Az MVSZ keretein belül működő Média Bizottság MVSZ Elnökség által elfogadott ajánlásairól a 2006-os évadhoz. Annak érdekében, hogy a VITORLÁZÁS SPORTÁG szélesebb rétegeket is elérjen, illetve a rendezvényei méltó kommunikációs szintet érjenek el, a Média Bizottság (MB) az ősz folyamán akciótervet dolgozott ki, melyet az elnökség elfogadott. Az alábbiakban erről adunk rövid tájékoztatást.
I.
Események
: média/kommunikáció
Napjainkban szinte minden hétvégére esik rendezvény, olykor több helyszínen is párhuzamosan kerülnek lebonyolításra a versenyek. Sajnálatos módon a média képviselői nem egy alkalommal elvesznek a regatták forgatagában, és ennek szomorú eredménye a közönség szerény informáltsága. Ezt elkerülendő a MB elsődlegesen megpróbálta definiálni a média számára érdeklődéssel bíró ESEMÉNYT körvonalazni, megfogalmazni mi is lehet olyan rendezvény, amire a sajtó képviselői hadra foghatóak. (Természetesen ezt majd idővel a tudósítók döntik el valójában mi is lett „szóra érdemes”)
2006-ban kiemelt médiatámogatásra jogosító ESEMÉNYEK meghatározása:
– VB, EB
– OB
– Évadnyitó
– Kékszalag
– Pünkösdi regatta
Ám annak érdekében, hogy a jelzett regatta a kiemelt média támogatású ESEMÉNY rangot elnyerje, különböző feltételeknek kell megfelelnie a rendező szerveknek által.
II.
Eseményre
jogosító
Feltételek
:
Nyilatkozat –elektronikus formában – minimum 7 nappal a verseny kezdete előtt az MVSZ részére arról, hogy a regatta kiemelt média támogatású ESEMÉNY feltételei teljesülnek – (formanyomtatvány az MVSZ irodában)
Ennek tartalma:
a. Beharangozó „sajtóközlemény” kiadása magyar/angol nyelven
b. A rendezvényt támogatóinak lejelentése, logo és kontakt személy megadásával
c. Versenykiírás magyar/angol nyelven
d. Marketing felelős nevesítése – lehet egyben az egyesület vagy a rendezvény sajtósa is
e. Előnevezés lehetőségének biztosítása
f. A sajtó képviselői részére biztosított feltételek jelzése: oda jutáshoz iránymutatás, motoros, parkoló, Internet elérés, kontaktszemély, igény esetén szállás,
g. Média ellátás tervezett költségvetés megadása
h. Eredményhirdetés után – aznap Internetre eredmények
i. Sajtóközlemény a verseny zárásáról
III. Egyéb folyamatban lévő
Javaslatokról
:
Annak érdekében, hogy a vitorlázás népszerűbb, tömegeket megmozgatóbb a média által fogyaszthatóbb „termék” legyen, az alábbi – még kidolgozás alatt lévő – ajánlásokat fogalmazza meg az MVSZ felé. Természetesen, abban az esetben, amint részeredmények vannak, azonnal beszámolunk róla.
Média oktatás/kupa:
A tapasztalatok szerint a vitorlázás nem egyszerűen érthető, közvetíthető esemény. A MB 2006.os tavaszi tervei között szerepel a témával foglalkozó szakújságírók elméleti és gyakorlati képzése, melyet tavasszal Budapesten, illetve a későbbiek folyamán a Balatonon bonyolítana. Nem titkolt az a cél sem, hogy kialakuljon egy szakmailag hiteles, a sportág iránt elkötelezett tudósítói kör, aki nem csak kötelességből, hanem hittel, szeretettel is képes tájékoztatást adni a rendezvényeinkről. Szervezése folyamatban.
Turizmus Rt.
Szeretnénk nem csak a kapcsolatot felfrissíteni, hanem a képanyagokat is aktualizálni. Ebben mind a vitorlázókra, mind a körülöttünk aktívan tevékenykedő fotósokra is számítunk. Cél, az országról és a vitorlázásról korszerű, hiteles és jó minőségű anyagok biztosításra az illetékes helyekre. Ennek része a Balatoni Idegenforgalmi Bizottság felkérése a közös szervezkedésre.
MVSZ Média támogatók felkutatása
: amennyiben megoldható, szeretnénk azon csatornákat még a szezon elött felkutatni, akik folyamatos partnerei lehetnek a sportágnak. Cél a szerződéses kapcsolat kialakítása a hosszú és komoly együttműködés reményében.
Média ügynökségi funkció
szerepeltetése az MVSZ kommunikációban. Amennyiben a sportág nívójához méltó módon szeretnénk kommunikációnkat folytatni, elengedhetetlen a feladat szakszerű megvalósítása. Belsős avagy külsős erőforrással való megvalósítása még vizsgálat illetve az üzleti terv lehetőségeinek függvénye.
Vitorlázás arcai:
szeretnénk a sportág célcsoportjaihoz szóló, számukra hiteles és fontos személyeken keresztül üzeneteket eljuttatni. Az ideális személyek felkutatása és leszerződés folyamatban van.
„Mozi”
a sportágat bemutató kisfilm összeállítása a szabad műsoridővel rendelkező – néhol körzeti – médiák részére, igény esetén oktatás, tájékoztatással kombináltan.
IV.
Kommunikáció
/ MVSZ- EGYESÜLETEK
Annak érdekében, hogy az MVSZ és tagjai között hatékony információáramlás valósuljon meg, tisztázandóak a szerepek és a szereplők. Hiszen sokszor nem az egyesület elnöke avagy vezetője, edzője foglakozik a kommunikációs csatornák kezelésével, és előfordulhat, hogy bizony csorbát szenved a tájékoztatás. Ezt elkerülendő a MB szeretné a tagokat arra buzdítani, hogy bátran nevezzék meg azokat a személyeket, akik az információ áramlásban a kapcsolattartók lesznek.
Természetesen minden olyan javaslatot, ötletet, kritikát szívesen veszünk, ami épülésünket szolgálja.
Rozsda