Kékszalag beszámoló egy Nautic 330-as fedélzetéről, ahogy mi láttuk!

Először is ezer köszönet Pető Endrének és Kőszeghy Tamásnak, a hajó tulajdonosainak, hogy kölcsöadták hajót, és köszönet Farkynak, aki segített a közvetítésben, hogy ne maradjunk hajó nélkül az idei kékszalagon!

A Telihold egy Nautic 330-as, tavalyi építésű sötétkék gyönyörű hajó. A 33 lábas osztályból idénre száműzték az X 99-essel együtt, nyilván túl sok veszélyt jelentettek az évek óta betyepesedett élmezőnynek ( Kedves, Vízöntő, stb..), ezért a Yardstick 1-ben próbáltunk szerencsét, igen rossz előnyszámmal. Rajtunk kívül még 3 ilyen hajó indult, de nekik volt beépített orrsudaruk és rendes reacher-ük is. A mi orrsudarunk még nem volt készen, így félkész állapotában felkötöttük a csövet az első korláthoz, és lekötöttük. Jól működött. Volt egy 120-as és egy 180-as bliszter a hajóhoz, Dolmányos Gábortól pedig egy asso reachert kaptunk kölcsön, ami jó 2 méterrel lehetett volna hosszabb is, de azért jó szolgálatot tett. Csütörtök este beneveztünk, és vártuk a reggelt, és a többi 373 hajót.

Péntek reggel negyed 7-kor indultunk a Kenese Marina Portból. A szél kezdett frissülni, jó 3-4-es északiban vágtáztunk egészen csopakig, ahol még csak kezdemények voltak a szélből. 45 perccel a rajt előtt már a vonalon voltunk, rendeztük sorainkat, és felerősítettük az orrsudarat, a Kenese-Siófok bliszterezés reményében. A második terelőbójánál rajtoltunk, időnk persze nem volt, így a pontosság hagyott kívánnivalót. Számítottunk arra, hogy a gyorsabb hajók a vonal tetején fognak rajtolni, és a part alatti lavorok reményében választottuk a középutat. Innen is gyorsan kiléptünk. A part alatt azért a 70-esek, a 8MOD-k, Scharenek mind mind elmentek, a Nemere, a Capella az Irokéz pedig a környékünkről. Folyamatosan két ember schottolt a grosszal, és kb 15 percenként váltották egymást. Volt olyan, hogy két percig lobogó grosszal, csak fockal döngettünk 6 csomóval.

A bóját 40 körül vettük, 8-asok, Elliottok és két 330-as kíséretében. Egy darabig hezitáltam, hogy húzzunk e blisztert, de aztán a kisebb felhúzása mellett döntöttem, mivel a szél gyengült egy kicsit. A mögöttünk jövő másik 330-as reacherrel és denevéres grosszal ( nekünk normál volt ) muszály volt lépni valamit. Először rosszul kötötték be a legények, de másodszorra nem hibáztak. Feszült a sárga bliszter, és olykor 8 csomóval döngettünk Siófok felé. Ellenfelünk is blisztert húzott, de többször is elfeküdtek vele.

Siófoknál nyolcasok és Eliottok társaágában érkeztünk, megkezdtük a kapaszkodás a cső felé. Mindenki fölfelé húzott, mi vonalban mentünk a szoros felé. Közben beköttettem a reachert, számítva a tihanyi leállásra. A lee taktika bejött, sok hajót hoztunk a hajózási útig. Innen reacherrel haladtunk, és a csőben sok hajót megelőztünk. A keleti medencébe a Jómadárral a Rosával 8MOD-kel együtt léptünk ki, frissülő északiban. Reacherrel haladtunk, ismét vonalban. Sokan északra húztak, a Natrium Hyatt és Sopiék egy másik 330-assal délre, mögöttünk a harmadik testvérhajó vonalban. Gyorsabbak a nagy reacherrel és grossal,
a frissülésekben ellépünk tőlük, de a gyengülésekben rohamosan közelítenek. Esszük meg a hajókat sorban, néha fockra váltva, néha reacherrel. Badacsony előtt sokan próbálkoznak golyóval, bliszterrel, de csak a déli part felé fetrengenek vele, megint sokat javítunk. Sopiék délen ellépnek. A Reneszánsz az Oberon a Vízöntő és az X-Ray közelében vitorlázunk, mögöttünk denevéres ellenfelünk. Alánk ejt, majd blisztert húzva lefetreng többször, lemarad. A györöki csúscsnál bevárások. Utolérjük a Classicát, és kb a 20. hely környékén várjuk, hogy kialakuljon a szél. A Gulipán szárnyaszegetten ül a homokpadon. Végül az északi szél győz, és Sopi előtt kerüljük a bóját. Reacherre váltunk ismét, és az ujraosztás utáni hátrányunkat ismét kezdjük ledolgozni. Sopi fockkal is olyan gyors mint mi reacherrel. Meg akarom verni, ezért eröltetem a reachert. Szépen fizet is, vonalban haladunk Tihany felé, úgy tűnik jó lesz. A Classica-val is egy vonalba kerülünk szemes környékén, ő megy a boly elején. Ekkor a tó közepén elkezdünk leesni a déli part felé. Hibáztam, hogy a jóval tompább reachert hagyattam fönn a legényekkel, de úgy az étvágy… Leestük teljesen a délire, Szemes és Földvár között a partközelben fel is ültünk. Szerencsére döntögetéssel megúsztuk a helyzetet. Jöttünk befelé a tó közepe felé, Sopi mögé értünk volna vissza. Maradtam a déli parton, bízva a parti szélben, de nem volt elég késő még. Akik fönt mentek, mind elénk kerültek. Földvár és szántód között elállt a szél, megjött a déli. A 180-as blisztert húztuk, de fordítva, halzolásokkal ejtettünk a bója felé a hajózóútba. Itt rengeteg hajó takarásába értünk, és együtt vártuk a szelet 30-asokkal 40-esekkel és sok sok 8MOD-val. Először keletiesedett a szél, majd a gödrösből kezdett fújni, így fockkal, viszonylag kis veszteséggel kreuzoltunk a befutóra. Mögöttünk egy 8MOD és a Bestia, előttünk a Fruska. Végül így finisheltünk 56. helyen. A Classica 18., Sopi 23. helyen ért célba. Gratulálunk nekik. A 330-asok küzdelmében másodikak lettünk kisebb vitoláinkkal.

Jó buli volt a szalag, nagyon jó csapat jött össze a nemkülönben jó kis hajóra. Köszönjük Telihold, köszönjük Endre és Tamás + köszi Farky!!!!!!!!!