Napsütés és szél várt a versenyzőkre Trapaniban a LV 8. Felvonásának nyitónapján. a versenyzőkre hatalmas tömeg volt kíváncsi mind vízen, mind szárazon és a 2005-ös szezon első utolsó felvonása vette kezdetét.


A nap elején nem volt sok szél, de ahogy közeledett a rajt időpontja, úgy erősödött be és a dél-nyugati bríz már-már a 12 csomót is elérte. A második rajtra aztán kiengedett kissé és forgolódóssá, trükkössé is vált egyben, amely döntő volt a második futamban.



Első futam





Az első kör legizgalmasabb futama a K-Challenge és a Mascalzone Latino-Capitalia Team között zajlódott le. Érdekes módon mindkét csapat kint hagyta a parton kiwi (új-zélandi) taktikusát, így Cameron Appleton lehetőséget adott arra, hogy helyette Sebastian Col hasítson a francia hajóval. A K-Challenge már korán vezetett és Thierry Peponnet 10 másodperces előnyre tett szert a kreuzbójánál, az olaszok csökkentették a hátrányukat, növelve ezzel a feszültséget. Az olaszok nem adták fel, mégis kikaptak 13 másodperccel lemaradva.

A helyi menő, a +39 Challenge a Victory Challenge-t zargatta már a rajt előtt, de a rajtlövés pillanatában a két hajó ellentétes csapáson időben indult el. Egy balra történő szélváltás Magnus Holmberget és a svéd csapatot juttatta előnyhöz és a svédek hátszélben tartották is négy hajóhossznyi előnyüket, aztán Iain Percy valamit hozott rajtuk, de a következő cirkálószakaszban egy korai szélváltás ismét a svédeket juttatta előnyhöz, amelyet már a célig meg is tartottak.



Jesper Bank és a United Internet Team Germany nem sok esélyt kapott a sorstól és az amerikai BMW ORACLE Racing (kormányos: Chris Dickson) csapatától sem. A különbség 2 percnél is több.



Az Emirates Team New Zealand már a rajtlövés utáni pillanatoktól vezetett és pozíciójukat egyszer sem veszélyeztette a Team Shosholoza, akik végül majdnem két perccel kaptak ki.



A Desafío Español a címvédő Alinghit kapta ellenfélül, Karol Jablonski pedig Ed Bairddel nézett farkasszemet a rajt előtt, melyet ő és csapata nyert meg egy hajóhosszal a rajtlövés pillanatában. A spanyolok tartották előnyüket egy darabig, de nem sok mindent tudtak kezdeni a svájciak sebességével, amely csapat ezen a héten könnyebb és keményebb 5-ös verziójú árbocukat használta. Az Alinghi már a cirkálószakasz végén vezetett a Desafío előtt és a svájciak 50 másodpercesre nyújtották előnyüket.






A Luna Rossa már két hajóhosszal vezetett a China Team előtt a rajtnál és esély sem volt az izgalmakra, mert a kínaiak elszaggatták génuájukat egy perccel később. A célban a Luna Rossa 700 méterrel előbb futott be.

Második futam





Ebben a körben a legnagyobb sokk kétségtelenül az új-zélandiakat érhette a K-Challenge csapata elleni meccs alatt. Mindkét csapat tökéleteset rajtolt az ellenkező csapáson a vonal két végén, távolodva egymástól. Aztán Dean Barker a jobb oldalon némi előnyre tett szert és az első cirkálószakaszt kényelmes három hajóhosszal zárta. A NZL-82 növelte előnyét újabb két hosszal, aztán a FRA-60-as hajó gondolt egyet, perdülést hajtott végre balra, az új-zélandiak pedig már csak árnyékra vetődhettek, mert egy markáns szélforduló következtében, a tökéletesen helyezkedő Thierry Peponnet 2 perc 17 másodperces előnyre tett szert a lee bójánál. A kiwik valamit hoztak a franciákon, de végül 1:45-el kikaptak.



Jesper Bank ismét erősen támadott a rajt előtti pillanatokban a Mascalzone Latino-Capitalia Team ellenében, mellyel a United Internet Team Germany jobban is rajtolt. Egy nagy jobbra tartó szélforduló további előnyt biztosított a németeknek és két hajóhosszal vezettek az első hátszél végére. Vasco Vascotto csapata rosszul értelmezhetett egy nagy szélfordulót és a második cirkálószakaszban már 1 kilométer volt a hátrányuk.



A Team Shosholoza egy rövid ideig zavarhatta csak a BMW Oracle csapatát. A dél-afrikaiak pedig igazán jó sebességet hoztak ki ötös verziójú hajótestükből. Chris Dicksonék 1:40-el győztek.



Egy nagy szélfordulóval a rajtnál, a kínai csapat azonnal négy hajóhossznyi előnyt halmozott fel az Alinghivel szemben. Az Alinghi természetesen „bekapcsolta a rakétákat” és Ed Baird cspata a SUI-75 lekerülte a kínai-francia csapatot és majdnem 3 perccel nyert.



A Victory Challenge az első szakaszban sebességből és az első szélfordulót jól kihasználva verte el a Desafío Españolt.



Olasz háziderbi tette teljessé a napot: A +39 a Luna Rossat kapta párjául – mindketten jól rajtoltak a vonal két végén. A Luna Rossa jobban élt a gyenge szélben és 36 másodpercesre növelte előnyét az első bójánál. A végén 1:47 volt a különbség.