Már csak 34 nap van vissza a VELUX 5 OCEANS verseny rajtjáig. Mike GOLDING (GBR), az ECOVER kormányosa pedig elégedett az előkészületek jelenlegi állásával. A verseny 30 000 mérföldről szól, amellyel egyedül kell megbirkóznia a mezőnynek.
Feladatait a tervezett szerint végzi, ám mivel
a hajóval jó ideje nem versenyzett, Goldingnak Bilbao fele vitorlázva nyílik lehetősége felszerelése és az újítások tesztelésére.
Új tervezésű Open 60-as
Golding hatodik Földkerülőjére készül és igencsak elfoglalt, hiszen mostanában véglegesíti új Open 60-asát. Az építés még októberben vette kezdetét a Hakes Marine-ban, az új-zélandi Wellingtonban.
„Ezt a versenyt arra használjuk fel, hogy számos új dolgot kipróbálhassunk és előreléphessünk abba az irányba, amit az új hajóval tervezünk. A versenyben az a jó, hogy többször is megállunk, így változtathatunk a dolgokon, ha egyszer nem úgy működik, ahogyan azt szeretnénk!”
Golding ezen az úton többek között a szélgenerátort preferálja a hagyományos diesellel szemben, így hatalmas tömeget spórol meg új tervezésű 60-asán.
„A súly csökkentése az egyik fő eleme az új elképzelésnek, és nagyszerű, hogy ezt élőben tesztelhetjük, nem pedig számítógépen. Szorosan együttműködünk a North Sails-szel, akik könnyebb vitorlákat készítenek, mint eddig bárkinek valaha is volt. 40 kg-ot spórolunk a vitorla felső részében. Ráadásul ez az új nagyvitorla ugyanolyan erős, mint a létező Vendée típusú nagyvitorla.
Valószínűleg, ha a Vendée következne, akkor kétszer is meggondolnám a dolgot, de mivel van egy fremantle-i megálló, itt a lehetőség, hogy megnézzük, mennyire válik be az újítás – így ez a tökéletes megoldás”
.