{"id":941,"date":"2013-09-23T19:21:00","date_gmt":"2013-09-23T17:21:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/09\/23\/a-fordulat-a-16-17-futam\/"},"modified":"2017-08-01T23:58:25","modified_gmt":"2017-08-01T21:58:25","slug":"a-fordulat-a-16-17-futam","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/09\/23\/a-fordulat-a-16-17-futam\/","title":{"rendered":"A fordulat – A 16-17. futam"},"content":{"rendered":"

\n Tegnap minden megv\u00e1ltozott, az ORACLE dar\u00e1l. K\u00f6zvet\u00edt\u00e9s!
\n \n<\/p>\n

\n Nos akkor most 8-6 az ETNZ jav\u00e1ra, de tov\u00e1bbra sem \u00e9rezni a lend\u00fcletet a kivik taktik\u00e1j\u00e1ban. \u00cdgy nehezen gy\u0171jtik be azt az egyetlen gy\u0151zelmet, amelyre \u00fagy v\u00e1gyakoznak. Nem is tudom mire sz\u00e1m\u00edtsunk holnap, de tal\u00e1n \u00edgy van ez rendj\u00e9n, az\u00e9rt itt lesz\u00fcnk. Rem\u00e9lj\u00fck izgalmasabb futamok lesznek a main\u00e1l. Virtu\u00e1lis hat\u00e1rokt\u00f3l is mentes sz\u00e9p \u00e1lmokat mindenkinek, aki vel\u00fcnk tartott. Holnap.\n<\/p>\n

\n
\n 23:16 –
\n <\/strong>
\n OTUSA meg\u00e9rdemelten nyert. Kedden kiegyenl\u00edthet. Szerd\u00e1n eld\u0151lhet a Kupa sorsa.\n<\/p>\n

\n
\n 23:15 –
\n <\/strong>
\n Lassan j\u00f6hetne a 17. futam. USA tov\u00e1bbra is domin\u00e1l. De ma m\u00e1r nem lesz t\u00f6bb futam.\n<\/p>\n

\n
\n 23:11 –
\n <\/strong>
\n Az ORACLE el\u0151nye t\u00f6bbnyire v\u00e1ltozatlan b\u0151sz\u00e9lben is.\n<\/p>\n

\n
\n 23:05 –
\n <\/strong>
\n A komment\u00e1torok szerint ETNZ a b\u0151sz\u00e9lben b\u00edzik. H\u00e1t nem is tudom.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n ACEA\/Photo Gilles Martin-Raget
\n <\/span>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n 22:55 –
\n <\/strong>
\n ORACLE jobbra nyitott az Alcatraz fel\u00e9, ETNZ balra. ORACLE vezet a lekersztez\u00e9sn\u00e9l. 130 m\u00e9ter.\n<\/p>\n

\n
\n 22:51 –
\n <\/strong>
\n Az ETNZ j\u00f3t h\u00fazott a p\u00e1lya jobb oldala fele, de csak 100 m\u00e9terre \u00e9rte be ORACLE-t.\n<\/p>\n

\n
\n 22:49 –
\n <\/strong>
\n Az ORACLE is el\u0151szedte a nagy rongyot. Tartj\u00e1k a k\u00f6zel 150-200 m\u00e9teres el\u0151ny\u00fcket.\n<\/p>\n

\n
\n 22:48 –
\n <\/strong>
\n Kih\u00fazt\u00e1k, de nincs nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g. Az ORACLE m\u00e9g mindig gyorsabbnak t\u0171nik.\n<\/p>\n

\n
\n 22:53 –
\n <\/strong>
\n Elkezdt\u00e9k a kreuzot. Az Alcatraz fel\u00e9 nyitott az ORACLE, itt a gyeng\u00e9bb a szembe\u00e1raml\u00e1s. Most fordultak vissza ETNZ fel\u00e9.\n<\/p>\n

\n
\n 22:45 –
\n <\/strong>
\n Az ORACLE megint jobban rajtolt \u00e9s gyorsabb. A kivik tal\u00e1n a p\u00e1lya alj\u00e1n a gyeng\u00e9bb sz\u00e9lre baz\u00edrozhatnak.\n<\/p>\n

\n
\n 22:40 –
\n <\/strong>
\n 5 perces volt. ETNZ felh\u00fazta a b\u0151szeles vity\u00f3j\u00e1t. ORACLE nem. Ha van rep\u00fcl\u00e9s, akkor nem kell az extra vitorla.\n<\/p>\n

\n
\n 22:10
\n <\/strong>
\n – A 16. futam rajtja 22:45-re ki lett tolva, mivel nem terjedt le teljesen a sz\u00e9l a p\u00e1ly\u00e1n, amely most 11,9 csom\u00f3. A p\u00e1lya alj\u00e1n csak 3-5 csom\u00f3. Ezt azt is jelenti, hogy j\u00f3 es\u00e9llyel csak egy futam lesz ma.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n \u00a9 ORACLE TEAM USA \/ Photo Guilain GRENIER
\n <\/span>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n 22:05 –
\n <\/strong>
\n Az ORACLE felszerelte orrsudar\u00e1t a mai v\u00e1rhat\u00f3an gyengeszeles k\u00fczdelemre.\n<\/p>\n

\n
\n 19:30 –
\n <\/strong>
\n Jeleneg 1,5 csom\u00f3s a sz\u00e9l. Lesz m\u00e9g t\u00f6bb is.\n<\/p>\n

\n
\n „Valahol valami elt\u00f6r\u00f6tt,
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n valahol valami nincsen rendj\u00e9n.” –
\n
\n Dsida Jen\u0151 – Valami elt\u00f6r\u00f6tt
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n
\n \"god.jpg\"
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n fot\u00f3:
\n

\n Miquel Ubeda
\n <\/a>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Verselemez\u00e9sb\u0151l mindig egyest kaptam, mert m\u00e1st gondoltam a versekr\u0151l, mint a magyartan\u00e1rom, de akkoris, annyi bizonyos, hogy tegnap \u00f3ta valami elt\u00f6r\u00f6tt, valami nincsen rendj\u00e9n. \u00c9s nem az a probl\u00e9ma, hogy az ETNZ k\u00e9ptelen beh\u00fazni a Kup\u00e1t \u00e9s hogy olyan fordulatnak lehet\u00fcnk szemtanui az elm\u00falt napokban, mint az kor\u00e1bban nem nagyon vot jellemz\u0151 az AC-re (tal\u00e1n egyszer), hanem az, hogy az ETNZ m\u00e1r k\u00e9ptelen az amcsik k\u00f6zel\u00e9ben maradni, megszorongatni \u0151ket. Az m\u00e9g hagyj\u00e1n, hogy az elm\u00falt tizenvalah\u00e1ny futamban alig tudott agressz\u00edv rajtot produk\u00e1lni a kivi csapat (ez alatt most azt \u00e9rtem, hogy cumira rakja az ORACLE-t, mivel ford\u00edtva m\u00e1r el\u0151fordult p\u00e1rszor), hanem amikor egy j\u00f3 h\u00faz\u00e1st k\u00f6vet\u0151en be\u00e9rik az ORACLE-t, akkor kihalzolnak egy Velencei-t\u00f3 m\u00e9ret\u0171 flaut\u00e9ba. Kedves Dean \u00e9s Ray, k\u00e9ne m\u00e1r az a hook (fed\u00e9s) alulr\u00f3l rajtn\u00e1l, amivel kikergethetn\u00e9tek OTUSA-t a p\u00e1ly\u00e1r\u00f3l, ahogy \u0151 is tette veletek j\u00f3p\u00e1r alkalommal az elm\u00falt napokban \u00e9s ha h\u00e1tulr\u00f3l \u00e9ritek be \u0151ket b\u0151sz\u00e9lben, akkor ne menek\u00fcljetek, j\u00e1tsz\u00e1tok le kicsiben, vagy tal\u00e1lj\u00e1tok m\u00e1s eg\u00e9rutat. Valahogy megfordult az eg\u00e9sz j\u00e1tszma, ami nem lenne probl\u00e9ma, de m\u00e9gis \u00fagy t\u0171nik most az AC – az elm\u00falt 4 futamot eln\u00e9zve, – hogy az ETNZ egy v\u00e1gy\u00e1lmot kerget. Tal\u00e1n furcsa, de azt akarom, hogy legyen m\u00e9g szorosabb \u00e9s nyerjen a
\n
\n z er\u0151sebb kutya
\n <\/span>
\n jobbik!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"gmrac34sepd215105-780x519.jpg\"
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n ACEA\/Photo Gilles Martin-Raget
\n <\/span>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Am\u00fagy ma, h\u00e9tf\u0151n sem kell viharra sz\u00e1m\u00edtanuk. A tegnapi tr\u00fckk\u00f6s sz\u00e9l ism\u00e9tl\u0151dhet meg, mivel az el\u0151rejez\u00e9s 10-14 csom\u00f3t \u00edg\u00e9r a dag\u00e1ly mell\u00e9.\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n 14. futam teljes\u00edtm\u00e9ny adatok
\n <\/em>
\n <\/strong>
\n
\n
\n Course: 5 Legs\/10.22 nautical miles
\n <\/span>
\n
\n
\n Elapsed Time: OTUSA \u2013 33:47, ETNZ \u2013 34:10
\n <\/span>
\n
\n
\n Delta: OTUSA +:23
\n <\/span>
\n
\n
\n Total distance sailed: OTUSA \u2013 12.8 NM, ETNZ \u2013 13.1 NM
\n <\/span>
\n
\n
\n Average Speed: OTUSA \u2013 23.31 knots (27 mph), ETNZ \u2013 22.58 knots (26 mph)
\n <\/span>
\n
\n
\n Top Speed: OTUSA \u2013 36.60 knots (42 mph), ETNZ \u2013 35.41 knots (41 mph)
\n <\/span>
\n
\n
\n Windspeed: Average \u2013 11.4 knots, Peak \u2013 14.9 knots
\n <\/span>
\n
\n
\n Number of Tacks\/Jibes: OTUSA \u2013 8\/12, ETNZ \u2013 8\/12
\n <\/span><\/p>\n


\n
\n 15. futam teljes\u00edtm\u00e9ny adatok
\n <\/em>
\n <\/strong>
\n
\n
\n Course: 5 Legs\/10.22 nautical miles
\n <\/span>
\n
\n
\n Elapsed Time: OTUSA \u2013 27:34, ETNZ \u2013 28:11
\n <\/span>
\n
\n
\n Delta: OTUSA +:37
\n <\/span>
\n
\n
\n Total distance sailed: OTUSA \u2013 12.0 NM, ETNZ \u2013 11.9 NM
\n <\/span>
\n
\n
\n Average Speed: OTUSA \u2013 26.23 knots (30 mph), ETNZ \u2013 25.40 knots (29 mph)
\n <\/span>
\n
\n
\n Top Speed: OTUSA \u2013 41.80 knots (48 mph), ETNZ \u2013 40.35 knots (46 mph)
\n <\/span>
\n
\n
\n Windspeed: Average \u2013 12.9 knots, Peak \u2013 18.0 knots
\n <\/span>
\n
\n
\n Number of Tacks\/Jibes: OTUSA \u2013 7\/7, ETNZ \u2013 7\/9
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: copyright ACEA\/Gilles-Martin Raget
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tegnap minden megv\u00e1ltozott, az ORACLE dar\u00e1l. K\u00f6zvet\u00edt\u00e9s! Nos akkor most 8-6 az ETNZ jav\u00e1ra, de tov\u00e1bbra sem \u00e9rezni a lend\u00fcletet a kivik taktik\u00e1j\u00e1ban. \u00cdgy nehezen gy\u0171jtik be azt az egyetlen gy\u0151zelmet, amelyre \u00fagy v\u00e1gyakoznak. Nem is tudom mire sz\u00e1m\u00edtsunk holnap, de tal\u00e1n \u00edgy van ez rendj\u00e9n, az\u00e9rt itt lesz\u00fcnk. Rem\u00e9lj\u00fck izgalmasabb futamok lesznek a main\u00e1l. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":8293,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"Sallai G\u00e1bor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/941"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=941"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/941\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/8293"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=941"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=941"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=941"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}