Ma vagy holnap reggel a két vezető hajó eléri a Jó Reménység fokának vonalát és belépnek az Indiai Óceánra.


Ma vagy holnap reggel a két vezető hajó eléri a Jó Reménység fokának vonalát és belépnek az Indiai Óceánra.

4000 mérföldes út vár rájuk a Leeuwin fokig és 6500 Újzélandig. Az Indiai Óceán nem a nyugis, békés vitorlázás szinhelye. Inkább a nagy szélnyomások és a nagy hullámok helyszine. Ítt törte árbocát a francia Isabelle Autissier a BOC Challenge 1994-es versenyén.

EZ az a hely, ahol hosszú órákat töltöttek felborulva az elmúlt Vendée Globe versenyeken, Tony Bullimore, Raphael Dinelli és Thierry Dubois. Vagy itt tört el Ellen MacArthur árboca a Kingfisher II. fedélzetén a Jules Verne Trófea alatt 2003 januárjában.

Tehát megkezdődik a száguldás a világ legelhagyatottabb és a hajósok számára legveszélyesebb részén.

A két vezető hajó, szinte látótávolságban vitorlázik egymástól.Mindössze 18,2 mérföld választja el Vincent Riout (PRB) és Jean Le Cam-et (Bonduelle) bár lassan különválnak útjaik, a legfrissebb jelentések szerint a PRB elindult északnyugatnak, míg a Bonduelle átvette  a vezetést és továbbra is a 45 szélességi fok alá tart.

Az első aki 400 mérföld fölött repesztett, az Mike Golding (Ecover) volt, aki ilyen teljesítménnyel szép lassan ledolgozhatja  hátrányát az elötte haladókkal szemben. „A halzolás erős szelekben és hullámos tengeren veszélyes és extrém módon sportos. 45 és 90 perc közötti fáradozást igényel a végrehajtása, de az eredménye is megvolt az Ecovernél, hisz hihetetlen 31 csomós sebességet jelentett Mike Golding.

Azután egyre gyorsult a mezőny. Hugo Boss 424,8 mérföldet tett meg 24 óra alatt (17,7 csomó), Ecover 407,4 mérföld (17,0 csomó), PRB 397,8 mérföld (16,6 csomó) Sill et Véolia 397,8 mérföld (16,6 csomó), és a Bondulle 392,5 mérföld (16,4 csomó)

Az egykezes, egytestú hajóval elért 24 órás csócsot Alex Thomson tartja aki 2003 decemberében 468,72 mérföldet ment 19,53 csomós átlagsebességgel. Az egytestő legénységel rendelkező hajók rekordja 484 mérföld 20,16 csomós átlaggal, az Illbruck  VOR 60-as nevéhez fűződik és 2002 április 30-án futotta.