Tegnap, helyi idő szerint délután kettő körül mindez megtörtént – több hónapnyi kemény munka után, a 40 láb hosszú Volvo Extreme 40 katamarán megtette első mérföldjeit Svédországban.


Richard Langdon/Ocean Images
A vízrebocsátás egy normál körülmények között szeles helyen történt Vastervikben, Svédországban (100 mérföldre délre Stockholmtól). Ezúttal csak 12-14 csomós szél fújt, de ez elég volt a monstre katamaránnak ahhoz, hogy elérje a 22 csomót gennakerrel.



Rinus Reefman, a Holmatro – a világ vezető hidraulikus mentési felszereléseket gyártó cége – igazgatója elégedett volt.
„Remek látvány ezt a katamaránt vitorlázva látni és büszkék vagyunk, hogy az első vízre került,”.

Profi vitorlázok egész táborát vonták be a projektbe. Az angol GBR Amerika Kupás csapat Projekt Menedzsere Derek Clark itt is hasonló funkciót tölt be; a kétszeres olimpiai dobogós ausztrál Mitch Booth kreálta a hajót, amelyet Yves Loday tervezett, ő egyébként aranyérmes volt 1992-ben Barcelonában, illetve itt volt az, aki az egész elképzelés mögött áll: Herbert Dercksen, a világbajnok vitorlázó és Booth legénysége Tornadoban.



Dercksen így kommentálta: „a Volvo Extreme


40 a

nagy kikötőkben történő versenyzésre született.” Miután a hajót bemutatják Hollandiában (IJmuidenben augusztus végén) és Southamptonban (szeptember végén), ezen katamaránokból ötöt csatasorba állítanak novemberre, amikor az első versenyre már sort is kerítenek. Az egyes állomásokon, vagyis a résztvevő városokban az emberek láthatják a kikötőn belül vitorlázni őket.”



A Volvo Extreme 40 súlya

1250 kilogramm

;

62 láb

(kb.

19 méter

) magas árboccal, cirkálószakaszban

125 négyzetméter

vitorlával, bőszelekben 220-al rendelkezik.

Ezúttal hat emberből állt a legénység és még így is könnyedén kiemelkedett az egyik test a vízből a kellemes brízben, ami nagyon hatásos volt. Booth, a kormányos azt mondta, „ez a katamarán olyan, mint egy sportautó. Olyan gyorsan halad és ezt olyan könnyedén teszi… Ráadásul gyorsan reagál mindenre. Nagyon lenyűgöző.”