n A sz\u00e9l-el\u0151rejelz\u00e9sek egyre durv\u00e1bb szeleket mutattak, ez\u00e9rt 30-\u00e1n d\u00e9lel\u0151tt a rendez\u0151s\u00e9g \u00fagy hat\u00e1rozott, hogy a flott\u00e1t a \u2019B\u2019 tervnek megfelel\u0151en Sada kik\u00f6t\u0151be (Spanyolorsz\u00e1g, La Coruna k\u00f6zel\u00e9ben) ir\u00e1ny\u00edtj\u00e1k, mivel a csapat v\u00e9g\u00e9n l\u00e9v\u0151ket vesz\u00e9lyeztetn\u00e9 a Finistere-fokn\u00e1l november 1-\u00e9n \u00e9s 2-\u00e1n v\u00e1rhat\u00f3 \u00fajabb viharos szembesz\u00e9l. URH r\u00e1di\u00f3n \u00e9rtes\u00edtett\u00e9k err\u0151l a versenyz\u0151ket, \u00e9s mindenkit\u0151l visszaigazol\u00e1st k\u00e9rtek.<\/p>\n Folyamatosan er\u0151s\u00f6d\u00f6tt a sz\u00e9l, 31-n d\u00e9l k\u00f6r\u00fcl azt tan\u00e1csolt\u00e1k a csapatnak, hogy tartson d\u00e9lre, majd estefel\u00e9 lef\u00fajt\u00e1k a versenyt: mindenki menjen a legk\u00f6zelebbi kik\u00f6t\u0151be, lehet\u0151leg Gijon- ba (Spanyolorsz\u00e1g \u00e9szaki r\u00e9sz\u00e9nek k\u00f6z\u00e9p-t\u00e1ja).<\/p>\n \u00c1ronhoz csak m\u00e1snap reggel jutott el ez a h\u00edr, \u0151 eg\u00e9sz \u00e9jjel \u00fagy vitorl\u00e1zott, mintha verseny lenne: a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek engedte legnagyobb vitorlafel\u00fclettel, ami mellett aludni nem lehet, hisz b\u00e1rmely pillanatban sz\u00fcks\u00e9gess\u00e9 v\u00e1lhat a vitorl\u00e1k cs\u00f6kkent\u00e9se, vagy egy\u00e9b azonnali beavatkoz\u00e1s. Reggel 8 ut\u00e1n tudta meg, hogy Gijon-ba kell menjen, akkor Sada kb. ugyanakkora t\u00e1vols\u00e1gra volt.<\/p>\n
\nMini Transat \u2013 Elf\u00fajat a sz\u00e9l…
\n<\/strong><\/p>\n
\nB-terv
\n<\/strong><\/p>\n
\nFelicity-585
\n<\/strong><\/p>\n