Szerencsére a hirtelen szövetségi támogatás nélkül maradt versenyzők sem adták fel. Így télvíz idején Szlovéniában edz saját költségen és szervezésben Pallay Tibor. Hogy is fest egy ilyen edzőtábor decemberben Piranban?

2002 december 13 – 18

December 12., csütörtök

10 óra körül indultam Székesfehérvárról Koper irányába. Az idő felhős volt, és esett az eső a határ után. Szlovéniában tankolok. Érdemes, mert itt nincs 200Ft a 95-ös benzin. Sőt, az egész országban egységes áron, kúttól függetlenül ennyibe kerül! Lehet pédát venni… Az autópálya nem vészesen drága, kb 2.000,- Ft-nak megfelelő Szlovén Tollár (továbbiakban SIT). 6 óra alatt érek Koperba, ahol Gasper Vinceccel, az edzés szervezőjével találkozom. Tőle megtudom, hogy innen 25 km-re, Piranban lesz a program. A hajóm ugyan itt van Koperban, de majdcsak lesz valahogy. Az eső esik. Piranban összefutok Florian Raudaschl-lel, és vacsizni megyünk az egyik parti étterembe, mint mondja, reggel jön még egy klubtársa.  A kaja nem mondható túl olcsónak, de nem is vészes. Betoppan Wolfgang Herter( GER 303 ) és felesége Sabine, és később találkozunk Martin Mittererrel ( GER 22 ) is. Vacsora közben megtudom, hogy az osztrák bajnokság augusztusban lesz a Wolfgangseen, Salzburg mellett. Utána Gasper megmutatja a szállásomat a belvárosban, egyik ismerősénél. Kultúrált szoba, zuhanyzóval, 10 Euro/éj. Ez baráti. A cuccolás után kiállok az autóval a városból, mert elég drága a parkolás. 4 órára fizettem 2.000,-Ft körül + kaptam egy 5.000,- SIT-es büntetést is tilosban parkolás miatt. A franc érti ezt a hablaty szöveget…. Biztos kifizettem… Kigurulok, de ott is csak fizetős van, de olcsóbb valamivel. 1 éjszaka 1.500. Este 22:00-körül aludni tértem.

December 13., péntek

Reggel 9-re beszéljük meg a találkozót, de csak 10 körül jönnek értem a srácok. A portorozi klubba megyünk, én is átállok oda. Ingyé van, és csak 25 perc gyalog. A bázis a Jacht Klub Pirat lesz a következő napokban. Itt elnök a Tornado-s Dusan Puh. Árpiék is jöhetnek majd ide edzeni! A szél nem akar fújni, a fizikai edzés mellett döntünk. 5-en zörömbölni indulunk a konditerembe. 1 óra focival melegítünk egy 15×20-as pályán. Én egy éve nem játszottam, de jól ment a dolog. Nagyon keményen hajtjuk magunkat, és Sabine is kitesz magáért, sorra lövi a gólokat, és „bőrözi be” Floriant, aki úgy mozog mint egy mackó. Ja és mindig sapkát hord. Evéshez is. :-)) Foci után 1,5 óra kondizás. A srácok elég hamar feladják, de Wolfival elég jól motiváljuk egymást. Zuhanyzás után Koperba megyünk. A klub éttermében ebédelünk, majd megnézzük a Victory vitorlaszabó műhelyt, és segítünk összehajtani egy 450nm-es spinakkert. Meglátogatjuk a 20 000-es város egyetlen bevásárlóközpontját, németeink shoppingolnak kicsit. Délután 5 felé érek „haza”, sokat olvasok és TV-zek is. A hajóm meg Koperban. Talán majd holnap…. Fél tíz körül már alszom.

December 14., szombat

Fél kilenckor keltem, és végre sütött a nap. Gyalog mentem a klubba. Mivel fújt a szél, beültem az autóba és Koperba mentem a hajómért. Elég nagy élet volt a koperi klubban, nem csoda, hogy itt tartanak. Dél körül indultam el Piran irányába. A szél eléggé elállt, és már-már reménytelenné vált a helyzetem. Még 1/3-ad úton sem voltam, de majdnem 3 óra volt, és fél ötkor sötétedik. Sokat eveztem

(1,5 óra), pumpáltam, stb… Végül az égiek megkegyelmeztek, és küldtek egy 2-3-as raumos hátszelet, amivel fél 5-re Piranba értem, és bizony a sötétben már fáztam is. Wolfi visszavitt az autómért, és elhoztuk a sólyakocsimat is. Kidöglöttem. Hideget vacsiztam. Florian, Martin és a másik osztrák muki hazamentek, mert nem bíztak abban, hogy lesz szél. Pedig Piranban is lehetett 2-3 órát vitorlázni. Nagyon türelmetlenek, főleg Florian. És egyfolytában zabál. :-)) Nyolckor csicsika volt.

December 15., vasárnap

Eső, eső, eső…

11 után mentem le a klubba, de Wofgangék már elmentek haza. Õk eredetileg is így tervezték. 12 órakor vízre mentem szemerkélő esőben, 2 órát voltam kint 2-es nyugatiban Gasperrel. A rossz időben Izolába, Koperba és Triesztbe kirándultam délután, Piranban vacsoráztam.

A város fölött találtam ingyenes parkolóhelyet, kb. 10 percet kell gyalogolni. Keresztrejtvény, TV nézés és olvasás segít múlatni az időt.

A nap mondása, amit az új Tvrtko könyvben olvastam:

„Nem baj ha nincs tehetséged, csak akaratod legyen! Akarattal pótolni lehet a tehetséget, de tehetséggel soha nem lehet pótolni az akaraterőt!„

December 16., hétfő

Ma reggel megint elegem volt. 7 körül ismét a gyereksírásra ébredtem… Viszont kárpótolt a napsütés, és a 2-3-as nyugati szél. Gasperrel vitorláztam. Nehezen rázódtam bele, de a végén 4-ből 3-szor elvertem, nem is tetszett neki. 4 órát voltunk vízen. Vízről jövet a konditerem felé vettük az irányt. 1 órás „head to head” focival melegítettünk, ahol visszavágott a vízen ért sérelmeiért. Szerintem egy focista veszett el a gyerekben. Kondiztunk még egy órát, utána leponyváztam a klubban. Vásároltam, majd új parkolóhelyet találtam, ami csak 5 perc gyalog. Cool. Síelést és America’s Cup-ot néztem, kettő között meg elmentem vacsorázni. A beafsteak tükörtojással jól esett, de holnap már pizzára vágyom. Fáradt vagyok, és korán fekszem aludni. Ha reggel fúj a szél, 9-re megyek csobogni egyedül, Gasper egyetemen van állítólag.

December 17., kedd

Kelés 8-kor.

Eső, eső, eső…

Azért kilencre a klubba mentem, az autómon megint várt egy 5.000-es bünti. Életemben ennyire még nem büntettek meg! Persze kukába dobom az elázott papírost. Szél alig fújdogált, de azért az értékes adatok begyűjtése után kihaladtam a vízre, és mintegy 2 órát ott is tartózkodtam. A szél eleje csak nagyon ritkán érte el a bft skála szerinti 2-es erősséget. Irányát tekintve északi. Utána hajót mostam az olajfoltok miatt, majd az új vitorlám beállításával szórakoztattam magam. Konditerembe vonulok 1,5 órára, majd irány Koper. Végre találtam egy Internetcafét, és kiélhetem magam. Ezt követően a Jadro-ban Koper másik éttermében, a pizzériában ebédelek. Amerika Kupa, és Tom&Jerry az esti program. Könyvek már kiolvasva, keresztrejtvények mind megfejtve. Összepakolok, de nem tudok aludni. Hiába, a telihold…

December 18., szerda

Utolsó nap. 8 körül ébredek, 9-kor már vízen vagyok. Fúj a Bora becsülettel, 4-5-ös, nagy hullámokkal. Gasper megint távol marad a víztől, egyedül megyek. A nyílt tengerre megyek ki az öbölből, célba veszem Izolát. 1 órás kreuz után hazahátszelezem. Nagyon élvezem, a nagy hullámokat, de a fröccsöket azért kihagynám. Elég is volt, fázom. Nincs túl meleg, 5-6 fok. Összepakolom a hajót, elhagyom a szállást, és elindulok haza. 6 óra autózás után már a Velencei-tó jegén állok.