Ez a verseny a világ legnagyobb indulószámú versenye, pedig a pálya rövidebb, mint egy Füred-Siófok oda-vissza.Idén erős szélben, 30 csomós bórával kezdődött, ami késöbb mérséklődött, de bőven elég volt ahhoz, hogy megdöljön a rekord.Persze volt ott magyar érdekeltség is. Az a hajó, amitől az egész világsajtó jelenleg hangos.

1750 hajó, 25 ezer vitorlázó és 250 ezer néző. Ezek a számok jellemzik a világ legnépesebb versenyét a Triestbe rendezett Barcolana-t. Az idei volt a 37. verseny. És az idei az első ahol a győztes a pályát egy órán belül teljesítette. 58 perc 20 másodperc alatt a Skandia nyerte a versenyt. Az a hajó, amelyik a 2003-as Sydney-Hobart versenyen diadalmaskodott, majd 2004-ben tőkesúlyát vesztette. A hajót erre a versenyre kibérelték. Kormányosa Lorenzo Bressani volt.
Az előző rekordot a Cometa állította be 2001-ben. Ezen 16 percet és 40 másodpercet javított a Skandia a 17 mérföld hosszú pályán.
A verseny a kezdetben 30-35 csomós bóra miatt az egyik legtechnikásabbra sikeredett az elmúlt tíz évben rendezettek közül. A rajt után a triesti menőkből álló Triest, provincia di… (Skandia) rögtön fél mérföld előnyre tett szert a szlovén Maxi Jena-val szemben. És ebből nem is engedett.

A szívet melengető magyar érdekeltség, hogy a Genovai Hajókiállítás mellett, itt látható elöször a Russell Coutts 44-es hajó, mely kis hazánkban a Pauger mühelyben készült.
Érdekes dolog, hogy miközben a Cengtomiglia szép lassan haldoklik a Garda tavon, addig ez a rövid tengeri verseny Triestben egyre népszerübb és jelentős növekedést tud felmutatni évről évre.
Abszolút sorrend:
classifica.pdf