Dr. Martin János levele a Miniszterelnöki Hivatalnak. És egy fontos apróság, amit senki nem vett észre. Csak az a furcsa, hogy ezt az illetékesek sem tették szóvá. Így az egész egy kicsit más szinezetű.
A rendelet10§ (2) bek. szerint a rendelet hatálybalépését megelőzően kiadott üzemeltetési engedéllyel rendelkező vizi járművek az engedély érvényességi idejéig a kiadott engedélyben meghatározott feltételekkel használhatóak. Magyarul, bárki bármit is nyilatkozott, a jelenleg érvényes hajólevélben foglaltak szerint a következő üzemképességi vizsgáig semmi sem változik. Ettől a véleményem még a lentiek szerinti.
Dr. Martin János
főtanácsos
1118 Budapest
Ugron G. u.77.
Mobil: 30-9609-801
Email:
martin@fjokk.hu
Miniszterelnöki Kabinetiroda
1055 Budapest
Kossuth tér 4.
Tárgy: 30/2003 (III.18.) számú Kormányrendelet
Tisztelt Címzett!
Az alábbi indokolás alapján kérem szíves intézkedését a 30/2003. Kormányrendelet azonnali visszavonására és új jogszabály kidolgozására.
I n d o k o l á s
1./ A 30/2003. Kormányrendelet (továbbiakban: rendelet) szövegét olvasva nyilvánvaló, hogy azt több szakhatóság készítette elő és módosította. A rendelet végleges szövegének megadásánál a jogalkotó nem tekintette át a végleges szöveget, csak ezzel magyarázható, hogy a 6.§ paragrafus (2) bek.-ben történő hivatkozás a 4§-ra hibás.
2./ Az is nyilvánvaló számomra, hogy a jogalkotó azon motorcsónakok üzemeltetését kívánja korlátozni, melyek vitorlás hajók köntösébe bújva üzemelnek, hisz a jelenlegi gyakorlatban a legtöbb balatoni kikötőben előírás be/kihajózásnál a motor használata. Ennek „korlátozása” súlyos szakmai hiba lenne a hajózási hatóság részéről.
3./ Megállapításomat – továbbá – a rendelet szövegének következő részeire alapozom:
a.) A rendelet az 1§ szerint belső égésű motorral hajtott kishajókra és csónakokra vonatkozik.
b.) a rendelet 5§ (1) bek. a) pontjának második mondata szerint az a rendelet vonatkozásában az minősül belsőégésű motorral hajtott kishajónak, melynél a kw/m2 arány 0,4kw-nál több.
c.) A rendelet 5§ (1) aa-ae pontjai szabályozzák a vitorlás kishajó belső égésű segédmotorjának üzemeltetési rendjét.
d.) A rendelet 5§-a „A korlátozás alá eső területekre kiadható üzemeltetési engedély„ címet viseli. Ehelyett a következőket tartalmazza:
– mikor adhat engedélyt a hajózási hatóság
– mikor használható a segédmotor
– mikor közlekedhet a mentő motoros, stb.
A rendelet hibáinak további felsorolásától eltekintek. Amennyiben szükségesnek látják, szívesen konzultálok a jogalkotóval a megfelelő szövegkörnyezet kidolgozásában.
Feltétlen szükségesnek tartom azonban a 6§ hibás hivatkozásának és az 5§-nak az átdolgozását és addig is a rendelet visszavonását.
Budapest, 2003. április 14.
Tisztelettel
Dr. Martin János