A Geronimo sérüléseket szenvedett és Ausztráliában vesztegel hajnal óta, a többiek viszont könyörtelenül haladnak tovább…
Történt pár érdekes dolog az elmúlt napokban az Oryx Quest háztáján is. De a legfontosabb ezek közül, hogy a Geronimo (az egyetlen trimarán a négyes mezőnyben) jobb első keresztmerevítőjén, vagyis a fedélzeten komoly repedést talált a legénység. A hajó kormányosa némi gondolkodás után úgy döntött, hogy Ausztrália partjai felé vesz az irányt, mert a javításhoz nem álltak rendelkezésre a megfelelő szerszámok és a sérülés igencsak veszélyesnek tűnt. Helyi idő szerint hajnali 3-kor be is értek a Freemantle kikötőbe. Gordon Maguire pedig éppen átfutott a hajótestek között kifeszített hálón a Cheyenne fedélzetén a minap, amikor nem húzta le eléggé a fejét, így az a bumm-mal ütközött. A hajó orvosa a véres esemény ellenére azt állapította meg, hogy továbbra is hadba vethető a fiatalember.
Míg a Geronimo a kényszerű javítás viszontagságait kénytelen elviselni, addig a többi hajó a dühöngő ötvenesek „alatt” nagyon jó szélben vágtat tovább kelet felé, miközben a navigátorok tekintete a radarra tapad, nehogy egy jéghegy hirtelen eléjük ugorjon. Ugyanis 25-30 csomós sebességnél az ütközés utáni menekülés esélye igencsak alacsony, nagyjából olyan, mintha egy Ferrarival a falnak csapódnánk padlógáznál. Jó hír, hogy az Orange 2, amely 3000 mérfölddel már a csapat előtt jár, nem jelentett jéghegyeket, de a 6 Celsius fok alatti vízben bármikor előfordulhatnak errefelé.
A Doha 2006-nak eközben 1000 mérföldnél is nagyobbra sikerült növelni az előnyét a Cheyennel szemben, aki jelenleg a második. A Daedalus pedig pár száz mérfölddel mögötte követi; jelenleg a harmadik helyen vitorlázik.