A siófoki nem hivatalos párosversenyt eltekintve ez volt az elsõ hazai verseny az idei évben. Az idõjárás jó nagy frontot mondott, ami azután vasárnap néhány erõsebb befújással ki is fulladt.
Pénteken a 10-es versenyen 9 hajó indult. Különösebb esemény nem volt ezen a napon, csak a szél volt kissé hektikus. Hol fújt, hol nem. Lényeg, hogy megvolt a verseny.
1. Kiss Miklós
2. Beliczay Péter
3. Forrai Csaba
Szombaton azután jött a haddelhadd. Az M osztály versenyébe bele-bele fújogatott a front déli szívása és nem is volt a 13 versenyzõbõl olyan, akinek ne lett volna valami komolyabb baja a felszerelésével. Volt akinek háromszor is kidõlt az árboca, de volt aki a fokját hagyta el, vagy rögtön a parton dõlt össze a riggje. A változatosság kedvéért a dobogón ugyan az a három ember állhatott, csak más sorrendben.
1. Forrai Csaba
2. Kiss Miklós
3. Beliczay Péter
Vasárnap azután nem jött meg a front esõ része. Maradt a napsütés és csak idõnként fújt az északi-északnyugati szél. Az E osztályban sem pörögtek a résztvevõk, csak tíz induló volt. A különlegességet Csóka Laci új hajója hozta, amit az M-ben megszokott riggállító rendszere mellett, még a jó sebessége is kiemelte.
1. Beliczay Péter
2. Kiss Miklós
3. Csóka László
Egy verseny margójára:
Csirkének számítok a modell vitorlázásban, mégis engedjetek meg nekem egy véleményt. Azért is merek ezzel elõhozakodni, mert hiszem, hogy hasznára válik a versenyzés színvonalának. Tehát:
– Az senkinek nem jó, hogy nem elég keménykezû a bíró. Egyrészt azért, mert a versenyzõk akarva akaratlanul is elszemtelenednek, másrészt a nemzetközi porondon szögesen az ellenkezõjével találkozunk.
– Az sem jó senkinek, ha nem tartjuk be a szabályokat. Ha semmibe vesszük a rajtnál a jobb csapáson rajtolókat, vagy amikor jobbcsapáson rajtolunk, akkor az élesebb hajókat. Csakúgy, mint a bójánál a belsõhellyel kapcsolatos szabályokat. Vagy a bírói ítéletet semmibe vesszük.
– Persze ehhez mind kell az is, hogy a rajtvonal rosszul van kitûzve. Ausztriában egy-két véletlen esettõl eltekintve a rajtvonal a szélre merõleges vagy közel merõleges volt. Olyan legalábbis nem fordult elõ, hogy az egyik takkon ne lehessen a rajtvonalról kimenni. Gondolom egy VB-n sincs ez másként. Ha erre nem alkalmas a hely, akkor másikat kell keresni, bár ha tovább megyünk az Alba Régia VE felé, a moló részrõl, már mûködött volna a dolog.
Amiket itt leírtam, az nem öncélú mutogatás, hiszen magam is kerültem vétkesként belsõhely vitába, hanem szeretném felhívni a figyelmeteket arra, hogy ráférne egy kis keménység a hazai rendezésre és pályarakásra. A páros verseny után többeteknek tetszettek a keménykezû bírák. Õket, vagy hozzájuk hasonló bírókat tudok még hívni, ha igényt tartotok rájuk. Ha nem is minden, de néhány versenyre feltétlenül. Jelenleg a napidíjuk fejenként 6000 Ft, ami ebben a méretben nem kevés, de én szívesen fizetnék keményebb bíráskodásért több nevezési díjat. Fõleg, mert szerintem ez helyekben mérhetõ lesz egy VB-n.