{"id":89,"date":"2017-02-21T20:54:00","date_gmt":"2017-02-21T19:54:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/02\/21\/katalan-szelek-szarnyan\/"},"modified":"2017-07-27T23:09:02","modified_gmt":"2017-07-27T21:09:02","slug":"katalan-szelek-szarnyan","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/02\/21\/katalan-szelek-szarnyan\/","title":{"rendered":"Katal\u00e1n szelek sz\u00e1rny\u00e1n"},"content":{"rendered":"
\n a barcelonai 29er-es felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s m\u00e1sodik felvon\u00e1sa\n<\/p>\n
\n Folytat\u00f3dik a magyar 29er csapat barcelonai edz\u0151t\u00e1boroz\u00e1sa – most ism\u00e9t egy hetet t\u00f6lt\u00f6ttek kint a fiatalok a Barcelona International Sailing Center-ben. A felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9si sorozatban a De Jonghe Arthur – Szab\u00f3 Rudolf, Kocsis B\u00e1lint – Pavlik Andr\u00e1s, Ralovich D\u00e1vid – Borb\u00e1s Barna, L\u00e1szl\u00f3fy \u00c1bel – Petr\u00e1nyi Botond \u00e9s L\u00e1szl\u00f3fy Levente – Ar\u00e1nyi Barna p\u00e1rosok vesznek r\u00e9szt Goszleth Marcell vezet\u0151 edz\u0151 ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00e1val.\n<\/p>\n \n A vezet\u0151 edz\u0151 \u00edgy sz\u00e1mol be az \u00fajabb egy h\u00e9tr\u0151l:\n<\/p>\n \n \n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n „Febru\u00e1r k\u00f6zep\u00e9n \u00fajabb egy hetes edz\u0151t\u00e1borral folytattuk a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9st Barcelon\u00e1ban. A helysz\u00edn most v\u00e1ltotta be igaz\u00e1n a hozz\u00e1 f\u0171z\u00f6tt rem\u00e9nyeinket: k\u00e9t nap kiv\u00e9tel\u00e9vel ragyog\u00f3 id\u0151ben, t\u00f6k\u00e9letes k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt vitorl\u00e1ztunk napi 5-6 \u00f3r\u00e1t. \u00cdgy jutott id\u0151 r\u00e9szletesebben foglalkozni a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 feladatokkal. A hangs\u00faly m\u00e9g mindig a man\u0151verek megfelel\u0151 technikai v\u00e9grehajt\u00e1s\u00e1nak elsaj\u00e1t\u00edt\u00e1s\u00e1n van. T\u00f6bbf\u00e9le b\u00f3j\u00e1s feladatot v\u00e9gezt\u00fcnk ahol az elt\u00e9r\u0151 sz\u00e9ler\u0151kben m\u00e1s \u00e9s m\u00e1s sz\u00f6gekre \u00e9s t\u00e1vols\u00e1gra van sz\u00fcks\u00e9g a jelek megk\u00f6zel\u00edt\u00e9sekor \u00e9s a man\u0151verek j\u00f3 id\u0151z\u00edt\u00e9s\u00e9hez. A csapat kezdi felvenni azt a sebess\u00e9get gondolkod\u00e1sban \u00e9s mozg\u00e1sban egyar\u00e1nt, ami egy skiffben vitorl\u00e1zva alapk\u00f6vetelm\u00e9ny.
\n <\/em>
\n
\n
\n Ezeket az igen intenz\u00edv gyakorlatokat hosszabb menetekkel v\u00e1ltogattuk, ahol a trap\u00e9zol\u00e1s technik\u00e1j\u00e1t \u00e9s a korm\u00e1nyz\u00e1s-vitorla\u00e1ll\u00edt\u00e1s folyamat\u00e1t gyakoroltuk. Ez is egy olyan \u00f6sszetev\u0151je ennek a haj\u00f3t\u00edpusnak, ami eg\u00e9szen kifinomult \u00f6sszhangot k\u00edv\u00e1n a leg\u00e9nys\u00e9g \u00e9s korm\u00e1nyos egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9ben.
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n \u00d6r\u00f6mmel l\u00e1ttam, hogy nagy szintet l\u00e9ptek a sr\u00e1cok az \u0151szi vitorl\u00e1z\u00e1sukhoz k\u00e9pest. Az is egy\u00e9rtelm\u0171, hogy a janu\u00e1ri edz\u00e9sen nyakunkba kapott extr\u00e9m neh\u00e9z hull\u00e1mz\u00e1sban \u00e9rdemes volt annyit k\u00fczdeni, sokadszor is megbirk\u00f3zni p\u00e9ld\u00e1ul a felborult haj\u00f3 vissza\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1val. Ezek a helyzetek j\u00f3 leck\u00e9t adnak al\u00e1zatb\u00f3l, kitart\u00e1sb\u00f3l, t\u00fcrelemb\u0151l, melyek mind kellenek ahhoz, hogy kit\u0171z\u00f6tt c\u00e9ljainkat el\u00e9rj\u00fck.
\n <\/em>
\n
\n
\n Nincs meg\u00e1ll\u00e1s, m\u00e1rciusban \u00fajabb egy hetes k\u00f6r k\u00f6vetkezik, addig pedig dolgozunk a megfelel\u0151 er\u0151nl\u00e9ten, ahol ugyancsak van tennival\u00f3nk b\u0151ven.”
\n <\/em>\n<\/p>\n