A nyolcadik szakaszt szoros csatában a Brasil 1 nyerte – a Brunel az ötödik helyét is elbénázta. A vasárnapi rotterdami kikötői futamon Mike Sanderson csapata, az ABN AMRO ONE győzött. Természetesen gondolhatnánk, hogy a hajó a „bűnös” a dologban, de Mike Sanderson másképpen látja ezt, hiszen ezúttal gyenge volt szél.



Éjszakai suhanás, ááááá, ez nagyon pazar... © Oskar Kihlborg/Volvo Ocean Race 2005-06

A Brasil 1 nyerte a


Volvo Ocean Race 2005/2006 nyolcadik szakaszát (Portsmouth – Rotterdam). A Brasil 1 végig csatázott az ABN eggyel és az Ericssonnal lejtmenetben Anglia partjai mellett, de végül ők nyerték a gyenge szeles menést. Az Ericsson sokáig tűnt befutónak, míg a szél 12 csomó alatt alakult, de amint erősödött, az üldözők lesöpörték őket. Az ABN ONE jól ismert erős szeles dominanciáját vetette latba, míg opponense, a brazilok eddig jól rejtegetett szellemi és sebességi tartalékaikkal huzakodtak elő és végül a dél-amerikai csapat 3 perc 10 másodperccel nyerte a szakaszt.



Nehéz minősíteni, ezért nem is teszem, hogy egy ilyen hosszú szakaszon hogyan lehet kihagyni egy ellenőrző pontot. A Brunel csapata (navigátora) megtette ezt – gyenge szereplését tetézi e baki – de legalább a csapat visszalépett erről a szakaszról.




Valóban könnyűszeles futamra került sor vasárnap Rotterdamban – nyolc csomó és a pöffökben sem nagyon haladták meg a tucatot – és jó döntések sorát követően a lefulladó szélben a győztesnek járó 3.5 pontot mégiscsak az nehézsúlyú ABN 1 hajó zsebelte be.



“Nem hiszem, hogy szükséges újfent elmagyaráznom, hogy ez egy csapatról és nem csupán egy hajóról szól. Megmutattuk, hogy a taktikánk és csapatmunkánk elég jó ahhoz, hogy futamot nyerhessünk,” fejtette ki Sanderson.



Paul Cayard kissé másképpen látta a dolgokat “Az egyetlen oka annak, hogy az ABN AMRO ONE megnyerte a futamot, az volt, hogy mi (Brasil 1 és a Pirates, második és harmadik) rossz irányba vitorláztunk. De ezt szánt szándékkal tetettem. Elkaphattuk volna őket könnyedén, de a Brasil és mi tudatosan jobbra mentünk. Naná, hogy a bal oldal volt a jó, de a Brasil 1 közvetlen előttünk volt és erősen fogott. Ha fordulok, és balra megyünk az ABN-nel, akkor a Brasil 1 biztosan ránk fordul és betakart volna, de még fontosabb, hogy jó fele mentek volna és aggódtam, hogy beérheti az ABN ONE-t és esetleg mi mégsem. Szándékosan maradtam kedvezőtlen szituációban és így elcsábítottuk őket a rossz irányba. Ilyen a párosverseny.”



Torben Grael, a második helyezett Brasil 1 kormányosa osztotta Cayard elgondolását miszerint elkaphatták volna az ABN AMRO ONE-t, de felelőtlenség lett volna elhagyni a kalózokat fél extra pontért, amely az első helyezettnek jár.