{"id":903,"date":"2013-10-22T17:50:00","date_gmt":"2013-10-22T15:50:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/22\/szegedi-vitorlasparadicsom\/"},"modified":"2017-08-01T23:58:45","modified_gmt":"2017-08-01T21:58:45","slug":"szegedi-vitorlasparadicsom","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/22\/szegedi-vitorlasparadicsom\/","title":{"rendered":"Szegedi vitorl\u00e1sparadicsom"},"content":{"rendered":"
\n P\u00e1ros vitorl\u00e1sverseny a Tisz\u00e1n\n<\/p>\n
\n P\u00c1ROS VITORL\u00c1SVERSENY A TISZ\u00c1N A vas\u00e1rnapi ver\u0151f\u00e9nyes naps\u00fct\u00e9s \u00e9s a kellemes d\u00e9li sz\u00e9l ide\u00e1lis volt a vitorl\u00e1z\u00e1sra. A Tiszayacht kik\u00f6t\u0151b\u0151l indul\u00f3, k\u00e9t rep\u00fcl\u0151 hollandi t\u00edpus\u00fa vitorl\u00e1s leg\u00e9nys\u00e9ge v\u00e1rosn\u00e9z\u0151 versenyre indult. C\u00e9ljuk a v\u00e1ros d\u00e9li oldal\u00e1n a Boszork\u00e1nysziget majd a Maros-torkolathoz t\u00f6rt\u00e9n\u0151 visszavitorl\u00e1z\u00e1s volt. A Bertalan h\u00eddig egym\u00e1st el\u0151zgetve vitorl\u00e1ztunk, majd a kanyarod\u00f3 foly\u00f3n a mederbe egyre jobban bef\u00faj\u00f3 sz\u00e9l fokozta a temp\u00f3t.\n<\/p>\n
\n A Malina-part el\u0151tt fodroz\u00f3d\u00f3 v\u00edzfel\u00fclet m\u00e9g t\u00e1volabbra csalogatott benn\u00fcnket, de gondolva a d\u00e9lut\u00e1nra gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lre az \u00e1rv\u00edzi eml\u00e9km\u0171 vonal\u00e1ban visszafordultunk. ( Itt m\u00e1r t\u00f6bb mint 4 km-re voltunk a kik\u00f6t\u0151t\u0151l, \u00e9s b\u00e1r az alacsony v\u00edz\u00e1ll\u00e1sn\u00e1l nem nagy a Tisza sodr\u00e1sa, a vitorl\u00e1sban nem j\u00f3l mutat az evez\u00e9s.) Az els\u0151 haj\u00f3 korm\u00e1nyosa \u00fagy l\u00e1tta el\u00e9g gyorsak, \u00e9s a Lapos el\u0151tt, a bels\u0151 r\u00f6videbb \u00edven \u201epillang\u00f3ztak\u201d, nem h\u00faztak spinnakert. A m\u00e1sodikk\u00e9nt fordul\u00f3 hollandiban a szelesebb k\u00fcls\u0151 \u00edv fel\u00e9 vett\u00e9k az ir\u00e1nyt \u00e9s felh\u00fazt\u00e1k a h\u00e1tsz\u00e9lvitorl\u00e1t ami meg is hozta az eredm\u00e9ny\u00e9t, a Belv\u00e1rosi h\u00edd ut\u00e1n ism\u00e9t az \u00e9lre \u00e1lltak. A Bertalan h\u00edd vonal\u00e1t\u00f3l m\u00e1r ism\u00e9t cirk\u00e1ltunk.\n<\/p>\n
\n V\u00f6lgymenetben a sz\u00e9les h\u00edd sz\u00e9ltakar\u00e1sa nem jelent gondot, mivel a foly\u00f3 \u00e1tsodorja a haj\u00f3t a h\u00edd alatt, hegymenetben viszont csak a sz\u00e9lfordul\u00f3kra j\u00f3l id\u0151z\u00edtve lehet \u00e1tkelni. Ez mindk\u00e9t haj\u00f3nak csak t\u00f6bbsz\u00f6ri nekifut\u00e1sra siker\u00fclt. A Maros-torkolatig tart\u00f3 k\u00e9t kilom\u00e9teres foly\u00f3szakaszon a gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9l m\u00e1r csak zebracs\u00edkok form\u00e1j\u00e1ban volt jelen, \u00e9s az ir\u00e1nya minden bef\u00fav\u00e1s el\u0151tt \u00e9lesedett, majd azt elhagyva tompult. Ez a vitorl\u00e1k folyamatos \u00e1ll\u00edtgat\u00e1s\u00e1t ig\u00e9nyelte. A vitorl\u00e1sok ezen a szakaszon m\u00e1r nem csak egym\u00e1ssal, hanem a foly\u00f3 sodr\u00e1s\u00e1val is versenyeztek.\n<\/p>\n
\n B\u00e1r a futamid\u0151 jelent\u0151sen elmaradt az eddigi rekordt\u00f3l (1:04:33), a sz\u00e9l kitartott, a k\u00e9t vitorl\u00e1s c\u00e9lba \u00e9rt. A futamid\u0151ket m\u00e1sodperc pontoss\u00e1ggal a haj\u00f3kban elhelyezett GPS dokument\u00e1lja: P\u00e1ros vitorl\u00e1sverseny a Tisz\u00e1n P\u00c1ROS VITORL\u00c1SVERSENY A TISZ\u00c1N A vas\u00e1rnapi ver\u0151f\u00e9nyes naps\u00fct\u00e9s \u00e9s a kellemes d\u00e9li sz\u00e9l ide\u00e1lis volt a vitorl\u00e1z\u00e1sra. A Tiszayacht kik\u00f6t\u0151b\u0151l indul\u00f3, k\u00e9t rep\u00fcl\u0151 hollandi t\u00edpus\u00fa vitorl\u00e1s leg\u00e9nys\u00e9ge v\u00e1rosn\u00e9z\u0151 versenyre indult. C\u00e9ljuk a v\u00e1ros d\u00e9li oldal\u00e1n a Boszork\u00e1nysziget majd a Maros-torkolathoz t\u00f6rt\u00e9n\u0151 visszavitorl\u00e1z\u00e1s volt. A Bertalan h\u00eddig egym\u00e1st el\u0151zgetve vitorl\u00e1ztunk, majd a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1350,1092,1222,631],"sailing_author":"Kipper Gy\u00f6rgy","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/903"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=903"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/903\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=903"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=903"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=903"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n
\n Kipper Gy\u00f6rgy, T\u00fari Mih\u00e1ly (3:07:30)
\n <\/strong>
\n ,
\n
\n Csesznok Tam\u00e1s, Reh\u00e1k J\u00f3zsef, Csesznok Anna (3:49:14).
\n <\/strong>
\n A 2006-t\u00f3l t\u00f6bb sport\u00e1gban teljes\u00fclt, fot\u00f3kkal, vide\u00f3kkal illusztr\u00e1lt 494 futam eredm\u00e9nye megtekinthet\u0151 a
\n
\n www.autoinfo.hu\/rekord
\n <\/a>
\n c\u00edmen az interneten.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"