A cikk megszületése óta tudjuk, hogy szép magyar részsiker is született, ennek ellenére talán érdekes lehet, hogy hogyan is kezdődött.

11-én érkezett a Gatwick-i reptérre a magyar csapat. A csapat tagjai: Pomucz Tamás (edző), Karácsony Réka, Loidl Nóra, Váradi Imre, Némethi Balázs.

A reptéren ott állt egy kedélyes kedvű úriember, aki az 1 órás késésünk ellenére, még mindig vidáman, mosolygósan várt ránk. A reptérről egy 3 órás busz út várt ránk, ami eléggé lefárasztott bennünket, de megérkeztünk Weymouth-ba. Ez az angol kisváros egy hatalmas partszakaszból és még egy kis egyéb részből áll. A part tele van hotelekkel, klubokkal, és más éttermekkel. A szállodánk a Russel hotel, egy 3 csillagos szálló. Semmi extra, bár a szobáink kicsit kicsikék…

A kikötőbe másnap reggel volt a hajóátvétel, és a nevezés. A kikötőről annyit, hogy egy max. 2 éves épület, minden extrával, ami elképzelhető, hatalmas hangárral, és sok „vigyázz csúszós talaj” táblával. A ház előtt egy hatalmas betonozott placc van, ahol ott áll a sok ugyanolyan hajó, hát mondhatom nem rossz látvány. Mellesleg ez a kikötő ad otthont az angol `National Sailing Academy`-nek is, így érthető a minőség.

A verseny másnap kezdődött a próba futammal, amely egy kitartó part felől fújó 2-es szélben lett megtartva, kis áramlás és kicsikét tendáló szélben.

Az első igazi futam 14-én volt. Reggel egy jó 4-5-ös szél fújt a parton, így mindenki nagy igyekezettel átállította a hajóját nagy szelesre, meghúzott mindent, nehogy baj legyen. Ebből persze semmi nem lett, mivel ahogy kiértünk a kikötőből (egy akkora öböl, ahol könnyen elfér egy RS:X pálya) leállt egy tenger felől fújó 2-3-asra, amely jobbra tendált főleg. Hol kisebb, hol nagyobb (tavi vitorlázóknak) óriási hullámok között.

A második nap szerencsére csak 2 futam volt, így csak 6 órát voltunk vizen, amiből 3 óra volt a verseny, a többi a kijutás a pályáig. 🙂

Ma, azaz a 3. napon kint voltunk a vizen 4 órát, de nem mentünk vele semmire, mert csak a tenger felől érkeztek hosszú, lapos hullámok. Most már biztos, hogy csak a pihenőnap után lesz a következő futam.