{"id":892,"date":"2013-10-31T12:30:00","date_gmt":"2013-10-31T11:30:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/31\/minitransat-hirado-2013-10-31\/"},"modified":"2017-10-02T16:13:56","modified_gmt":"2017-10-02T14:13:56","slug":"minitransat-hirado-2013-10-31","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/31\/minitransat-hirado-2013-10-31\/","title":{"rendered":"MiniTransat – H\u00edrad\u00f3 2013.10.31."},"content":{"rendered":"

\n A rendez\u0151s\u00e9g \u00fagy hat\u00e1rozott, hogy a flott\u00e1t a B tervnek megfelel\u0151en Sada kik\u00f6t\u0151be (Spanyolorsz\u00e1g, La Coruna k\u00f6zel\u00e9ben) ir\u00e1ny\u00edtj\u00e1k,\n<\/p>\n

\n mivel a csapat v\u00e9g\u00e9n l\u00e9v\u0151ket vesz\u00e9lyeztetn\u00e9 a Finistere-fokn\u00e1l november 1-\u00e9n \u00e9s 2-\u00e1n v\u00e1rhat\u00f3 \u00fajabb viharos szembesz\u00e9l. URH r\u00e1di\u00f3n \u00e9rtes\u00edtett\u00e9k err\u0151l a versenyz\u0151ket, \u00e9s mindenkit\u0151l visszaigazol\u00e1st k\u00e9rtek.\n<\/p>\n

\n
\n Nos, e d\u00f6nt\u00e9s m\u00e9g legal\u00e1bb n\u00e9gynapos cs\u00fasz\u00e1st okoz, azaz legal\u00e1bb 20 napra duzzadt a lemarad\u00e1suk a tervezetthez k\u00e9pest. Ebb\u0151l legfeljebb 10 nap behozhat\u00f3 a Lanzarote-ben (Kan\u00e1ri szk.) tervezett meg\u00e1ll\u00e1s megkurt\u00edt\u00e1s\u00e1val, de igen kihegyezett\u00e9 v\u00e1lt a helyzet a Pointe-a-Pitre-ben (Guadeloupe, Karibi szk.) elv\u00e9gzend\u0151 teend\u0151k (haj\u00f3-kont\u00e9neres\u00edt\u00e9s, illetve azoknak, akik mint \u00c1ron, tavasszal „l\u00e1bon” akarj\u00e1k visszahozni, megfelel\u0151en olcs\u00f3 t\u00e1rol\u00e1si lehet\u0151s\u00e9g keres\u00e9se, lehet\u0151leg sz\u00e1razon) tekintet\u00e9ben.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"jva3900.jpg\"
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Sajnos a flotta m\u00e9g az el\u0151z\u0151 vihar nagy hull\u00e1mai \u00e9s a szembesz\u00e9l miatt sokkal lassabban halad,
\n <\/span>
\n
\n mint tervezt\u00e9k, \u00edgy feltehet\u0151en az a 7 Bf.(60 km\/h) vihar a Vizcayai-\u00f6b\u00f6lben \u00e9ri \u0151ket miel\u0151tt m\u00e9g a mened\u00e9knek kiszemelt Sada kik\u00f6t\u0151j\u00e9be \u00e9rkezn\u00e9nek, s akkor felesleges volt a B-tervet aktiv\u00e1lni…
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Sajnos el\u00e9g sokan k\u00e9nyszer\u00fcltek feladni a versenyt, a ma reggeli \u00e1rboct\u00f6r\u00e9ssel imm\u00e1r nyolca. K\u00e9t vagy t\u00f6bb \u00e9v kem\u00e9ny munk\u00e1ja, sok-sok \u00e1ldozat megy f\u00fcstbe ilyenkor (nemcsak anyagi, a t\u00e1voll\u00e9t a csal\u00e1dt\u00f3l, munkahelyi probl\u00e9m\u00e1k, stb.), pedig ugyanolyan es\u00e9ly\u00fck lett volna teljes\u00edteni a versenyt, mint azoknak, akiknek siker\u00fclni fog…
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A feladni k\u00e9nyszer\u00fcltek list\u00e1ja, id\u0151rendi sorrendben:
\n
\n 1. Stan Maslard (FR-850\/proto\/FANA’O) \u2013 autopilot probl\u00e9ma. Megjav\u00edtotta, \u00fajrarajtolt, majd rig (\u00e1ll\u00f3k\u00f6t\u00e9lzet) probl\u00e9ma miatt \u00fajb\u00f3l visszament.
\n
\n 2. Annabelle Boudinot (FR-791\/p\/BOURLINGUEUR) \u00e9s Craig Horsfield (ZA-587\/series\/PEPEN) \u2013 \u00fctk\u00f6ztek nem sokkal a rajt ut\u00e1n. Annabelle haj\u00f3ja gyorsan jav\u00edthat\u00f3 volt, \u00edgy \u0151 \u00fajraindult.
\n
\n 3. Arnaud Etchandy (FR-739\/s\/ADELAIDE II) \u2013 felh\u00faz\u00f3k\u00f6t\u00e9l probl\u00e9ma (?).
\n
\n 4. Bert BOSSYNS (BE-821\/s\/Netwerk) \u2013 solent (orrvitorla) szakad\u00e1s. Egy hull\u00e1m egy nagy fa\u00e1gat rep\u00edtett a haj\u00f3j\u00e1nak.
\n
\n 5. Bruno Simonnet (FR-744\/s\/El Nono) – kars\u00e9r\u00fcl\u00e9s
\n
\n 6. Carlos Lysancos (ES-431\/p\/Reyno de Navarra) \u2013 egyel\u0151re ismeretlen okb\u00f3l
\n
\n 7. Arthur Leopold-Leger (FR-709\/p\/Delcroix) du. 6-kor aktiv\u00e1lta a v\u00e9szjelz\u0151 b\u00f3j\u00e1j\u00e1t, \u00e1rbocveszt\u00e9s \u00e9s l\u00e9kesed\u00e9s miatt. Kimentett\u00e9k, a baleset oka egyel\u0151re ismeretlen.
\n
\n 8. Jeffrey Mac Farlane (US-759\/p\/
\n
\n www.jeffreymarcfarlane.com
\n <\/a>
\n ) \u00e1rbocveszt\u00e9s ma reggel 6-kor. URH r\u00e1di\u00f3n jelentette \u00e9s k\u00e9rt ment\u00e9st.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Egy \u00e9rdekess\u00e9g: A series-mez\u0151nyt vezet\u0151 Ian LIPINSKI (FR-539\/s\/ Pas du utur sans num\u00e9rique) Arthur k\u00f6zel\u00e9ben volt, amikor bajba ker\u00fclt, nem ment tov\u00e1bb, m\u00edg a seg\u00edts\u00e9g meg nem \u00e9rkezett.
\n
\n \u0150k mentett\u00e9k:
\n

\n http:\/\/www.minitransat.fr\/actualites\/des-nouvelles-du-psp-cormoran?lang=en
\n <\/a>
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n 8:50 k\u00f6r\u00fcl Jeffrey haj\u00f3j\u00e1hoz is meg\u00e9rkezett a seg\u00edts\u00e9g…
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u00c1ron reggel 8-kor a 44. helyev vitorl\u00e1zott, most a 41. A mez\u0151ny nyugati sz\u00e1rny\u00e1n sz\u00e9l n\u00e9lk\u00fcl maradtak, \u00edgy lettek sz\u00e1rnyaszegettek…
\n <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A rendez\u0151s\u00e9g \u00fagy hat\u00e1rozott, hogy a flott\u00e1t a B tervnek megfelel\u0151en Sada kik\u00f6t\u0151be (Spanyolorsz\u00e1g, La Coruna k\u00f6zel\u00e9ben) ir\u00e1ny\u00edtj\u00e1k, mivel a csapat v\u00e9g\u00e9n l\u00e9v\u0151ket vesz\u00e9lyeztetn\u00e9 a Finistere-fokn\u00e1l november 1-\u00e9n \u00e9s 2-\u00e1n v\u00e1rhat\u00f3 \u00fajabb viharos szembesz\u00e9l. URH r\u00e1di\u00f3n \u00e9rtes\u00edtett\u00e9k err\u0151l a versenyz\u0151ket, \u00e9s mindenkit\u0151l visszaigazol\u00e1st k\u00e9rtek. Nos, e d\u00f6nt\u00e9s m\u00e9g legal\u00e1bb n\u00e9gynapos cs\u00fasz\u00e1st okoz, azaz legal\u00e1bb 20 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8182,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1756],"tags":[923,1277,1228],"sailing_author":"M\u00e9der Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/892"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=892"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/892\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8182"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=892"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=892"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=892"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}