{"id":92,"date":"2017-02-15T11:41:00","date_gmt":"2017-02-15T10:41:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/02\/15\/ac35-a-verseny-mar-reg-megkezdodott-2-resz\/"},"modified":"2017-07-27T23:09:05","modified_gmt":"2017-07-27T21:09:05","slug":"ac35-a-verseny-mar-reg-megkezdodott-2-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2017\/02\/15\/ac35-a-verseny-mar-reg-megkezdodott-2-resz\/","title":{"rendered":"AC35 \u2013 A verseny m\u00e1r r\u00e9g megkezd\u0151d\u00f6tt \u2013 2. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"
\n 10 h\u00e9t m\u00falva ker\u00fcl megrendez\u00e9sre a 35. AC Bermud\u00e1n \u00e9s a csapatok m\u00e9g csak most avatj\u00e1k fel haj\u00f3ikat.\n<\/p>\n
\n ~ TL ; DR ~\n<\/p>\n
\n Bermuda egy szigetcsoport az Atlanti-\u00f3ce\u00e1nban. Jogilag Nagy-Britannia tengerent\u00fali ter\u00fclete: 150 szigetb\u0151l \u00e9s mintegy 200 korallz\u00e1tonyb\u00f3l \u00e1ll. A Bermuda h\u00e1romsz\u00f6gh\u00f6z annyi k\u00f6ze van, hogy az egyik cs\u00facs\u00e1t jel\u00f6li \u00e9s a hely a verseny v\u00e9g\u00e9ig m\u00e9g j\u00f3n\u00e9h\u00e1ny titkot fog mag\u00e1ba nyelni. Larry Ellison \u00e9s Russell Coutts val\u00f3sz\u00edn\u0171leg az\u00e9rt v\u00e1lasztotta az amerikai partokt\u00f3l mintegy 1000 km-re fekv\u0151 szigetcsoportot a verseny helysz\u00edn\u00e9\u00fcl, mert stabil a sz\u00e9l \u00e9s a TV-s k\u00f6zvet\u00edt\u00e9sek id\u0151pontja elfogadhat\u00f3 USA \u00e9s Eur\u00f3pa sz\u00e1m\u00e1ra is.\n<\/p>\n
\n \n A 2016-os \u00e9vben futott ki a Louis Vuitton America\u2019s Cup World Series, minden csapat orsz\u00e1g\u00e1ban volt egy fordul\u00f3, kiv\u00e9ve \u00daj-Z\u00e9land, aminek hi\u00e1ny\u00e1ban az \u00faj-z\u00e9landi korm\u00e1ny j\u00f3p\u00e1r milli\u00f3 doll\u00e1ros t\u00e1mogat\u00e1sa is \u00faszott az ETNZ csapat\u00e1n\u00e1l. Emiatt alacsonyabb b\u00fcdzs\u00e9vel indult neki a csapat ennek a ciklusnak, mint kor\u00e1bban. A kiwik ezzel a h\u00faz\u00e1ssal igen sok tekintetben sz\u00edvtak, mert az \u0151 haj\u00f3juk ott ker\u00fcl v\u00edzre \u00e9s ut\u00e1na m\u00e9g Bermud\u00e1ra kell vinni, ami iszonyatosan nagy \u00e9rv\u00e1g\u00e1s a tesztekb\u0151l kiesett id\u0151 miatt, mik\u00f6zben a t\u00f6bbi csapat Bermud\u00e1n avatja fel haj\u00f3j\u00e1t.\n<\/p>\n \n \n Az LVACWS-en haszn\u00e1lt haj\u00f3k az OTUSA \u00e1ltal kb \u00f6t \u00e9ve tervezett\/fejlesztett haj\u00f3k one-design szer\u0171 v\u00e1ltozata volt. Ne feledj\u00fck ez a koncepci\u00f3 m\u00e9g a foil, azaz a v\u00edz felett rep\u00fcl\u00e9s el\u0151tti id\u0151kb\u0151l val\u00f3, teh\u00e1t a haj\u00f3testeket a tervez\u00e9s sor\u00e1n sokkal ink\u00e1bb az \u00fasz\u00e1sra optimaliz\u00e1ltak \u2013 ehhez k\u00e9pest t\u00f6bbsz\u00f6r l\u00e1thattunk 30+ csom\u00f3s rohan\u00e1sokat foilon. 2015 \u00f3ta ezekkel k\u00fczd\u00f6ttek a csapatok \u2013 nem mellesleg mez\u0151nyben!\n<\/p>\n \n Mi lesz ehhez k\u00e9pest 2017-ben, az America\u2019s Cup \u00e9v\u00e9ben?! Egy alapjaiban elt\u00e9r\u0151 koncepci\u00f3, amely m\u00e1r nem a hagyom\u00e1nyos \u00fasz\u00e1st, hanem a rep\u00fcl\u00e9st veszi alapul, vagyis azzal sz\u00e1molnak, hogy a haj\u00f3testek nem nagyon \u00e9rintik a vizet gyenge sz\u00e9lben sem – legink\u00e1bb csak a kik\u00f6t\u0151ben. \u00c9s csak \u00fagy mellesleg – v\u00e9ge a mez\u0151nyversenynek is. Inn\u00e9t a p\u00e1rosverseny\u00e9 a terep. Az eddigi 5 f\u0151 helyett 6 fogja kezelni a haj\u00f3t. Az \u00faj-z\u00e9landiak szerint ez \u00edgy ebben a form\u00e1ban egy m\u00e1sik sztratoszf\u00e9ra. Glen Ashby ezt \u00fagy jellemezte, mintha eddig egy Toyota Coroll\u00e1val versenyeztek volna, \u00e9s most j\u00f6n a Forma 1-es aut\u00f3.\n<\/p>\n \n \u00d6sszefoglalom: L\u00e9nyeg\u00e9ben m\u00e9g senki sem tudja, pontosan mire is sz\u00e1m\u00edthatunk ezekt\u0151l a rak\u00e9t\u00e1kt\u00f3l, m\u00e9g a csapatok is csak sejtik. Mert az 50-52 csom\u00f3, amit v\u00e1rnak az \u00faj haj\u00f3kt\u00f3l, az ugye nem 35 csom\u00f3, \u00e9s az a 15 csom\u00f3 plusz, az sok, nagyon. Gondoljunk csak bele: esetleg 45-50 csom\u00f3r\u00f3l kell majd ker\u00fclni egy leeb\u00f3j\u00e1t, plusz a tal\u00e1lkoz\u00e1sok. \u00c9rdekes adrenalinbomba lesz, m\u00e9g a n\u00e9z\u0151knek is.\n<\/p>\n \n \n \n Mindig mosolygok, amikor azt hallom egy interj\u00faban, hogy na most m\u00e1r t\u00e9nyleg visszav\u00e1gj\u00e1k a k\u00f6lts\u00e9geket. Az ETNZ m\u00e1r jelezte, hogy ar\u00e1nyaiban nagyj\u00e1b\u00f3l ugyanott tartanak, ahol az el\u0151z\u0151 ciklusban. Pedig kevesebb haj\u00f3t \u00e9p\u00edtettek \u00e9s a st\u00e1b l\u00e9tsz\u00e1m se nagyon v\u00e1ltozott. Ha valaki belen\u00e9z az interj\u00fakba \u00e9s l\u00e1tja mi folyik a tervez\u0151irod\u00e1kban, milyen high-tech cuccokkal mel\u00f3znak, mekkora kapacit\u00e1sokat mozgatnak meg a siker\u00e9rt \u00e9s\/vagy r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9rt, akkor m\u00e1ris l\u00e1tjuk szemeink el\u0151tt repkedni a doll\u00e1rmilli\u00f3kat. Plusz Bermud\u00e1n sem olcs\u00f3 az \u00e9let, egy zacsk\u00f3 chips 5 doll\u00e1r!!! \ud83d\ude09 Bels\u0151s inform\u00e1toraim viszont jelentett\u00e9k, hogy a foil nem is olyan dr\u00e1ga mulats\u00e1g, mint \u00edrtam az el\u0151z\u0151 r\u00e9szben.\n<\/p>\n \n Az AC szellemis\u00e9ge nagyr\u00e9szt a fejleszt\u00e9sr\u0151l sz\u00f3l: csin\u00e1lj jobbat, gyorsabbat, mint a m\u00e1sik, ez\u00e9rt csak korl\u00e1tozottan alkalmaznak one design szab\u00e1lyokat. Ez nem egy sima vitorl\u00e1sverseny, ahol j\u00f3 esetben csak a vitorl\u00e1stud\u00e1s sz\u00e1m\u00edt. Ahogy maguk a csapatok t\u00f6bbs\u00e9ge is tartja, rakhatsz \u00f6ssze b\u00e1rmilyen j\u00f3 csapatot, a v\u00e9g\u00e9n jellemz\u0151en \u00fagyis a gyorsabb haj\u00f3 nyer.\n<\/p>\n \n M\u00e1sik oldalr\u00f3l ott az ig\u00e9ny, hogy t\u00f6megek sz\u00e1m\u00e1ra k\u00e9sz\u00edtsenek vonz\u00f3 vitorl\u00e1sversenyt, ahol \u2013 rem\u00e9lhet\u0151leg \u2013 szoros k\u00fczdelmeket l\u00e1that a haland\u00f3 ember. A bev\u00e9tel nagy r\u00e9sz\u00e9t jelent\u0151 TV-s k\u00f6zvet\u00edt\u00e9sek miatt az a c\u00e9l, hogy t\u00f6bb versenyz\u0151 orsz\u00e1g legyen, emiatt becs\u00faszik p\u00e1r olyan szab\u00e1ly, amelyben egys\u00e9gesek az ellenfelek, hogy t\u00e9nyleg ne sz\u00e1lljon el minden k\u00f6lts\u00e9g \u00e9s legyen n\u00e9mi \u00f6sszehasonl\u00edt\u00e1si alap. M\u00e9gis musz\u00e1j teret engedni az egyedi fejleszt\u00e9seknek, elk\u00e9pzel\u00e9seknek, mert err\u0151l sz\u00f3l az AC. A fejleszt\u00e9s most annyira a rep\u00fcl\u00e9sr\u0151l sz\u00f3l, hogy a k\u00f6vetkez\u0151ket maxim\u00e1lisan k\u00f6tik a szab\u00e1lyok: a sz\u00e1rny alakja; a haj\u00f3test; a sz\u00e1rny al\u00e1t\u00e1maszt\u00e1sa; a crossbeamek; cockpit; grind poz\u00edci\u00f3k.\n<\/p>\n \n Viszont a tervez\u0151k az aerodinamikai kieg\u00e9sz\u00edt\u0151k (spoilerek), svert, korm\u00e1ny, a sz\u00e1rny bels\u0151 szerkezete \u00e9s ir\u00e1ny\u00edt\u00e1si rendszere tekintet\u00e9ben szabadon var\u00e1zsolhatnak. \u00c9s akkor a gondolatmenet v\u00e9g\u00e9re is \u00e9rtem: az AC r\u00e9szv\u00e9tel a j\u00f6v\u0151ben is olyan v\u00e1llalkoz\u00e1s lesz, ahol nagyon k\u00f6nny\u0171 lesz p\u00e9nzt \u00e9getni, b\u00e1rhogy is alakuljanak a szab\u00e1lyok.\n<\/p>\n \n A tesztekre a m\u00f3dos\u00edtott \u201cAC45X\u201d nev\u0171 haj\u00f3kat haszn\u00e1lt\u00e1k\/haszn\u00e1lj\u00e1k a j\u00f6v\u0151ben is, amire a szakirodalom n\u00e9ha AC45T (mint turbo) vagy AC45S (mint sport) n\u00e9ven hivatkozik \u00e9s l\u00e1ssuk be, hogy nem t\u00fal sz\u00e9pek az ut\u00f3lag r\u00e1aggatott cuccokkal.\n<\/p>\n \n A Land Rover Bar tette el\u0151sz\u00f6r v\u00edzre haj\u00f3j\u00e1t kb egy hete, febru\u00e1r 14-\u00e9n pedig k\u00e9t haj\u00f3t is avattak. Az OTUSA febru\u00e1r tegnap este avatott haj\u00f3t nagy csinnadratta k\u00f6zepette egy hang\u00e1rban. Tekintettel, hogy csak a test volt ott, val\u00f3j\u00e1ban semmit sem mutattak, ez csak m\u00e9diaesem\u00e9ny volt. Ezzel ellent\u00e9tben febru\u00e1r 14-\u00e9n meglehet\u0151sen nagy csendben, szinte \u00e9szrev\u00e9tlen\u00fcl ker\u00fclt v\u00edzre az ETNZ haj\u00f3ja. \u00c9s az els\u0151 nagy meglepet\u00e9s ezzel meg is sz\u00fcletett: l\u00e1bbal hajtott grindok \u00daj-Z\u00e9landon!!! Tiszta Tour de France \ud83d\ude42 R\u00e1ad\u00e1sul oldalank\u00e9nt n\u00e9gy meghajt\u00e1ssal, m\u00edg a t\u00f6bbi csapatn\u00e1l csak k\u00e9t k\u00e9zi k\u00e1v\u00e9dar\u00e1l\u00f3 \u00e1ll rendelkez\u00e9sre (mondjuk azt is n\u00e9gyen tekerik). A l\u00e1bbal hajtott grind nagy el\u0151nye, hogy nem viszi fel \u00fagy a pulzust, mint a kar, r\u00e1ad\u00e1sul j\u00f3val nagyobb er\u0151t k\u00e9pes kifejteni az ember l\u00e1bbal, mint karral, ja \u00e9s hosszabb ideig. Ezzel az ETNZ csapat\u00e1nak \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben \u00e9s elvben nagyobb energia \u00e1llhat rendelkez\u00e9sre \u00e9s cs\u00f6kkentheti az annak el\u0151\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1hoz sz\u00fcks\u00e9ges er\u0151kifejt\u00e9s m\u00e9rt\u00e9k\u00e9t is. \n Az energiav\u00e1mp\u00edr feladatok k\u00f6z\u00fcl Glen Ashby a foilok felh\u00faz\u00e1s\u00e1t, helyes be\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1t tette el\u0151re a rangsorban. Ha ez nincs meg, akkor k\u00f6nnyen elvesz\u00edtheti a kontrollt a csapat. Aki im\u00e1d bring\u00e1zni, meg vitorl\u00e1zni, az most egy kalap alatt letudhatja \ud83d\ude00 Am\u00fagy meg nincs \u00faj a nap alatt, 1977-ben a 12 m\u00e9teres oszt\u00e1lyban a sv\u00e9d kih\u00edv\u00f3 pr\u00f3b\u00e1lkozott m\u00e1r ezzel, igaz \u0151k a deck alatt. Franck Cammas pedig a Groupama 3 fed\u00e9lzet\u00e9n szobabiciklizett nap, mint nap. A l\u00e9gellen\u00e1ll\u00e1s k\u00e9ts\u00e9gtelen\u00fcl nagynak t\u0171nhet \u00edgy els\u0151re, de a kisziv\u00e1rgott k\u00e9pek alapj\u00e1n annyira nem v\u00e9szes \u00e9s tuti van m\u00e9g \u00f6tlet ott, ahonn\u00e9t ez j\u00f6tt. Az \n \n \n Ez az a ter\u00fclet, ahol sz\u00e1rnyalhat a fant\u00e1zia \u00e9s a tudom\u00e1ny, ennek megfelel\u0151en l\u00e1that\u00f3 elt\u00e9r\u00e9s is mutatkozott a tesztek sor\u00e1n. Az ETNZ az, aki a legjobban kil\u00f3gott a sorb\u00f3l, aki m\u00e1s utat v\u00e1lasztott a foil formavil\u00e1g\u00e1ban. \u0150k a tesztek sor\u00e1n a svert f\u00fcgg\u0151leges szekci\u00f3j\u00e1t szemb\u0151l n\u00e9zve alul kifele kanyarod\u00f3 S form\u00e1t haszn\u00e1ltak, m\u00edg a t\u00f6bbiek az L form\u00e1t prefer\u00e1lt\u00e1k. Az S forma el\u0151nye a f\u00fcgg\u0151leges r\u00e9szre \u00e9p\u00fcl\u0151 90 fokos horizont\u00e1lis szekci\u00f3 – ami ugye az emel\u00e9st gener\u00e1lja a v\u00edzben (az L form\u00e1n\u00e1l ezt 80-85 fokra teszik). Az S forma alapjaiban teszi lehet\u0151v\u00e9 a k\u00e9t foil k\u00f6z\u00f6tti nagyobb feszt\u00e1vot (a foil k\u00f6ny\u00f6ke a v\u00edzfelsz\u00ednen t\u00e1volabb esik a haj\u00f3 s\u00falyponti k\u00f6z\u00e9ppontj\u00e1t\u00f3l), ami nagyobb stabilit\u00e1st, vissza\u00e1ll\u00edt\u00f3 nyomat\u00e9kot jelent, amit m\u00e1shol \u00fagy \u00e9rhetnek el, hogy a foil haj\u00f3testb\u0151l kil\u00e9p\u0151 r\u00e9sz\u00e9t a haj\u00f3test k\u00fcls\u0151 oldal\u00e1hoz k\u00f6zelebb tervezik. A foilszekr\u00e9nyek szab\u00e1ly szerint \u00e1ll\u00edthat\u00f3ak, \u00edgy a foilok oldalra is d\u00f6nthet\u0151ek lehetnek, egyens\u00falyozva az emel\u0151er\u0151, a stabilit\u00e1s, az oldalracs\u00fasz\u00e1s \u00e9s a sebess\u00e9g k\u00f6z\u00f6tt a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 sz\u00e9ltartom\u00e1nyokban. *Ez\u00faton is k\u00f6sz\u00f6net D\u00e9ry Attil\u00e1nak a \n Hogy melyik m\u0171k\u00f6dik majd face-to-face \u00e9s ki lesz a gyorsabb, azt val\u00f3sz\u00edn\u0171leg csak m\u00e1jusban tudhatjuk meg, de es\u00e9lyes, hogy ez a kupa m\u00e1r a tervez\u0151asztalon \u00e9s a haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 m\u0171helyekben eld\u0151lt – k\u00f6nnyen el\u0151fordulhat, hogy jelent\u0151s k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9geket l\u00e1tunk majd. Ha valaki szeretne k\u00e9pet kapni arr\u00f3l, hogy mennyire is komplex 2017-ben egy AC haj\u00f3, annak aj\u00e1nlom Shirley Robertson vide\u00f3j\u00e1t: \n \n A jelenlegi Protokoll szerint a csapatok AC oszt\u00e1ly-yachtokban nem edzhetnek egym\u00e1ssal a Louis Vuitton America\u2019s Cup Kvalifik\u00e1ci\u00f3s versenyeinek kezdet\u00e9ig, azaz m\u00e1jus v\u00e9g\u00e9ig. Az eredeti sz\u00f6veg t\u00e9nyleg csak rajong\u00f3knak: \u201eArticle 35.5.(b) of the 35th America\u2019s Cup protocol states: Competitors shall only sail or test an AC Class Yacht in a coordinated manner with another Competitor at the Host City of the America\u2019s Cup Qualifiers (if any) and\/or at the Host City of the Match during periods to be specified by the Commercial Commissioner, in consultation with Regatta Director. Such dates shall be published no later than one (1) year prior to the first scheduled race of the America\u2019s Cup Qualifiers. \u201e \u2013 \u00fagy tudom ilyen d\u00e1tumot eddig nem hoztak nyilv\u00e1noss\u00e1gra.\n<\/p>\n \n Ez a szab\u00e1ly bor\u00edtja azon csapatok kor\u00e1bbi strat\u00e9gi\u00e1j\u00e1t is, akik Bermud\u00e1n eddig egy\u00fctt edzettek, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a c\u00edmv\u00e9d\u0151 OTUSA \u00e9s a SoftBank Team Japan egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9t, akik m\u00e1r j\u00f3ideje \u00f6sszeborulva k\u00e9sz\u00fclnek, tervez\u00e9si inform\u00e1ci\u00f3kat megosztva egym\u00e1ssal. N\u00e9z\u0151i szempontb\u00f3l ez csak j\u00f3, hiszen a rajtig fogalmunk sem lesz, hogy ki mit tud, ki milyen gyors, ki mennyire tudja kint tartani a haj\u00f3j\u00e1t. Csak nyerhet\u00fcnk vele.\n<\/p>\n \n \n \n Az\u00e9rt hogy legyen \u00e9rtelme az eddigi Louis Vuitton America\u2019s Cup World Series-nek is, azt tal\u00e1lt\u00e1k ki, hogy a LWACWS gy\u0151ztese k\u00e9t pontot mag\u00e1val vihet a Louis Vuitton America\u2019s Cup Kvalifik\u00e1ci\u00f3s versenyeire. A gy\u0151ztes pedig a Land Rover BAR. A m\u00e1sodik az OTUSA lett, \u0151k egy pontot vihetnek. A v\u00e9d\u0151 a Kupa 166 \u00e9ves t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben el\u0151sz\u00f6r versenyezhet a kvalifik\u00e1ci\u00f3s szakaszban \u00fagy, hogy annak t\u00e9tje is van! A kvalifik\u00e1ci\u00f3ban k\u00e9t Round Robinnal ind\u00edtanak. Ha az ORACLE megnyeri ezt, akkor egy pontot vihet AC Matchbe, ahol 7 gy\u0151zelemig tart majd a p\u00e1rharc. Nem kis dolog!\n<\/p>\n \n De ha b\u00e1rmelyik kih\u00edv\u00f3 nyeri az LVAC kvalifik\u00e1ci\u00f3s versenyeit, akkor \u0151 vihet tov\u00e1bb egy pontot az AC Matchbe, de a csavar, hogy ehhez el\u0151bb term\u00e9szetesen meg kell nyernie a Louis Vuitton Kupa d\u00f6nt\u0151t is, hogy eljusson oda. Kiss\u00e9 bonyolultnak t\u0171nhet els\u0151re, de \u00e9n is meg\u00e9rtettem, sz\u00f3val az\u00e9rt nem k\u00f6vethetetlen.\n<\/p>\n \n \n \n 2017. m\u00e1jus 26. \u2013 j\u00fanius 3.\n<\/p>\n \n Dupla Round Robin\n<\/p>\n \n Eredm\u00e9ny: A legkevesebb pontot el\u00e9r\u0151 versenyz\u0151 kiesik az AC35 tov\u00e1bbi k\u00fczdelmeib\u0151l\n<\/p>\n \n Az Oracle Team USA ezut\u00e1n nem j\u00e1tszik tov\u00e1bb, k\u00fcl\u00f6n k\u00e9sz\u00fcl a c\u00edmv\u00e9d\u00e9sre\n<\/p>\n \n \n 2017. j\u00fanius 6. \u2013 j\u00fanius 8.\n<\/p>\n \n A kvalifik\u00e1ci\u00f3 gy\u0151ztese kiv\u00e1laszthatja ellenfel\u00e9t\n<\/p>\n \n 2 x 5 gy\u0151zelemig tart\u00f3 p\u00e1rosverseny\n<\/p>\n \n Eredm\u00e9ny: A 2 vesztes csapat kiesik az AC35 tov\u00e1bbi k\u00fczdelmeib\u0151l\n<\/p>\n \n \n 2017. j\u00fanius 10 \u2013 12.\n<\/p>\n \n 5 gy\u0151zelemig tart\u00f3 k\u00fczdelem\n<\/p>\n \n Eredm\u00e9ny: A vesztes csapat kiesik – a gy\u0151ztes versenyzik az Oracle Team USA csapat\u00e1val az America\u2019s Cup Matchben.\n<\/p>\n \n \n J\u00fanius 17-18 \/ 24 \u2013 27.\n<\/p>\n \n 7 gy\u0151zelemig tart\u00f3 p\u00e1rosverseny\n<\/p>\n \n Eredm\u00e9ny: A gy\u0151ztes hazaviszi az Amerika Kup\u00e1t. YEAH!\n<\/p>\n \n \n 10 h\u00e9t m\u00falva ker\u00fcl megrendez\u00e9sre a 35. AC Bermud\u00e1n \u00e9s a csapatok m\u00e9g csak most avatj\u00e1k fel haj\u00f3ikat. ~ TL ; DR ~ Bermuda egy szigetcsoport az Atlanti-\u00f3ce\u00e1nban. Jogilag Nagy-Britannia tengerent\u00fali ter\u00fclete: 150 szigetb\u0151l \u00e9s mintegy 200 korallz\u00e1tonyb\u00f3l \u00e1ll. A Bermuda h\u00e1romsz\u00f6gh\u00f6z annyi k\u00f6ze van, hogy az egyik cs\u00facs\u00e1t jel\u00f6li \u00e9s a hely a verseny […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":5797,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"Sallai G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/92"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=92"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/92\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/5797"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=92"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=92"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=92"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n foto: copyright –\u00a0Cupinfo.com
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n Haj\u00f3k
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n foto: Team Groupama facebook
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n B\u00fcdzs\u00e9
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n
\n \u00cdme egy vide\u00f3, hogyan is tekernek a sr\u00e1cok!
\n <\/a>\n<\/p>\n
\n
\n ETNZ am\u00fagy m\u00e1r le is igazolt egy olimpiai bronz\u00e9rmes bring\u00e1st
\n <\/a>
\n a csapathoz – kor\u00e1bbi ciklusokban ugye a kajakosok \u00e9s az evez\u0151s\u00f6k voltak porondon! \ud83d\ude42 Els\u0151re meglehet\u0151sen but\u00e1nak t\u0171nik k\u00edv\u00fclr\u0151l az am\u00fagy hat\u00e9kony er\u0151\u00e1tvitel. M\u00e1sodikra is. Az Emirates Team NZ AC50-es\u00e9nek els\u0151 napja
\n
\n Richard Gladwell megfigyel\u00e9s alapj\u00e1n
\n <\/a>
\n el\u00e9g leny\u0171g\u00f6z\u0151re sikeredett a 4-6 csom\u00f3s sz\u00e9lben, ahol hagyom\u00e1nyos haj\u00f3knak am\u00fagy nem nagyon tartanak futamokat. Meglehet\u0151sen k\u00f6nnyed\u00e9n emelkedett ki a cs\u00f3nak \u00e9s tartotta is mag\u00e1t egy kilom\u00e9teren \u00e1t. Term\u00e9szetesen a k\u00e9mek is ott voltak \u00e9s sasoltak:\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n foto: copyright ismeretlen
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n Foilok
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n
\n Flaar haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151
\n <\/a>
\n m\u0171hely tervez\u0151j\u00e9nek a pontos\u00edt\u00e1sok\u00e9rt! \ud83d\ude09\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n
\n https:\/\/www.youtube.com
\n <\/a>\n<\/p>\n
\n Tesztek
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n foto: copyright Land Rover BAR
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n Pontoz\u00e1s
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n Id\u0151pontok, menetrend:
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n LOUIS VUITTON AMERICA\u2019S CUP KVALIFIK\u00c1CI\u00d3
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n LOUIS VUITTON AMERICA\u2019S CUP R\u00c1J\u00c1TSZ\u00c1S EL\u0150D\u00d6NT\u0150
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n LOUIS VUITTON AMERICA\u2019S CUP R\u00c1J\u00c1TSZ\u00c1S D\u00d6NT\u0150
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n AMERICA\u2019S CUP MATCH
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n \u00c9rdekess\u00e9gek\/inf\u00f3k a v\u00e9g\u00e9re:
\n <\/strong>\n<\/p>\n\n
\n
\n AC kih\u00edv\u00f3 Endeavour J-oszt\u00e1lyos haj\u00f3r\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt pazar vide\u00f3t
\n <\/a>
\n . A J oszt\u00e1lyb\u00f3l sokan ott lesznek Bermud\u00e1n is, azt hiszem ezeket is eln\u00e9zegetn\u00e9nk \u00e9l\u0151ben.\n <\/li>\n
\n
\n 30 embert ‘kapott k\u00f6lcs\u00f6n’ az AIRBUS-t\u00f3l
\n <\/a>
\n , akiknek a szakter\u00fclete: hidraulikus rendszer, ir\u00e1ny\u00edt\u00e1si rendszer, 3D nyomtat\u00e1s, yacht aerodinamika \u00e9s mikro-elektro-mechanikai-rendszer (MEMS) szenzorok.\n <\/li>\n<\/ul>\n
\n Fot\u00f3: \u00a9 ORACLE TEAM USA f\u0151oldalon indexk\u00e9p
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"