A hétvégén egy születésnapi party-ra voltak hivatalosak a sudarasok. Az ünnepelt, maga a hajóosztály. Ennek keretei között a Fűzfő Marina Portban egy egész hétvégés, versennyel egybekötött eseménynek lehetett részese az, aki eljött. A várakozással ellentétben csak 15 hajó jött el, ami a megépített több, mint 190 hajó után egy kicsit kevésnek tűnik, de a rossz idő sokakat megakasztott.

Kedvenc Sudarunk
Pénteken kellemes 3-4 Bft erősségű szélben vitorláztunk át Fűzfőre. Már néhányan voltak ott, a többiek inkább a korai kelést választották. Reggel a szombaton érkezők kedvéért átrakták a rajtot 11 órára. 10-kor volt egy kormányos-értekezlet, amin megtudtuk a pályát; a fűzfői rajt után Csopakon volt a bója, amit venni kellett, ezután vissza Bfűzfőre. Északkeleti szélben indult el a csapat, és 3 perc után többen fel is húzták a spinnakert. Az első izgalmak után a Josephine állt az élre, utána jött a Száz x szép eztán, a Dafke (vagyis mi, Beliczay Marcival ketten mentünk), majd a Főszél és a Kemikontroll. Ahogy a szél egyre élesedett, mi lehúztuk a spit, de volt, aki inkább megejtette. Ennek köszönhetően, mikorra már kreutzosra élesedett a szél, feljöttünk a második helyre. Itt egy rövid időre a mezőnyhöz csatlakozott a Bestia, (Európa 30), aki a Csillagtúrán vett részt. A bójavétel után mindenki gyoran spi-t húzott, és éles-raumos menetben irány visszafelé. Káptalanfüred magasságában ért utol minket a Száz x Szép, akikkel hirtelen parázs lúvolásba kezdtünk. Majdnem felértünk a nádasig, mire dűlőre vittük a dolgot, és elcsúsztak fölöttünk. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy a mögöttünk levők ránkcsúsztak. Almádi előtt aztán jött az újraosztás. A szél fújt innen-onnan, és egy kicsit átrendezte a mezőnyt. A befutóban Josephine, Száz x Szép, Kemikontroll, Főszél és Dafke volt az első 5 sorrendje.

A Sudár

A legnépszerűbb mindenképpen a Regatta. A típus a Sport osztály egységesített változata. Jelenleg a One Design flotta tagja az osztály. Bár látszólag az ideje lejárt és lassan átvette  a helyét a 8MOD, még mindig az egyik legbiztonságosabban hajózható osztály.

Délutánra egy vetélkedőt szervezett nekünk a Scholtz család. Öt csapatra osztották a mezőnyt, és különböző játékokban kellett a talpraesettségünket bizonyítani. A bemelegítőként elfogyasztott Unicum után kellett gyurmából tornyot építeni, lufiból mentőmellényt hajtogatni, csomót kötni, zsákban futni. A legjobban az tetszett, amikor activity-s rendszerben kellett a vitorlázással kapcsolatos, illetve a HSZ-ből kimazsolázott fogalmakat elmutogatni, illetve lerajzolni a többieknek. A játék nagyon jó lehetőség volt a többiek megismerésére. A játék végén értékes ajándékokkal jutalmazták a csapatokat a szponzorok jóvoltából. Ekkor hirdették ki a hajószépségverseny eredményét is, amit a Páter nyert. Eztán jött a vacsora, ahol gulyást és túrósbatyut szolgáltak fel.

Vasárnap reggel 9-re hívták össze a kormányosokat. Az előzetes tervekkel ellentétben pályaverseny volt a napi menü: egy kreutz-hátszél pályán kellett 2 kört vitorlázni. 3 Bft-s délnyugati szél fújt. A rajtot elrontottuk, mert kicsit korábban indultunk, így csak a mezőny után eredtünk. A többség a jobb oldalt válaszotta, de az sem volt jó, ha teljesen kikoppintott valaki a pálya legszélére. Ezt a futamot is a Josephine nyerte, a Száz x szép és a Kemikontroll előtt.