Hamarosan, pontosan délben rajtol a hét darab Volvo Open 70-es Fokvárosból. A jégelőrejelzés nem kecsegtet túl sok jóval, ezért a hajókat nem engedik délre. Reméljük ezúttal minden egység részt vesz a küzdelemben és a hajók nem repülővel érkeznek meg, bár a kikötésre útközben nem sok esélye van a csapatoknak.


Badacsonyban is jól mutatnának...
A legfrissebb jég előrejelzés nagyobbacska jéghegyecskék koncentrációjáról jelentett az Antarktiszi partvidék közelében – egy ausztrál jelentés 24-14 kilométeres darabokról is tesz említést Dél-Afrika és Ausztrália között félúton. A versenyrendezőség a kormányosok és navigátorok egyetértésével két jeges szakaszpontot is megjelölt, amely a hajókat észak felé kényszeríti, így száműzték őket a legveszélyesebb övezetből.



Az első jeges szakaszpont Illes Crozet környékén egy 400 mérföldes képzeletbeli vonal lesz, amelyet keresztezniük kell a versenyzőknek, a második a Kergulen-szigeteknél található majd és 500 mérföldes.



A legkisebb jégdarabok jelentik a legnagyobb veszélyt a hajók számára, mivel azokat nem mutatja ki a radar és csupán szabad szemmel látható. Ezek a kisebb jégdarabok valószínűleg komoly sérüléseket okoznának egy olyan gyors hajóban, mint a VO70-esek is. A nagy hegyek viszont általában jól láthatóak a radaron és könnyedén elkerülhetőek.



Mike Sanderson, ABN AMRO ONE kormányosa: Elégedettek vagyunk a szakaszpontokkal. Egy dolog, ha valaki golyóálló a kikötőben, de ha le kell menni kissé délebbre, ahol jéghegyekkel találkozhat, melyeknek az átlagos nagysága a Robben-sziget nagyságával vetekszik (kb. a Tihanyi-félsziget fele) akkor eszébe jut, mi a fenére is gondolt hideg itala kortyolgatása közepette a kikötőben.”



Így folytatta: “Együtt érzek a srácokkal, akik az indulásnál visszaadják kicsinyeiket feleségeiknek és búcsúznak anyjuktól – igazán szívszorongató, amikor délnek veszem az irányt az óceánon és korlátozott látási viszonyok közepette becélozzuk a jéghegyeket 30 csomós sebességgel; akkor eszembe jut, hogy én vagyok értük a felelős.”



A pontot nem érő jégkapukon túl lesz a versenybe számító csekkpont is, Ausztrália felé félúton a Kergulen-szigeteknél, majd az Eclipse-szigetnél, a kontinens nyugati csücskénél. A befutó ezúttal Melbourne, a Hobson-öböl.