Szó szerint király összejövetelt rendezett a Nemzetközi Dragon Szövetség a hajóosztály fennállásának 75. évfordulójára. Október elején Saint-Tropez-ban adtak egymásnak randevút a nyugdíjas kora ellenére rendkívül népszerű hajó versenyzői, s a rendezők szerint tőkesúlyos osztályban még soha ennyi résztvevő nem állt egyszerre rajthoz


Szó szerint király összejövetelt rendezett a Nemzetközi Dragon Szövetség a hajóosztály fennállásának 75. évfordulójára. Október elején Saint-Tropez-ban adtak egymásnak randevút a nyugdíjas kora ellenére rendkívül népszerű hajó versenyzői, s a rendezők szerint tőkesúlyos osztályban még soha ennyi résztvevő nem állt egyszerre rajthoz.

A versenyen több mint 30 ország 260 dragonosa indult, a kormányosok között olyan nevekkel, mint Russel Coutts, az 1960. évi római olimpiai bajnok, Konstantin görög (ex) király, Frigyes, dán trónörökös és még számos világ- vagy Európa-bajnok versenyző. A Saint-Tropez-i öböl méltó környezetet nyújtott az elegáns hajók versenyéhez, különösen impozáns látványt nyújtva a Jubileumi Futamon, amelyen a 260 hajó egyszerre(!) állt rajthoz.

Örvendetes tény, és a magyar flotta fejlődését mutatja, hogy Magyarországot már két hajó, az Andorka Rudolf, Gömbös Lóránt, Magyar Ildikó csapattal felálló Ultramarin és a Náray Vilmos, Ikrényi Gábor, Wonke Péter összeállításban szereplő Fjord képviselte. A nagy mezőny és a szokatlan tengeri körülmények ellenére (végül csak két selejtező és egy döntő futamot sikerült megrendezni) mindkét magyar egység az Ezüst csoportba került.

A dragont 1929-ben a norvég Johann Anker tervezte, méghozzá egy olyan tervezői versenyre, amelyen egy könnyen kezelhető ifjúsági hajó megalkotását kérték az indulóktól. A hajó hamar népszerű lett, először különösen Angliában majd Skandináviában. Bár az osztály vezetése konzervatív, és csak lassan engedi be az újdonságokat, a dragon az évtizedek során folyamatosan népszerű tudott maradni. 1972 után ugyan kikerült az olimpia programjából, versenyei hagyományosan nagyon erősek maradtak, mert a „pörgős” jollékból vagy kielerekből kikopó, de nagy tudású versenyzők előszeretettel ültek át a rendkívül finom beállítást és hajóvezetést, magas szintű taktikai tudást, de kevesebb fizikai erőt igénylő osztályba.

Náray Vilmos