Az előző beszámolóhoz képest kellemes változás állt be: szórványos napsütés, és néha a hihetetlen 20 fokos meleg jellemezte az időjárást. A futamok az időnként beígért erős szelek helyett jellemzően kis hullám-, és 1-4 Bft erejű szélviszonyok között zajlottak.

Kedden, a hétfői pihenőnap után a lányok feledve a BFD iránt érzett keserűségüket a későn megérkező szél (15:00) okán tartott egyetlen futamban a 20. helyen végeztek.

Szerdán korábban, 13 óra körül állhatott rajthoz a mezőny. Az eddigi napokkal ellentétben a lányokat indították elsőnek, a fiúk várhattak a rajtjukra plusz egy órát – gondoltuk, azért hogy a lányoknak is 3 futamot tarthassanak. De nem, a 2. futam megrendezése utána a lányok visszamehettek pihenni a kikötőbe… (Így a rákövetkező nap kellett több futamot megrendezniük – a rendezés nem sok logikát mutatott)

A Váradi lányok a szerdai futamokban a vonal alól biztonságos távolságra, de mindig tiszta szélben, leeből rajtoltak. Első futamban 2-nak érkeztek a kreutz bójához, aztán az előnyüket fokozatosan növelve 100-150 méterre az utánuk következőtől, ugyanezen a helyen be is futottak.

A másik futamban a lánymezőnyt belerajtoltatták a hátszeles kapura leérkező fiúk közé – a két mezőny összeszaladt, és akik nem a pálya szélén vitorláztak tiszta szélben hátracsúsztak. Így sajnos sikerült aznap még egy 46. helyet is begyűjteni. A VB fotósa viszont örülhetett a látványnak: az együtt spinnakerező 100 hajó Bresttel a háttérben páratlan látványt nyújtott.

A csütörtöki három futam jó eredményeket hozott: 9, 29, 7.

Az első futam kiegyensúlyozott vitorlázása: jó rajt, a forgó szélben mindig helyesen megtalált pozitív csapások húzása a 9. helyre jutatta a lányokat.

A második futámnál szépen, tiszta szélben elrajtolva vitorláztak a kreutzbója felé, mikor sikerült ismét beleszaladni a fiúmezőnybe. Az előző napinál jobb erdeménnyel keveredtek ki a tömegből, és bőszélben ismét javítva a helyükön 29-nek futottak be.

A harmadik futamnál egyedüliként, a mai nap szokásosnak mondható lee rajtjukkal indultak, és a pálya bal oldalára kihúzva vitorláztak. Bár ebben a futamban a szél jobbra forgott, de hűen megmaradva a választott oldalnál 16.nak felértek a kreutzbójához. Innen aprólékos bőszeles munkával érkezhettek a befutóvonalhoz 7-nek.

Az utolsó nap – ellensúlyozandó az elmúlt napok kényeztető időjárását

– ismét a folyamatosan szitálló esőben szállhattunk vízre. Minden gusztustalanul nyirkos volt, egymáshoz ragadt. Az utolsó napi két futamból az elsőn szép formát mutatva vitorláztak a lányok: a kreutz bójánál lévő 20. helyüket sikerült a 13-ra letornázni a befutóig. A bőszeles sebességük néha látványosan nagyobb volt a többiekénél. Akár az ezzel a futammal a világbajnokságot is megnyerő olasz női párosé, akik a legtöbb futamjukat (4) tekintélyes előnnyel nyerték.

Az utolsó futam 40 fokos szélfordulójának köszönhetően az első bóját a lányok a 60. hely körül vették. Az ezután következő hátszél, és kreutz szakasz alatt sikerült kb 40 helyet feljönniük! Nem igazán hittem a szememnek, mert a környezetükben található hajóknak nem nagyon sikerült a rossz helyükön javítani. Így az utolsó futamot végül az elegáns 22. hellyel zárták.

Ezzel összetettben, az első nap 50 körüli helyéhez képest, minden nap -gyönyörű teljesítménnyel- kb 10 helyezést javítva az álláson, a 69 hajóból a 16. helyet szerezték meg.

A rendezés az előző beszámolómhoz képest is akadozóbb, problematikusabb lett. Az aranycsoport egyik visszahívott rajtjánál kicserélték a külső kört, belső körre, ennek eredményeképpen a mezőny egyik fele külső, a másik fele belső körön vitorlázott végig. Ugyan az eljárás szabályos volt, de a lee bójánál rajtolók már nem láthatták a hosszú rajtvonalon a zászlójelzéseket – így ezt fairnek nem nevezném.

A befutó vonala minden nap úgy lett kitéve, hogy egyedül a szélfelöli oldalon volt érdemes befutni. A befutóvonal volt, hogy az utolsó bójától megteendő szakasszal párhuzamosan futott, annak egyenes folytatása volt… Többek szerint a kanári szigetiek fogatkozását – miszerint jövőre a legjobb 420-as VB-t kívánják megrendezni – a brest-i rendezés után nem lesz nehéz megvalósítani.