{"id":906,"date":"2013-10-20T17:50:00","date_gmt":"2013-10-20T15:50:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/20\/anomalia-halfej\/"},"modified":"2017-08-01T23:58:43","modified_gmt":"2017-08-01T21:58:43","slug":"anomalia-halfej","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/20\/anomalia-halfej\/","title":{"rendered":"Anom\u00e1lia halfej"},"content":{"rendered":"

\n Sz\u00e9p n\u00e9v. Olyan haszn\u00e1lhat\u00f3 versenycucc, ami d\u00edjat nyert.\n<\/p>\n

\n 2012-ben d\u00edjat nyert a Doyle \u00fajdons\u00e1ga, amely azoknak egyszer\u0171s\u00edti az \u00e9let\u00e9t, akik square top-os nagyvitorl\u00e1t haszn\u00e1lnak. (Ez egy olyan nagyvitorla, melynek teteje nem a h\u00e1romsz\u00f6g cs\u00facs\u00e1n van, hanem sz\u00f6gletes) Elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy milyen neh\u00e9z beakasztani a halfej tetej\u00e9t, hogy a benne l\u00e9v\u0151 latni kell\u0151 tart\u00e1st adjon a vitorl\u00e1nak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Sz\u00f3val ez egy eleg\u00e1ns \u00e9s er\u0151s megold\u00e1s \u00e9s nem kell k\u00f6zvetlen\u00fcl a halfej tetej\u00e9t a felh\u00faz\u00f3 kocsira csatlakoztatni, hanem a felh\u00faz\u00f3 megfelel\u0151 \u00e1tvezet\u00e9s\u00e9vel ez akkor val\u00f3sul meg, amikor a vitorla a hely\u00e9re ker\u00fcl. Leengedve pedig k\u00f6nnyed\u00e9n a boomra hajtogathat\u00f3 a vitorla ezzel a megold\u00e1ssal.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Tal\u00e1n itthon nem is t\u0171nik olyan nagy probl\u00e9m\u00e1nak, b\u00e1r m\u00e1r egy 35 l\u00e1bas haj\u00f3n is lehet, hogy fel kell m\u00e1szni a boomra a halfej beakaszt\u00e1s\u00e1hoz, de ott ahol 50, 70, 100 l\u00e1bas haj\u00f3kon k\u00fcl\u00f6n meg kell oldani az \u00e1rbocra m\u00e1sz\u00e1st, ott rendk\u00edv\u0171l megk\u00f6nny\u00edti az \u00e9letet.\n<\/p>\n

\n A nagy el\u0151nye az egyszer\u0171s\u00e9g\u00e9ben rejlik. Szinte b\u00e1rmelyik cs\u00faszkarendszerhez haszn\u00e1lhat\u00f3. \u00dagy hasun\u00e1lhat\u00f3, mint a r\u00e9sze egy 2:1 \u00e1tt\u00e9tel\u0171 felh\u00faz\u00f3 rendszernek.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Jon Fitch
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sz\u00e9p n\u00e9v. Olyan haszn\u00e1lhat\u00f3 versenycucc, ami d\u00edjat nyert. 2012-ben d\u00edjat nyert a Doyle \u00fajdons\u00e1ga, amely azoknak egyszer\u0171s\u00edti az \u00e9let\u00e9t, akik square top-os nagyvitorl\u00e1t haszn\u00e1lnak. (Ez egy olyan nagyvitorla, melynek teteje nem a h\u00e1romsz\u00f6g cs\u00facs\u00e1n van, hanem sz\u00f6gletes) Elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy milyen neh\u00e9z beakasztani a halfej tetej\u00e9t, hogy a benne l\u00e9v\u0151 latni kell\u0151 tart\u00e1st adjon a vitorl\u00e1nak. […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":8215,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[343,590,442],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/906"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=906"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/906\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8215"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=906"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=906"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=906"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}