A korábbi évekhez mérten idén viszonylag kevés magyar jött el Opatijába. Ugye nekünk Finneseknek nem volt verseny, ez mínusz 8 hajó, a 470-esek közül többek Ausztráliába készülnek, van akinek nem jött még meg az új hajója, és van aki manschaft hiányában nem tudott jönni.

Idén nem írtak ki Finn versenyt Opatijában, de csapatvezetőként jelen voltam, így tudom a megírni ezt a kis beszámolót.


A korábbi évekhez mérten idén viszonylag kevés magyar jött el Opatijába. Ugye nekünk Finneseknek nem volt verseny, ez mínusz 8 hajó, a 470-esek közül többek Ausztráliába készülnek, van akinek nem jött még meg az új hajója, és van aki manschaft hiányában nem tudott jönni.

Összességében 3db 470-es, 4db Laser, 1db Europe képviselte a Magyar színeket.

470-esben a kenesei Czégai – Kutassy páros, a D’Albini – Szépfy és az Alibán testvérek fémjelezte egységek álltak rajthoz. Laserben Eszes Tamás, Kugler Tamás, Fazakas György és Ambrózy Peti próbált minél kevesebb pontot összegyűjteni. Europe-ban a Zoom-ból ( is ) ismert Matis Klaudia próbálgatta képességeit. Külön köszönet Magyar Vilmának a kölcsönhajóért, ami nélkül nem tudott volna elindulni a versenyen.

A csapat csütörtökön utazott. A Sparisok értek oda megint elsőnek, így az ő jutalmuk a világosban való szerelés lett. Vacsorára a VVSI Team-mel együtt a BYC csapat is megérkezett, és elfoglalta szállását az egykor szebb napokat megélt Hotel Belvederben. Itt-ott omlott a vakolat, és a szobák eléggé visszafogottak voltak, de napi 20 Euroért belefér. Meleg az volt, melegvíz nem mindig. A kaja tűrhető volt, bár a reggeli hideg tükörtojások jobban estek volna egy kicsit melegebben.

Pénteken délre volt a rajt kiírva. Reggel erős Yugo fújt, és be volt borulva az ég rendesen. A kikötőbe szállingóztak a népek, mi is szerelni mentünk. A szél elállt, viszont elkezdett esni az eső. Ledaruztuk a motorosokat, összeszereltük a hajókat, és vártunk a kávézóban. Szél nulla, eső annál több. Végül is fél háromig várt a rendezőség, majd másnapra halasztott. A rajtot reggel 8-ra írták ki a szokásoknak megfelelően.

Szombat reggel nulla szél. A szállodában mintha légiriadó lenne. Mindenki álmos szemekkel rohangált fél 7-től kezdve. Gyors reggeli, kikötőjárat, de szél sehol. Legalább az eső nem esik. Ismét a kávézó a törzshelye a csapatnak. Valami kis szél lengedezni kezd, északi. Kiviszik a mezőnyt. Pályát raknak a kis breeze-ben. A víz szépen folyik É-D irányban. A szél eláll, a magyar csapat tutajba verődve parta száll. Ma hamar, fél 2-kor másnapra halasztanak. A víz olaj. Délután átvisszük a hajómat Koper-ba, és megcsodáljuk a 80 lábas Maxi Jena – t. Gyönyörű, lenyűgöző látvány.

Vasárnap megint reggel 8 az időpont, szél alig. Kikötő – kávézó…. Ismeritek már. Jön valami kis déli, amiben kiviszik a mezőnyt. A Yugo szépen erősödik, rajt 10 – negyed 11 körül. A szél 2 – 4 bft erősségű, hatalmas D-É irányú áramlás. A pályára menet Klaudia gurtnija elszakad, 10-es kötelet köt be helyette, és úgy vitorlázik a futamokon.

Az első futamban Czégaiék vezetnek az elején, a végére harmadikok. D’Albini 17., az Alibán András vezette egység 22. Laserben Eszes jól kezd, majd a végére visszacsúszik az 5. helyre. Kuxi 11., Gyöcike 13 ( utolsó helyről ). Klaudia rosszul rajtolt, de sokat feljőve 28.-nak jön be.

A második futamon nem változnak a körülmények. Néha gyengül csak egy kis időre a jó öreg Yugo. Czégai ismét 3., D’Albini viszont 7. Alibánék nem találják magukat. Eszes Megint ötödik, Kugler és Fazakas a 10 – 11. helyen. Klaudia jól kezd. Az első kreuzban 24., a végére visszaesik kicsit. Nekik a befutó félszélre teljesen elállt a szél, és óriási áramlásban kreuzoltak a befutóra. Itt nem volt nehéz visszaesni.

A harmadik futamra mindenki meglepetésére visszajött a szél, így folytatódott a verseny. Ebben a futamban kevés kivétellel, mindenki a legrosszabb teljesítményét nyújtotta az eredményeket böngészve.

A rendezőség a leálló szélben még 1 futamot kierőltetett. Az utolsó lehetséges rajtidő 15:00 volt. A 470-es kb. 14:53-kor rajtolt először. Mindenki kint volt, így általános visszahívó. Õk sem akartak már negyediket. De villámgyorsan ellőtték az újabb 5 percest. Persze megint kiment a csapat, de általános megrökönyödésre csak egyéni visszahívó volt. Nem tudom, hogy gondolták ezt a kedves versenyrendező sporttársak. A mezőny többi része tüntetett, fütyült, dobolt a hajóján. Ennek eredményeképpen a 470-esnek lelőtték a futamot, és evvel befejezték a 2002-évi Opatija Cup-ot.

Gyors vonta, szétszerelés, motorosdaruzás már kellemes esőben telt. Czégaiék és Eszes harmadikok lettek ( gratula ). Tamás 5, 4, 4-gyel!! Nem kis bravúr. Fazakas Gyöci 10., Kugler Tamás 11., Amrózy „ifi” Peti 15., Czégaiék 3., D’Albini 14., Alibánék pedig 22. helyen végeztek a 470-es osztályban. Matis Klaudia egyre fejlődve 28. lett a végelszámolásban.

Jó utunk volt hazafelé, csak az utánfutó tört el és a rendszámot hagytuk el. (Csomesznak örök hála a megtalált rendszámért ). 2003 novemberében újra Opatija Cup!