{"id":907,"date":"2013-10-19T17:36:00","date_gmt":"2013-10-19T15:36:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/19\/tengeri-nagyhajos-magyar-bajnok-a-dak-sailing-team\/"},"modified":"2017-08-01T23:58:43","modified_gmt":"2017-08-01T21:58:43","slug":"tengeri-nagyhajos-magyar-bajnok-a-dak-sailing-team","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/19\/tengeri-nagyhajos-magyar-bajnok-a-dak-sailing-team\/","title":{"rendered":"Tengeri nagyhaj\u00f3s magyar bajnok a DAK Sailing Team"},"content":{"rendered":"

\n Pallay Tibor vezet\u00e9s\u00e9vel megv\u00e9dte c\u00edm\u00e9t a tavalyi bajnok csapat. A c\u00edmv\u00e9d\u00e9s siker\u00fclt, de nem volt egyszer\u0171 dolguk.
\n \n<\/p>\n

\n Az utols\u00f3 napra maradt a d\u00f6nt\u00e9s a bajnoki c\u00edmet illet\u0151en a IX. Tengeri Nagyhaj\u00f3s Magyar Bajnoks\u00e1gon. K\u00e9t haj\u00f3 pontazonoss\u00e1ggal \u00e1llt az addig levitorl\u00e1zott 5 futam eredm\u00e9nyeit \u00f6sszes\u00edt\u0151 list\u00e1n, m\u00edg egy harmadik k\u00e9t pontos h\u00e1tr\u00e1nyb\u00f3l t\u00e1madhatott a bajnoki arany\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n Reggel sz\u00e9lcsend \u00e9s parti halaszt\u00e1s borzolta az es\u00e9lyesek idegeit, de hozz\u00e1juk hasonl\u00f3an a t\u00f6bbieknek is volt k\u00fczdenival\u00f3juk a helyez\u00e9sek\u00e9rt. V\u00e9g\u00fcl d\u00e9lben haj\u00f3zott ki a mez\u0151ny, hogy az addigra felt\u00e1mad\u00f3 nagyon gyenge d\u00e9li sz\u00e9lben megpr\u00f3b\u00e1lkozzanak egy utols\u00f3 futammal. Ez a kor\u00e1bbi hossz\u00fa, 15-25 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes (28-46 km) p\u00e1ly\u00e1k ut\u00e1n a gyenge sz\u00e9l miatt csak 8-9 m\u00e9rf\u00f6ldes menetet jelentett a mez\u0151nynek, k\u00e9t \u00f3r\u00e1s limitid\u0151vel.<\/p>\n

Az utols\u00f3 futamban volt minden, ami egy ki\u00e9lezett vitorl\u00e1s versenyen el\u0151fordulhat: par\u00e1d\u00e9s taktikai megold\u00e1sok \u00e9s v\u00e9gletekig ki\u00e9lezett p\u00e1rharcok mellett, a bajnoki c\u00edm elveszt\u00e9se korai rajt miatt,\u00a0 zseni\u00e1lis vitorl\u00e1z\u00f3 nem v\u00e1rt futamgy\u0151zelme, nagy ellenfelek \u00f6sszeakaszkod\u00e1sa \u00e9s \u00f3v\u00e1st\u00e1rgyal\u00e1sa. \u00d6r\u00f6m, amely m\u00e9g a v\u00edzen vagy a parton v\u00e1lt szomor\u00fas\u00e1gg\u00e1, a v\u00e9gs\u0151 gy\u0151ztes \u00e9s a r\u00e9sztvev\u0151l megnyugv\u00e1sa, j\u00f3 hangulat\u00fa d\u00edjkioszt\u00f3val \u00e9s b\u00facs\u00favacsor\u00e1val egy sz\u00e9p adriai versenyh\u00e9t v\u00e9g\u00e9n.<\/p>\n

A Detre-testv\u00e9rekkel meger\u0151s\u00edtett Lillaf\u00fcred Sailing Team dr. G\u00e1l Andr\u00e1s Levente korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val korai rajtot v\u00e9tett, \u00e9s ezt a hib\u00e1t nem korrig\u00e1lta. Hi\u00e1ba vitorl\u00e1ztak ezut\u00e1n gy\u00f6ny\u00f6r\u0171en, \u00e9s gy\u0151ztek magabiztos el\u0151nnyel. Ha \u00e9rv\u00e9nyes a futamuk, ak\u00e1r bajnokok is lehettek volna, mert akadt egy haj\u00f3, aki k\u00f6z\u00e9j\u00fck \u00e9s az el\u0151tt\u00fck k\u00e9t pontos el\u0151nnyel kezd\u0151 k\u00e9t csapat k\u00f6z\u00e9 f\u00e9rk\u0151z\u00f6tt. A c\u00e9lvonalon term\u00e9szetesn nagyon csal\u00f3dottak voltak, de a parton elismert\u00e9k, hogy hib\u00e1ztak. A rajtr\u00f3l f\u00e9nyk\u00e9pek \u00e9s vide\u00f3felv\u00e9tel k\u00e9sz\u00fclt, amivel a k\u00e9ts\u00e9geiket is siker\u00fclt eloszlatni<\/p>\n

Tuss Mikl\u00f3s h\u00edrnev\u00e9hez m\u00e9lt\u00f3an vitorl\u00e1zott. Szellemes \u00e9s nyugodt taktik\u00e1val hozta az \u00e9lre alkalmilag \u00f6ssze\u00e1llt olyan amat\u0151r vitorl\u00e1z\u00f3kb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 csapat\u00e1t, akik kor\u00e1bban vitorl\u00e1ztak ugyan, de a versenyz\u00e9sben \u00e9s k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a spinnaker kezel\u00e9s\u00e9ben kezd\u0151k voltak. De a h\u00e9t v\u00e9g\u00e9re Mikl\u00f3s bel\u0151l\u00fck is csapatot faragott, \u00e9s futamgy\u0151zelemre vezette \u0151ket!<\/p>\n

\u00c1m az izgalmak java m\u00e9g h\u00e1tra volt. A futamot pontazonoss\u00e1ggal kezd\u0151 k\u00e9t csapat k\u00f6z\u00fcl a DAK, Pallay Tibor\u00e9k ker\u00fclt\u00e9k az\u00a0 utols\u00f3 c\u00e9l el\u0151tti p\u00e1lyajelet biztos el\u0151nnyel a Czap Zolt\u00e1n \u00e1ltal vezetett K\u00f6r-Ker \u2013 Interteher csapat el\u0151tt.<\/p>\n

De a gyenge sz\u00e9lben spinnaker n\u00e9lk\u00fcl n\u00e9mi magass\u00e1got szerz\u0151 \u00fcld\u00f6z\u0151k kevesebb, mint k\u00e9t kilom\u00e9terrel a c\u00e9l el\u0151tt egy friss\u00fcl\u00e9ssel utol\u00e9rt\u00e9k ellenfel\u00fcket, aki alig v\u00e1nszorogtak a sz\u00e9lcsend-k\u00f6zeli helyzet\u00fckben. A kialakul\u00f3 luvcsat\u00e1ban a vet\u00e9lked\u0151 felek k\u00e9tszer is \u00f6ssze\u00e9rtek. Pontosabban Czap\u00e9k spinnakere \u00e9rintette az \u00fatjogos , sz\u00e9l alatti Pallay csapat \u00e1rboc\u00e1t.<\/p>\n

A K\u00f6r-Ker – Interteher v\u00e9g\u00fcl megel\u0151zte a DAK csapat\u00e1t, \u00e9s bajnoki poz\u00edci\u00f3ban \u00e9rkezett a c\u00e9lvonalhoz.\u00a0\u00a0Itt m\u00e9g egy 720 fokos b\u00fcntet\u0151forg\u00e1st is elv\u00e9geztek. A c\u00e9lvonalon \u00e1tvitorl\u00e1zva bajnoknak hitt\u00e9k magukat.<\/p>\n

Pallay\u00e9k viszont \u00f3vtak. A nemzetk\u00f6zi, horv\u00e1t-magyar \u00f6ssze\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00fa versenyb\u00edr\u00f3s\u00e1g nekik adott igazat. Az \u00fctk\u00f6z\u00e9s t\u00e9ny\u00e9t Czap Zoli\u00e9k sem tagadt\u00e1k, r\u00e1ad\u00e1sul a b\u00fcntet\u0151forg\u00e1st szab\u00e1lytalanul, nem az els\u0151 adand\u00f3 alkalommal hajtott\u00e1k v\u00e9gre, hanem csak k\u00e9s\u0151bb, miut\u00e1n elegend\u0151 el\u0151nyt szereztek a man\u0151verhez. Ez ugyan szab\u00e1lyos megold\u00e1s a p\u00e1ros versenyeken, de szab\u00e1lytalan a mez\u0151nyben zajl\u00f3 regatt\u00e1k szab\u00e1lyai szerint.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n

A IX. Tengeri Nagyhaj\u00f3s Magyar Bajnoks\u00e1gon v\u00e9g\u00fcl rajthoz \u00e1llt t\u00edz haj\u00f3 nagyszer\u0171 versenyt v\u00edvott. A futamok v\u00e9gig izgalmasak, \u00e9rdekesek voltak, t\u00f6bb alkalommal\u00a0 nagyon szoros c\u00e9lba fut\u00e1st l\u00e1thattunk az \u00e9len \u00e9s a mez\u0151nyben is, ahol az ellenfelek t\u00edz-h\u00fasz tengeri m\u00e9rf\u00f6ld megt\u00e9tele ut\u00e1n is egy haj\u00f3hosszn\u00e1l kisebb k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9ggel \u00e9rkeztek a befut\u00f3ba.<\/p>\n

Mindehhez pedig a szokott m\u00f3don gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 \u00e9s v\u00e1ltozatos h\u00e1tteret szolg\u00e1ltatott a Adria, \u00e9s term\u00e9szetes p\u00e1lyajeleket, izgalmas navig\u00e1ci\u00f3s feladatokat K\u00f6z\u00e9p-Dalm\u00e1cia egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 szigetvil\u00e1ga.\n<\/p>\n

\n


\n A futamok, a haj\u00f3k mozg\u00e1sa a felszerelt nyomk\u00f6vet\u0151k \u00e1ltal k\u00f6zvet\u00edtetten \u00e9l\u0151ben voltak figyelhet\u0151k, illetve visszan\u00e9zhet\u0151k a Snewisport. \u00e9s Kopasz Bal\u00e1zs j\u00f3volt\u00e1b\u00f3l:
\n <\/em>
\n
\n

\n http:\/\/www.tnmb.hu\/nyomkovetes
\n <\/a>
\n
\n
\n <\/span>
\n <\/em>
\n
\n
\n
\n <\/span>
\n Tov\u00e1bbi, r\u00e9szletesebb h\u00edrek \u00e9s inform\u00e1ci\u00f3k olvashat\u00f3k, illetve k\u00e9pek l\u00e1that\u00f3k a verseny honlapj\u00e1n:
\n <\/em>
\n
\n

\n www.tnmb.hu
\n <\/a>
\n .
\n
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pallay Tibor vezet\u00e9s\u00e9vel megv\u00e9dte c\u00edm\u00e9t a tavalyi bajnok csapat. A c\u00edmv\u00e9d\u00e9s siker\u00fclt, de nem volt egyszer\u0171 dolguk. Az utols\u00f3 napra maradt a d\u00f6nt\u00e9s a bajnoki c\u00edmet illet\u0151en a IX. Tengeri Nagyhaj\u00f3s Magyar Bajnoks\u00e1gon. K\u00e9t haj\u00f3 pontazonoss\u00e1ggal \u00e1llt az addig levitorl\u00e1zott 5 futam eredm\u00e9nyeit \u00f6sszes\u00edt\u0151 list\u00e1n, m\u00edg egy harmadik k\u00e9t pontos h\u00e1tr\u00e1nyb\u00f3l t\u00e1madhatott a bajnoki arany\u00e9rt. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8220,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[437,1225,583],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/907"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=907"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/907\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8220"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=907"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=907"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=907"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}