A hajót elsősorban a belvízi vitorlázásra és túrázásra tervezték, ám C kategóriájú besorolása alkalmassá teszi a tengereken part menti hajózásra is.


Létezik tőkesúlyos változatban is, de a Gyártó alapkivitelben belső ólom fenékballaszttal (450 kg) és uszonnyal (80 kg) látja el.


A  hajó erősített poliészterből készült, fedélzete „szendvics” szerkezetű. Belső moduljai, azaz  a fekhelyek, konyha, WC helyiség, szintén erősített poliészterből vannak kialakítva. A műanyagmunka minősége mind a belsőtér, mind a test-fedélzet tekintetében magáért beszél.


Hasonlóan, mint a kistestvér

esetében, itt is felhasználásra került az ötletes orrsudár elhelyezése, az aszimmetrikus orrkosár kialakítása, mely lényegesen megkönnyíti a hajóra való belépést. A gömbölyített kabintető a mai formatervezési irányzatot követi, szép és esztétikus, de csökkenti a fedélzet kihasználhatóságát. A kokpitról beszélve azonban nem mondhatjuk el ugyanezt. A csak részben nyitott tükör növeli a biztonságérzetet és egyben megkönnyíti a fürdőzést és a víz kifolyását. Akár a teljes személyzet kényelmesen

elhelyezkedhet a kokpitasztal körül. A két külső csomagtér és horgonykamra bőven elegendő a külmotor és a teljes túrafelszerelés elhelyezéséhez. A korlátrendszer szintén megfelel a mai igényeknek és biztonsági követelményeknek, a kokpit részben pedig levehető hevederekkel rendelkezik. A fedélzet csúszásgátlókkal van ellátva.


A test széles és harmonikus kialakítása biztosítja a nagy kezdeti stabilitást. Az acéllemezből készült uszony teljesen felhúzható, az áttételnek köszönhetően különösebb erőkifejtés nélkül.


A poliészterből készült, profilozott kormánylapát saválló kormányszerkezetben került rögzítésre. Vitorlázata 7/8, alap kialakításban 24 m², 9 méteres árboccal. A műanyag csúszkákkal ellátott nagyvitorla könnyedén fel- és lehúzható. Az orrvitorla a profil vorstágnak köszönhetően szintén könnyen kezelhető.

A belső kialakítás szintén harmonizál a hajóra jellemző finom vonalvezetéssel. A szalontér félköríves ülőkéje összhangban van a kerek asztallal és a szintén gömbölyű konyha modullal.

Ez a kétségtelenül látványos és „barátias” megoldás (kerek asztalnál több fő tud elhelyezkedni) azonban némileg csökkenti a padló használható felületét.



Az orrágy rendkívül széles a fej részben (180 cm), hosszúsága 198 cm, két fő kényelmesen aludhat rajta. Az achterágy akár három fő részére is nyújthat alvási lehetőséget, de a kokpit alatti rész csak 40 cm magas, így „testesebb” vitorlázó már nehezebben tud megfordulni.



Szekrények és a hajó belsejében végig „futó” fecskefészek-polcok a hajót nagyon otthonossá és barátságossá teszik. Az egyterű kialakítás megosztotta a tesztet végzők véleményét annak tekintetében, hogy mennyire indokolt a szinteltérés az orrágy és a szalontér között. Ez azonban csak ízlés kérdése. A tágas WC kabinban helyet kapott a mosdó is, valamint ruhafogas is elhelyezhető.

A jacht kezdeti statikai stabilitása több, mint elegendő. A mérések során, 90 fokos dőlésnél (árboc párhuzamos helyzetben a vízzel), felhúzott uszonnyal a hajó 30 kg-ot emel a topon. Ez elég sok egy belvízi hajóhoz képest.


A gyönyörű őszi idő a Zalew Zegrzynski víztározón, ahol a tesztet végezték, inkább napozásnak kedvezett, mint vitorlázásnak, de ennek ellenére a Viva 700 meglepően gyorsan vitorlázott a súlyához képest, főleg a gennaker felhúzása után. A fordulások nem okoztak gondot. Szél ellen vitorlázva a holtszög megközelítette a hasonló kategóriájú lengyel hajók már mért értékét, azaz kb. 30º.



A Viva 700 egy szakszerűen és esztétikusan felépített hajó, mely családi vitorlázásra tökéletesen alkalmas. A Gyártó kínálatában szerepel még egy ún. charter kialakítású  verzió, 6 fekvőhellyel.




Ami nem tetszett:


– kokpit alatti fekhely feletti kis magasság

– fecskefészek-polcok elhelyezése



Ami tetszett:


– az összes műanyagmunka minősége

– a hajó kezdeti és végstabilitása

– a hajó gyorsasága gyenge szélben is

– orrsudár-, orrbelépő-, orrkosár megoldás


Technikai adatok:


– teljes hossz          7,30 m               – belső ballaszt      450 kg

– teljes szélesség    2,50 m               – uszony                 80 kg

– súly                    1350 kg               – nagyvitorla          15 m²

– személyzet               6 fő               – orrvitorla               9 m²

– merülés          0,3/1,35 m              – genaker               35 m²


Gyártó:

Sasanka Yacht Stocznia Jachtowa,  Lengyelország

Kizárólagos magyarországi képviselő és forgalmazó:


VIVA YACHT Bt.



www.viva-yacht.kz-net.hu

A tesztet a „Zagle” ( lengyel vitorlás magazin) végezte a Gyártó megbízásából. Megtalálható a 2001/2 számában.

Fordította: Magyar Jolanta

A teszt elvégzése óta a hajó nemcsak papíron bizonyított, a többszáz elégedett megrendelő a Gyártó számára a legnagyobb elismerés. Amint a Balatonon a víz vitorlázásra alkalmassá válik remélhetőleg ki is tudjuk a hajót próbálni és beszámolhatunk róla.



Felhívás!







A VIVA YACHT Bt. a Sasanka Yacht Stocznia Jachtowa megbízásából felhívja Tisztelt Érdeklődők figyelmét, hogy az európai piacon hamisítványok jelentek meg, ezek eladását a Sasanka Yacht nevének és honlapjainak felhasználásával próbálják jogtalanul eszközölni. Csak a Gyártó, illetve annak képviselője által kiadott

eredeti számlával és megfelelőségi tanúsítványokkal ellátott hajók tekinthetők gyárinak. Ezek hiányában a hajók kereskedelmi forgalomba nem hozhatók, a gyári értéket nem képviselhetik, így a garanciális feltételeknek sem felelnek meg. Kérjük, hogy új hajó vásárlása esetén a fent említett dokumentumok meglétét feltétlenül ellenőrizni szíveskedjenek, vagy vegyék fel a kapcsolatot a területi képviselővel.



A Gyártó megtesz minden

szükséges lépést, hogy felderítse és törvényesen eljárjon a nevével visszaélőkkel szemben.



Tisztelettel: VIVA YACHT Bt.