{"id":994,"date":"2013-08-06T07:09:00","date_gmt":"2013-08-06T05:09:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/08\/06\/verseny-a-versenyben\/"},"modified":"2017-08-01T23:57:52","modified_gmt":"2017-08-01T21:57:52","slug":"verseny-a-versenyben","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2013\/08\/06\/verseny-a-versenyben\/","title":{"rendered":"Verseny a versenyben"},"content":{"rendered":"
\n A Sydney \u2013 Hobart is r\u00e9sze lett a Clipper 13-14 versenynek!\n<\/p>\n
\n
\n Most m\u00e1r \u00e9rthet\u0151 mi\u00e9rt tartott ilyen sok\u00e1ig, hogy a 4. szakasz pontos \u00fatvonal\u00e1t \u00e9s menetrendj\u00e9t megtudjuk. A szervez\u0151k egy eg\u00e9szen kiv\u00e9teles meglepet\u00e9st tartogattak mindenki sz\u00e1m\u00e1ra.\n<\/p>\n
\n Azt eddig is tudtuk, hogy a 4. szakasz, azaz ami Nyugat-Ausztr\u00e1li\u00e1t\u00f3l Kelet-Ausztr\u00e1li\u00e1ig tart, a kor\u00e1bbi \u00fatvonalakt\u00f3l elt\u00e9r\u0151en tartalmaz egy Sydney-i meg\u00e1ll\u00f3t. Azt viszont csak ma jelentette be a szervez\u0151, hogy Albany ut\u00e1n Sydney-b\u0151l nem egyenesen az Ausztr\u00e1l aranypartra (Gold Coast), Brisbane-be indulunk, hanem a vil\u00e1g egyik legnevesebb verseny\u00e9n, a Sydney \u2013 Hobart versenyen is r\u00e9szt vesz az eg\u00e9sz Clipper flotta mind a 12 \u00faj 70 l\u00e1bas versenyvitorl\u00e1sa!\n<\/p>\n
\n
\n Az ausztr\u00e1l yacht club, a The Cruising Yacht Club of Australia hivatalosan most nyitotta meg nevez\u00e9sre a 69. Rolex Sydney Hobart versenyt. A verseny egyike a vil\u00e1g klasszikus nagy \u00f3ce\u00e1ni vitorl\u00e1s versenyeinek. Ausztr\u00e1li\u00e1ban K\u00e9k-\u00f3ce\u00e1ni klasszikusnak (Bluewater Classic) is h\u00edvj\u00e1k a kar\u00e1csony ut\u00e1n, december 26.-\u00e1n indul\u00f3 versenyt.\n<\/p>\n
\n Elismerts\u00e9g\u00e9t \u00e9s preszt\u00edzs\u00e9t annak is k\u00f6sz\u00f6nheti, hogy a II. vil\u00e1gh\u00e1bor\u00fat k\u00f6vet\u0151en, 1945-ben a brit kir\u00e1lyi haditenger\u00e9szet egyik tisztje: John Illingworth kapit\u00e1ny h\u00edvta \u00e9letre azzal a sz\u00e1nd\u00e9kkal, hogy a d\u00e9li f\u00e9ltek\u00e9n is legyen olyan elismert vitorl\u00e1sverseny, mint az \u00e9szeki f\u00e9ltek\u00e9n a Fastnet. Maga a verseny a Sydney-Hobart \u00fatvonal 630 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes (kb 1,170 km) t\u00e1vj\u00e1t jelenti, legt\u00f6bbsz\u00f6r embert \u00e9s haj\u00f3t pr\u00f3b\u00e1l\u00f3 id\u0151j\u00e1r\u00e1sban. Nem v\u00e9letlen tekintik ezt a versenyt a f\u00f6ld egyik legnehezebb vitorl\u00e1sverseny\u00e9nek.\n<\/p>\n
\n
\n A verseny indul\u00e1sa \u00f3ta szinte hihetetlen mennyit gyorsult a haj\u00f3k sebess\u00e9ge: m\u00edg az els\u0151 versenyen t\u00f6bb mint 6 napra volt sz\u00fcks\u00e9ge a gy\u0151ztesnek a t\u00e1v megt\u00e9tel\u00e9re, addig a tavalyi els\u0151 helyezett 1 nap, 18 \u00f3ra, 23 perc 18 m\u00e1sodperc alatt \u00e9rt c\u00e9lba. Most minden Clipper versenyz\u0151t az izgat, hogy mennyi id\u0151 alatt fogj\u00e1k az \u00faj haj\u00f3k befutni a t\u00e1vot?\n<\/p>\n
\n Mivel az eg\u00e9sz Clipper flotta r\u00e9szt vesz a versenyben, ez\u00e9rt a Sydney \u2013 Hobart versenyen el\u00e9rt eredm\u00e9nyek a Clipper 13-14 f\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli pontversenybe is besz\u00e1m\u00edtanak.\n<\/p>\n<\/p>\n
\n A Sydney \u2013 Hobart is r\u00e9sze lett a Clipper 13-14 versenynek! Most m\u00e1r \u00e9rthet\u0151 mi\u00e9rt tartott ilyen sok\u00e1ig, hogy a 4. szakasz pontos \u00fatvonal\u00e1t \u00e9s menetrendj\u00e9t megtudjuk. A szervez\u0151k egy eg\u00e9szen kiv\u00e9teles meglepet\u00e9st tartogattak mindenki sz\u00e1m\u00e1ra. Azt eddig is tudtuk, hogy a 4. szakasz, azaz ami Nyugat-Ausztr\u00e1li\u00e1t\u00f3l Kelet-Ausztr\u00e1li\u00e1ig tart, a kor\u00e1bbi \u00fatvonalakt\u00f3l elt\u00e9r\u0151en tartalmaz egy […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[533,56,909,388,692],"sailing_author":"Bacs\u00f3 Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/994"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=994"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/994\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=994"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=994"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=994"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.clipper.bacso.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"