Az MVSZ keretein belül működő Média Bizottság MVSZ Elnökség által elfogadott ajánlásairól a 2006-os évadhoz. Annak érdekében, hogy a VITORLÁZÁS SPORTÁG szélesebb rétegeket is elérjen, illetve a rendezvényei méltó kommunikációs szintet érjenek el, a Média Bizottság (MB) az ősz folyamán akciótervet dolgozott ki, melyet az elnökség elfogadott. Az alábbiakban erről adunk rövid tájékoztatást.

I.

Események

: média/kommunikáció

Napjainkban szinte minden hétvégére esik rendezvény, olykor több helyszínen is párhuzamosan kerülnek lebonyolításra a versenyek. Sajnálatos módon a média képviselői nem egy alkalommal elvesznek a regatták forgatagában, és ennek szomorú eredménye a közönség szerény informáltsága. Ezt elkerülendő a MB elsődlegesen megpróbálta definiálni a média számára érdeklődéssel bíró ESEMÉNYT körvonalazni, megfogalmazni mi is lehet olyan rendezvény, amire a sajtó képviselői hadra foghatóak. (Természetesen ezt majd idővel a tudósítók döntik el valójában mi is lett „szóra érdemes”)

2006-ban kiemelt médiatámogatásra jogosító ESEMÉNYEK meghatározása:

– VB, EB

– OB

– Évadnyitó

– Kékszalag

– Pünkösdi regatta

Ám annak érdekében, hogy a jelzett regatta a kiemelt média támogatású ESEMÉNY rangot elnyerje, különböző feltételeknek kell megfelelnie a rendező szerveknek által.

II.

Eseményre

jogosító

Feltételek

:

Nyilatkozat –elektronikus formában – minimum 7 nappal a verseny kezdete előtt az MVSZ részére arról, hogy a regatta kiemelt média támogatású ESEMÉNY feltételei teljesülnek – (formanyomtatvány az MVSZ irodában)


Ennek tartalma:


a. Beharangozó „sajtóközlemény” kiadása magyar/angol nyelven

b. A rendezvényt támogatóinak lejelentése, logo és kontakt személy megadásával

c. Versenykiírás magyar/angol nyelven

d. Marketing felelős nevesítése – lehet egyben az egyesület vagy a rendezvény sajtósa is

e. Előnevezés lehetőségének biztosítása

f. A sajtó képviselői részére biztosított feltételek jelzése: oda jutáshoz iránymutatás, motoros, parkoló, Internet elérés, kontaktszemély, igény esetén szállás,

g. Média ellátás tervezett költségvetés megadása

h. Eredményhirdetés után – aznap Internetre eredmények

i. Sajtóközlemény a verseny zárásáról

III. Egyéb folyamatban lévő

Javaslatokról

:

Annak érdekében, hogy a vitorlázás népszerűbb, tömegeket megmozgatóbb a média által fogyaszthatóbb „termék” legyen, az alábbi – még kidolgozás alatt lévő – ajánlásokat fogalmazza meg az MVSZ felé. Természetesen, abban az esetben, amint részeredmények vannak, azonnal beszámolunk róla.

Média oktatás/kupa:

A tapasztalatok szerint a vitorlázás nem egyszerűen érthető, közvetíthető esemény. A MB 2006.os tavaszi tervei között szerepel a témával foglalkozó szakújságírók elméleti és gyakorlati képzése, melyet tavasszal Budapesten, illetve a későbbiek folyamán a Balatonon bonyolítana. Nem titkolt az a cél sem, hogy kialakuljon egy szakmailag hiteles, a sportág iránt elkötelezett tudósítói kör, aki nem csak kötelességből, hanem hittel, szeretettel is képes tájékoztatást adni a rendezvényeinkről. Szervezése folyamatban.

Turizmus Rt.

Szeretnénk nem csak a kapcsolatot felfrissíteni, hanem a képanyagokat is aktualizálni. Ebben mind a vitorlázókra, mind a körülöttünk aktívan tevékenykedő fotósokra is számítunk. Cél, az országról és a vitorlázásról korszerű, hiteles és jó minőségű anyagok biztosításra az illetékes helyekre. Ennek része a Balatoni Idegenforgalmi Bizottság felkérése a közös szervezkedésre.

MVSZ Média támogatók felkutatása

: amennyiben megoldható, szeretnénk azon csatornákat még a szezon elött felkutatni, akik folyamatos partnerei lehetnek a sportágnak. Cél a szerződéses kapcsolat kialakítása a hosszú és komoly együttműködés reményében.

Média ügynökségi funkció

szerepeltetése az MVSZ kommunikációban. Amennyiben a sportág nívójához méltó módon szeretnénk kommunikációnkat folytatni, elengedhetetlen a feladat szakszerű megvalósítása. Belsős avagy külsős erőforrással való megvalósítása még vizsgálat illetve az üzleti terv lehetőségeinek függvénye.

Vitorlázás arcai:

szeretnénk a sportág célcsoportjaihoz szóló, számukra hiteles és fontos személyeken keresztül üzeneteket eljuttatni. Az ideális személyek felkutatása és leszerződés folyamatban van.

„Mozi”

a sportágat bemutató kisfilm összeállítása a szabad műsoridővel rendelkező – néhol körzeti – médiák részére, igény esetén oktatás, tájékoztatással kombináltan.

IV.

Kommunikáció

/ MVSZ- EGYESÜLETEK

Annak érdekében, hogy az MVSZ és tagjai között hatékony információáramlás valósuljon meg, tisztázandóak a szerepek és a szereplők. Hiszen sokszor nem az egyesület elnöke avagy vezetője, edzője foglakozik a kommunikációs csatornák kezelésével, és előfordulhat, hogy bizony csorbát szenved a tájékoztatás. Ezt elkerülendő a MB szeretné a tagokat arra buzdítani, hogy bátran nevezzék meg azokat a személyeket, akik az információ áramlásban a kapcsolattartók lesznek.

Természetesen minden olyan javaslatot, ötletet, kritikát szívesen veszünk, ami épülésünket szolgálja.


Rozsda