Tegnap, helyi idő szerint délután kettő körül mindez megtörtént – több hónapnyi kemény munka után, a 40 láb hosszú Volvo Extreme 40 katamarán megtette első mérföldjeit Svédországban.

A vízrebocsátás egy normál körülmények között szeles helyen történt Vastervikben, Svédországban (100 mérföldre délre Stockholmtól). Ezúttal csak 12-14 csomós szél fújt, de ez elég volt a monstre katamaránnak ahhoz, hogy elérje a 22 csomót gennakerrel.
Rinus Reefman, a Holmatro – a világ vezető hidraulikus mentési felszereléseket gyártó cége – igazgatója elégedett volt.
„Remek látvány ezt a katamaránt vitorlázva látni és büszkék vagyunk, hogy az első vízre került,”.
Profi vitorlázok egész táborát vonták be a projektbe. Az angol GBR Amerika Kupás csapat Projekt Menedzsere Derek Clark itt is hasonló funkciót tölt be; a kétszeres olimpiai dobogós ausztrál Mitch Booth kreálta a hajót, amelyet Yves Loday tervezett, ő egyébként aranyérmes volt 1992-ben Barcelonában, illetve itt volt az, aki az egész elképzelés mögött áll: Herbert Dercksen, a világbajnok vitorlázó és Booth legénysége Tornadoban.
Dercksen így kommentálta: „a Volvo Extreme
40 a
nagy kikötőkben történő versenyzésre született.” Miután a hajót bemutatják Hollandiában (IJmuidenben augusztus végén) és Southamptonban (szeptember végén), ezen katamaránokból ötöt csatasorba állítanak novemberre, amikor az első versenyre már sort is kerítenek. Az egyes állomásokon, vagyis a résztvevő városokban az emberek láthatják a kikötőn belül vitorlázni őket.”
A Volvo Extreme 40 súlya
1250 kilogramm
;
62 láb
(kb.
19 méter
) magas árboccal, cirkálószakaszban
125 négyzetméter
vitorlával, bőszelekben 220-al rendelkezik.
Ezúttal hat emberből állt a legénység és még így is könnyedén kiemelkedett az egyik test a vízből a kellemes brízben, ami nagyon hatásos volt. Booth, a kormányos azt mondta, „ez a katamarán olyan, mint egy sportautó. Olyan gyorsan halad és ezt olyan könnyedén teszi… Ráadásul gyorsan reagál mindenre. Nagyon lenyűgöző.”