Parti halasztással kezdődik a nap, majd kettő körül – nem tudom minek – kivisznek a rendezők akkor, amikor a tornado épp bejön parti halasztásra. Kivontatom a srácokat. Egy kicsit hánykolódunk az óriási döghullámokon a versenyvezető hajó körül a 2-3 m/s-os semmiben, majd felhúznak egy parti halasztást. Bravo… Ismét vonta, most a kikötőbe.
Ma pihenő lévén Fundák Gyuri kérésére segítettem az osztrákoknak. A futamok 13.00-kor kezdődnek, Gyuri mint minden nap 10.00-kor ott van a coach meetingen, majd a saját meteorológusukkal konzultál, ezután saját csapatának tart megbeszélést. Meteo, áramlás, széltaktika, ki mire figyeljen. A csapat konténerében kifüggesztve minden hasznos és használható infó, családias hangulat a hűsölősátruk alatt. A versenyzők eligazítása után az edzők következnek. A két osztrák motoros érthetően a tornado és a laser pályára megy. Előbbin Hagara sydney olimpiai bajnoka nyomja, érthetően Gyurival, a laser pályán Gerlitzer megy az olimpiai ezüstért, oda megy a másik osztrák edző a motorossal, nekem a 49er pálya marad.
Gyuri bemutat mindenkinek, elmondja a feladatomat, a 49er-es srácokkal egyeztetünk, ki mikor mire figyel, stb. Gyuri 11.30-ra kéri készenletben a motorost, 1,5 ! órával a rajt előtt (a 49er pálya rajtja 700 m-re van a kikötőbejárattól) az osztrákok mindent gondosan bepakolnak a motorosba (tartalék vitorlákat, latnikat, kormányt, kormányhosszabbítókat, bumot, köteleket, szerszámokat, sima vizet, energiaitalokat, gyümölcsöt, müzliszeletet, kekszet).
Parti halasztással kezdődik a nap, majd kettő körül – nem tudom minek – kivisznek a rendezők akkor, amikor a tornado épp bejön parti halasztásra. Kivontatom a srácokat. Egy kicsit hánykolódunk az óriási döghullámokon a versenyvezető hajó körül a 2-3 m/s-os semmiben, majd felhúznak egy parti halasztást. Bravo… Ismét vonta, most a kikötőbe.
Izmos két óra várakozás után ismét kivisznek bennünket. Már van valami a sea-breeze-ből. Beállok a megbeszélt helyre szél, áramlás mérése. A srácok rajt előtt még odajönnek, közlöm velük a mért adatokat, irányokat ill. hogy merre pörög le a szél, a lepörgést ők is úgy látják. A szörfösöknél már megszokott rajtoltatás. Három rajtgyakorlat, egypercesen belül mindháromszor halasztást húznak, majd egy általános visszahívás. A következő rajt már jó, 3-4 m/s-os szélben ellövik. A srácok elég jó helyről elfogadhatóan rajtolnak. 49er lévén windward-leeward pálya van. A srácok a víz felé húznak egy hosszút, az előttük vitorlázók közül a németek és spanyolok is arra mennek. A felső kaput a finnek veszik elsőnek, utána GER, AUS, USA, POL, ESP, AUT a sorrend, a hátszelet is két takkon víz felé oldja meg a GER, ESP és AUT egység, egy kör után az alsó kapunál ez a sorrend. Még a finnek elmennek simán negyediknek, utána borzasztó a tülekedés és az anyázás. A spanyol és osztrák húzott igazán nagyot a hátszélben. A második kreutzban a spanyolok már szigorúan mennek a németekkel, az osztrákok utánuk, természetesen víz felé, az ausztrálok a part felé próbálnak valamit alakítani. A kreutz végén a felső kapunál GER, ESP, AUS, AUT, UKR, FIN, DEN, GBR, POL, NOR, SUI stb. a sorrend. Az utolsó hátszélben nagy a csata a németek és a spanyolok között, a németek most a part felé húznak egy nagyot, a spanyolok keményen higgadtan, hideg fejjel fölöttük, kitartóan várják a pillanatot, amikor leléphetnek. Most már lassan egy teljes körön keresztül lihegnek a németek nyakában, majd a spanyol meghalzol és jön a befutóra, a német továbbmegy kb. 50 méterrel, itt eldől a futam, a befutó előtt a spanyol visszahalzol backboardra ezzel szivatja meg a németet. ESP, GER, AUS a befutó, az osztrákok a negyedikek, utána a felső kapuvétel sorrendje jön a lengyelekig.
Az osztrák srácoknak fülig ér a szája, a legjobb futamukat nyomták. Evés-ivás a motoroson, közben beszélgetünk, hogy és hol edzenek, válogatási módszerek stb. újból megnézzük a szelet, áramlást és jön a következő futam. A szél 30-35 fokot leforog a part felé és meg is erősödik, 5-6 m/s a pályán, rajtvonalon nem változtatnak – elég érdekes lesz, steierboardon elég nehéz lesz kivitorlázni. Percen belül halasztást húznak, a rajtvonalat átrakják, a felső kapu marad. Ismét rajteljárás, három percnél eszükbe jut a felső kaput buzerálni, egypercesre kész, nagyjából tengelyben is van. A srácokat megforgatják a rajtnál, teljesen beragadnak, nehezen veszik fel a sebességet, majd a kormányhosszabítójuk is eltörik, 16.-nak futnak be. A futamon végig az angolok vezetnek, az ausztrálok nyerik a futamot, az angolok előtt az utolsó hátszélben rettentő nagy a matek… Forognak egymásról rendesen tiszta match-race. A pihenőben szerelés -kormányhosszabbító csere-, evés-ivás. A következő futamukat szélhiány miatt lelövik.