{"id":918,"date":"2013-10-11T08:50:00","date_gmt":"2013-10-11T06:50:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/11\/j24-eb-monaco\/"},"modified":"2017-08-01T23:58:37","modified_gmt":"2017-08-01T21:58:37","slug":"j24-eb-monaco","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/10\/11\/j24-eb-monaco\/","title":{"rendered":"J24 EB, Monaco"},"content":{"rendered":"
\n \u201eFigyu, mi nem nyerni j\u00f6tt\u00fcnk Monacoba hanem tanulni!\u201d \u2013 mondogatom a csapatnak minden futam ut\u00e1n, \u00edgy pr\u00f3b\u00e1lva visszahozni a saj\u00e1t \u00e9s az \u0150 \u00f6nbizalmukat a 65 m m\u00e9ly monacoi tengerfen\u00e9kr\u0151l, \u00e9s ezzel vigasztalni az \u00e9ppen ezekben a pillanatokban vigasztalhatatlan lelk\u00fcnket.\n<\/p>\n
\n \n \n \n <\/p>\n \n \n \n H\u00e9t futam volt eddig, kb 14-15 rajtelj\u00e1r\u00e1s. ( mert fekete z\u00e1szl\u00f3 n\u00e9lk\u00fcl csak egy rajt ment el, de volt, hogy a fekete z\u00e1szl\u00f3s rajtot is visszal\u0151tt\u00e9k, mert csak 7 haj\u00f3t tudtak leolvasni.) Minden esetre az eddigi rajtelj\u00e1r\u00e1sok sem voltak m\u00e9g elegek, hogy egyn\u00e9l t\u00f6bb tiszta rajtot tudjunk produk\u00e1lni, Igaz ugyan, hogy akkor is l\u00favban tudtunk sebess\u00e9ggel elindulni, de a vonal annyira lee lett a rajt pillanat\u00e1ra, hogy az a szok\u00e1sos 150-200 m \u00edgy is kialakult a mez\u0151ny els\u0151 fele \u00e9s k\u00f6zt\u00fcnk. \n \n \u00c9s m\u00e9g az \u00e1szok k\u00f6z\u00fcl sem siker\u00fcl mindenkinek ez a 70 haj\u00f3s rajt. Az a Jamaica, aki a f\u00fcredi EB-n tal\u00e1n m\u00e1sodik volt, vagy harmadik, a mai napon k\u00e9tszer \u00fagy beragadt vel\u00fcnk, hogy mindkett\u0151 alkalommal v\u00e9gig csat\u00e1ztuk a p\u00e1ly\u00e1t, \u00e9s j\u00f3l elvert\u00fck. Ment ma egy 53! 56! 19!-et! \u00c9s m\u00e1ris a 17. helyre ker\u00fclt a 3.-r\u00f3l. Vagy a f\u00fcredi EB gy\u0151ztese, a t\u00f6bbsz\u00f6r\u00f6s n\u00e9met ranglista gy\u0151ztes Peer Kock, csak a 17. helyen \u00e1ll (1, BFD, 33, 17, 5, 29, 35! helyez\u00e9sekkel) De ott van a szint\u00e9n n\u00e9met Stefan Karschunke, aki 32.!, most S\u00dcLLBERG haj\u00f3val, \u0151 volt a MAXBAHR, ger 5381. \n \n Az eredm\u00e9nyek folytk\u00f6v \u2013 Monte Carlor\u00f3l, a Dr Jekyll villant\u00e1sair\u00f3l, \u00e9s persze a mai futamokr\u00f3l!<\/p>\n \u00fcdv Monacob\u00f3l
\n Pedig igaz a dolog, t\u00e9nyleg tanulni \u00e9rkezt\u00fcnk erre a csod\u00e1latos helyre, 70 db J-24-es k\u00f6z\u00e9, de az\u00e9rt egy kicsit jobb eredm\u00e9nyr
\n <\/span>
\n
\n e sz\u00e1m\u00edtottam. Valahogy abban rem\u00e9nykedtem, hogy bef\u00e9r\u00fcnk majd a 30-ba. Ma m\u00e1r \u00fagy l\u00e1tom, hogy egyel\u0151re m\u00e9g nincs ott a hely\u00fcnk, de enn\u00e9l, amit az eredm\u00e9ny\u00fcnk mutat, az\u00e9rt felk\u00e9sz\u00fcltebbek vagyunk, azt \u00e1ll\u00edtom.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n De mire is sz\u00e1m\u00edtottam, amikor
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n -tulajdonk\u00e9ppen m\u00e9g soha nem vitorl\u00e1ztunk tengeren (lesz\u00e1m\u00edtva n\u00e9h\u00e1ny tengeri nagyhaj\u00f3s versenyt, de az\u00e9rt az egy eg\u00e9szen m\u00e1s kateg\u00f3ria)
\n
\n -soha nem vitorl\u00e1ztunk m\u00e9g \u00e1raml\u00e1sban \u2013 k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen nem ekkor\u00e1ban
\n
\n -nem volt m\u00e9g r\u00e9sz\u00fcnk 2-3 m\u00e9teres tengeri hull\u00e1mokban sem
\n
\n -eddig egyszer voltunk egy olyan rajtvonalon, amin 30-n\u00e1l t\u00f6bb haj\u00f3 pr\u00f3b\u00e1lt elindulni, de az 2008-ban volt a Gard\u00e1n, m\u00e1r csak annyira eml\u00e9kszem bel\u0151le, hogy fantasztikus \u00e9rz\u00e9s volt. Most hetven J24-es k\u00f6z\u00f6tt kellett volna elindulni egy szerintem r\u00f6vid rajtvonalon. (az els\u0151 n\u00e9gy futamban egy sorban nem f\u00e9rtek el a haj\u00f3k)
\n
\n -soha nem voltunk olyan versenyen, ahol a jury motorosb\u00f3l f\u00fcty\u00fclte meg a szerinte szab\u00e1lytalankod\u00f3kat
\n
\n \u00e9s nem vitorl\u00e1ztunk m\u00e9g ennyi vil\u00e1g \u00e9s eur\u00f3pa bajnok k\u00f6z\u00f6tt, nem besz\u00e9lve a sok olasz, n\u00e9met, monacoi, sv\u00e9d, g\u00f6r\u00f6g nemzeti bajnokokr\u00f3l.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n A RAJT
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n 70 indul\u00f3, 400 m\u00e9teres vonal, r\u00e1di\u00f3d nincs, sz\u00e9l gyenge, hull\u00e1mok vannak. A rajthaj\u00f3n\u00e1l zizegsz, v\u00e9gre siker\u00fcl egy 5percest venned. Ha az izgalomt\u00f3l siker\u00fcl is meg\u00e1llap\u00edtanod a vonal jobbik v\u00e9g\u00e9t, \u00e9s az \u00e1ltal\u00e1ban a lee oldal, akkor oda nem \u00e9rsz le, de ha le is \u00e9rn\u00e9l, ott van minden men\u0151, \u00f3ri\u00e1si a rumli azon a k\u00f6rny\u00e9ken. Keresn\u00e9l tiszta helyet lefel\u00e9 menet, de olyan nincs, r\u00f6vid a vonal. Sz\u00f3val megpr\u00f3b\u00e1lsz fel\u00e1llni a vonalra, de m\u00e1r kettes sorban \u00e1llnak mindenhol. Ha m\u00e9gis fel\u00e9rsz az els\u0151 sorba, akkor melletted kocognak a haj\u00f3k oldalai, mindenki \u00f6ssze\u00e9r mindenkivel. Alul-fel\u00fcl pr\u00f3b\u00e1lsz helyet csin\u00e1lni magadnak, de ha ez siker\u00fclne, arra a kis helyre szemb\u0151l azonnal befordul valaki, aki csak azt a kis r\u00e9st keresi, alulr\u00f3l, balcsap\u00e1son haladva a mez\u0151nnyel szemben. Meg\u00e1ll mindenki, tartani kellene a helyedet, de te akkor m\u00e1r nem vagy az els\u0151 sorban, csak a m\u00e1sodikban vagy a harmadikban. \u00c9s akkor, az egypercesen bel\u00fcl, j\u00f6n az \u00e1raml\u00e1s, lentr\u0151l \u00e9s elkezdi a rutintalanabbakat \u00e1tford\u00edtani sz\u00e9lir\u00e1nyba, majd rosszabb, de gyakori esetben balcsap\u00e1sra. K\u00f6zben rajt, \u00fcv\u00f6lt\u00f6z\u00e9s, l\u00f6kd\u00f6s\u0151d\u00e9s, csattan\u00e1sok. \u00c9s az els\u0151 sor 35-40 haj\u00f3ja elindul, a m\u00e1sodik fele pedig \u00e1ll egy helyben, meg se mozdul, illetve az \u00e1raml\u00e1s kicsit tolja vissza fel\u00e9. Kb 150-200 m-re megy el az els\u0151 fele a mez\u0151nynek, mire elindulsz, kezded megad kih\u00e1mozni a takar\u00e1sokb\u00f3l. K\u00f6zben persze megh\u00fazod a haj\u00f3t, hogy induljon m\u00e1r el, de nem vagy hozz\u00e1szokva, hogy h\u00e1rom motorosb\u00f3l figyeli a mez\u0151nyt a jury \u00e9s azonnal megf\u00fcty\u00fclnek (+10%) Na innen indul neked a futam. Persze csak akkor ha nem vagy egy rutinos r\u00f3ka, aki m\u00e1r sok ilyen esetb\u0151l megtanulta, hogyan kell ezt csin\u00e1lni, vagy egy Isten \u00e1ldotta szuper tehets\u00e9g, aki \u00fagy sz\u00fcletett, mint \u00c9rdi M\u00e1ri.<\/p>\n
\n
\n Egy\u00e9bk\u00e9nt cirk\u00e1l\u00f3 szakaszon a sebess\u00e9g\u00fcnk \u00e9s \u00e9less\u00e9g\u00fcnk teljesen j\u00f3, technikailag nem k\u00f6vett\u00fcnk el semmi hib\u00e1t, a men\u0151k kicsit gyorsabbak, pontosabbak, de az eredm\u00e9nytelens\u00e9g\u00fcnknek nem ez az oka. Hanem az az els\u0151 150 m\u00e9ter.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/p>\n
\n
\n Sz\u00f3val nem csak a rajtokkal van itt gond, hanem akad m\u00e1s probl\u00e9ma is, de majd err\u0151l legk\u00f6zelebb.<\/p>\n
\n \u00c9s egy kis mese:
\n <\/strong>
\n
\n A Magyar J24 Oszt\u00e1lyt 3 egys\u00e9ggel k\u00e9pviselj\u00fck a 2013 \u00e9vi J24-es Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1gon. Nem a leger\u0151sebb egys\u00e9gei ezek a magyar mez\u0151nynek, de az\u00e9rt az els\u0151 fel\u00e9ben szoktunk j\u00f6nni-menni.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n Jenesis \u2013 Szab\u00f3 P\u00e9ter, Boros Bal\u00e1zs, S\u00f3s Attila \u00e9s Horv\u00e1th Tam\u00e1s,
\n
\n Dr Jekyll \u2013 Sarina Robi, B\u00fcki G\u00e1bor, B\u00fcki Zsolt , Tompa Tam\u00e1s \u00e9s a kis Andorka
\n
\n SailForYou \u2013 D\u00e1vid Juli, Dr Horv\u00e1th Marci, Baranyai Zsolt, Feh\u00e9r Peti, \u00e9s Hercsel Erik.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n Mindh\u00e1rman hoztuk a haj\u00f3inkat, k\u00f6sz\u00f6net a seg\u00edts\u00e9g\u00e9rt a BYC-nek, a Farkas csal\u00e1dnak \u00e9s mindenkinek aki hozz\u00e1tett ehhez. 13-14 \u00f3r\u00e1s volt az 1200 km-es \u00fat.
\n
\n Monaco gy\u00f6ny\u00f6r\u0171, csod\u00e1latos, \u00e9rdekes, egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3. \u00c9rdemes megn\u00e9zni, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen vitorl\u00e1ssal!<\/p>\n
\n
\n Dr Jekyll 33. 183p (37, 36, 15,57, 38, 10, 47)
\n
\n Jenesis 61. 297p (52, 63, 35, 63, 44,64,40)
\n
\n Sailforyou 62. 297p (43 DPI, 52, 56, 68 DPI, 46, 55, 45)<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n