Route du Rhum: Megmenekült felborult 3-as osztályú trimaránjából Charlie Cappelle, akit a Cotes d’Armor skippere Philippe Legros vett fel. Az első ORMA 60-lábas 3 és fél nap után érte el az Azori térséget. Ez a leggyorsabb ereszkedés a szigetvilág felé a Rum Útjának történetében.





S

zerdán már 500 mérföld/nap volt a 60 lábas multik teljesítménye.


A versenyzők és hajóik most kicsit nagyobb megpróbáltatásoknak vannak kitéve, mint a verseny legelején, hiszen már jóval frissebb szélben haladhatnak. Ahogyan ezekben a szituációkban megszokhatták már néhány pilótának szembesülnie kell azzal, hogy automata társa felmondja a szolgálatot vagy a vízballaszt pumpája krepál be, vagy csak szimplán elszáll a veretezés valamely tagja. És nem említettük, hogy még mi mindent lehet elütni a vízben.






ORMA 60 többtestűek





Tegnapelőtt is Lionel Lemonchois (Gitana XI) vezetett az osztályban, igaz még 15 mérfölddel Pascal Bidegorry (Banque Populaire) előtt. A


kereskedelmi szelek szárnyán repülve aztán négyen is rárontottak a minap Lionel sötétkék trimaránjára. Relatív egymás közelében tartózkodik Pascal Bidégorry (Banque Populaire), Michel Desjoyeaux (Géant), Yvan Bourgnon (Brossard) és legészakabbra Thomas Coville (Sodeb’O), akik közel 24 csomós sebességgel tették túl magukat az Azori térségen. Utóbbi kapitány is csak 152 mérföldre van Lioneltől, akire még ebből a távolságból is lehet lőni, hiszen még sok van vissza. Az ötök után nem túl kedvező a helyzet. Franck Cammas (Groupama 2) is belerohant egy lyukba és a Foncia is volt, hogy csak 14 csomós átlagot hozott akkor, mikor az első 25-öt is tudott.





IMOCA 60 egytestűek



A csata éleződik, ‘Bilou’ – Roland Jourdain (Sill et Veolia) továbbra is tartja keskeny előnyét (vajmi 17 mérföldről van szó) Jean Pierre Dick (Virbac-Paprec) ellenében, aki a harmadik Jean Le Camot (VM Matériaux) tartja szemmel


37 mérföld

távolságból. Brian Thompson automata kormányának problémáitól szenved jó 24 órája, így annak javításával foglalatoskodik. Az első hajó várhatóan ma éri el az Azori-szigeteket, és ahogyan az ORMA többtestűeknél, itt is új leosztás várható hamarosan. A hajók szépen haladnak közel 22 csomós sebességgel.




Phil Sharp / philsharpracing.com




„Meglehetősen keményen nyomultam az élmezőnyre. Lehet, hogy kicsit túlságosan is. Előző éjjel egy kicsit sokáig tartottam a spinnakert és egy nagy nyomás kiütött. De most már ismét jó körülmények között vitorlázhatunk, gyorsan hátszélben. De eközben elég nehéz aludni, mivel állandóan készen kell állnom, hogy kirohanjak a deckre és elkapjam a kormányt. Sokat kormányzom, mivel már nincs sok üzemanyagom a fedélzeten (a generátorhoz szükségeltetik). Általában akkor alszom éjjel, mikor már nagyon sötét van. Reggel 4 – 5 körül ébredek és elég keményen nyomom a napot. Továbbra is odafigyelek, mert elég könnyű ellustulni.”