Az Ausztráliában edzőtáborozó 470-es csapattól érkeztek hírek. Weöres Márti a hétvégi versenyről és egyebekről……

Mint arról már korábban hirt adtunk, idei téli alapozó edzőtáborunk helyszine Ausztrália. Az olimpai válogatott keret tagjaként a Sallai-Olosz férfi 470-es párossal és Pomucz Tamás edző vezetésével készülünk a jövő évi versenyévadra.

A `téli` felkészülés első helyszine Sydney, ahol szinte minden nap remek szélben tudunk edzeni zárt, kis hullámos és nyilt vizen egyaránt, ahol a hullámok néha elérik az 5-6 méteres magasságot is. Egy ausztrál párostól béreljuk a hajót, amivel eleinte több kisebb gondunk akadt, de ezek hamar megoldódtak és elkezdhettük a vizi edzéseket is.

Néhány nap edzés után a Sydney International Regatta volt az első versenyünk, mely december 14-17-ig tartott. A versenypálya az öbölben volt, ahol igencsak forgolódó szélben versenyeztünk.  4 nap alatt összesen 10 futam került megrendezésre, többnyire kis és közepes erősségű szelekben. A versenyen összesen 21 nemzet több, mint 250 versenyzője vett részt.  470-es osztályban a férfiakat és a nőket együtt rajtoltatták, igy igen komoly verseny kerekedett. A nőknél az első, az olimpiai bajnok ausztrál Armstrong / Stowell lett, második helyen mi képviseltük kis hazánkat, mig harmadik helyen az idei Világbajnoki 3.helyezett francia Petitjean Doroux páros végzett.

Holnaptól folytatjuk az edzéseket, majd legközelebb december 27-én indulunk versenyen, a 470-es nyilt ausztrál bajnokságon.  Ezután Melbourne-be utazunk, ahol január 11-16. között a Sail Melbourne versenyen tervezzük a részvételt.

Eredmények:


http://www.nsw.yachting.org.au/site/nsw/downloads/sirs%202002/470_results1.htm


Egy kicsit bővebben a részletekről…


Minden kezdet nehéz… Sikerült úgy megkapnunk a hajót, hogy nem volt hozzá kormány.  Végül is jó edzésfeladat lett volna, dehát ennyire bátrak azért nem voltunk.  Viszonylag jó állapotú hajót sikerült bérelnünk, csak olyan apróbb érdekességeket kell megszoknunk, mint pl. hogy a spinnaker bumm vereteket itt forditva használják, azaz alulról felfelé kell ráfogatni a shottokra, illetve az árbocra.  Szóval van egy-két dolog, ami nem a hazai megszokott, dehát igy érdekesebb.


A Sydney-i kikötőben versenyezni szintén igen kalandos volt, hiszen szombaton, amikor ugye a miénken kivül még van másik 3-4 verseny, akkor az itt egy percig sem jelentett gondot, hogy különböző pályákat átfedéssel tűzzenek ki.  Ez azt jelentette, hogy csak a mi versenyünk 3 pályán volt kitűzve, de ezen kivül volt még egy dragon befutó, a mi kreuz szakaszunkban, egy skiff hátszél 2/3-nál szelte át a pályánkat, ezektől különösen paráztunk, mivel csöndesen, ám iszonyú sebességgel rohantak, és mindemellett néhány 40-50 lábas hajó sem zavartatta magát, és edzett a pályánkon a Sydney-Hobartra.  És itt még nincs vége… Ekkor jöttek meg a kompok, menetrendszerinti járathajók, tankerek…, akiket ugyan messziről lehetett hallani (mert már előre ráhasaltak a dudára,,hogy oszoljunk), de külön taktikát igényelt, hogy hogyan kerüljük ki őket a legkevesebb veszteséggel.  Szóval az éberségre szükség volt.

Valami ilyesmi itt az élet.

Holnapra egy fél nap pihenőt kaptunk, azaz csak 2-re kell a klubban lennünk, és folytatjuk az edzéseket.  Szokjuk a hullámos körülményeket a nyilt vizen és forgolódunk az öbölben.  Legközelebbi rendes pihenőnk a Karácsony lesz, aztán majd ha minden jól megy, akkor 26-án szemtanúi lehetünk a Sydney-Hobart rajtjának, remélem lesz majd miről beszámolni.


Addig is Üdv és kellemes ünnepeket,

Márti