A Velux 5 Oceans élmezőnye továbbra is az Egyenlítő környéki szélcsendes területen cikázik, hogy a legkedvezőbb vonalakon menekülhessen el innen. Bernard Stamm vezet és előnye nem látszik veszélyben, mivel Kojiro Shiraishi hol hoz rajta, hol Stamm visszaveszi azt.


Mike Golding ismét kicsit közelebb húzott az éllovasokhoz és az Ecover hátrányát 410 mérföldre csökkentette a Cheminees Poujoulat-hoz képest. A meglepő talán Alex Thomson gyors menete, aki 41 mérföldet hozott fél nap leforgása alatt Goldingon: Természetesen mindkét brit kormányos számára kritikus napok következnek, amint belépnek a szélcsendes övezetbe.



Már 540 mérföldre sincs az Egyenlítőtől Kojiro Shiraishi is megkezdte hajója felforralását: „Már igencsak meleg van a hajó belsejében. Az átlagos hőmérséklet


32 Celsius

, és amikor beindítottam a motort áramellátásért, közel 40 fok lett. Jelenleg szembeszélben haladunk és mivel a hullámok átcsapnak az orron, kénytelen vagyok a fuxablakot becsukni és így a levegő áramlása borzasztó. A páratartalom és a motor zaja miatt olyan ez mint a perzselő pokol!”



Szombaton Sir Robin Knox-Johnston végre bepróbálta új spinnakerét a


SAGA Insurance


fedélzetén és kissé csalódott volt amiatt, hogy más nem láthatta, mert az első felhúzás, amelyre erősebb szélben kerülhetett sor, nagyot húzott rajta. Knox-Johnston szállította ugyanis a legnagyobb 24 órás átlagsebességet a mezőnyben.



Utolsó ismert pozíciók:



1. Cheminees Poujoulat, Bernard Stamm, 8506 tm a célig


2. Spirit of Yukoh, Kojiro Shiraishi, 250 tm-re a vezetőtől


3. Ecover, Mike Golding, 410


4. Hugo Boss, Alex Thomson, 521


5. SAGA Insurance, Sir Robin Knox-Johnston, 1434



6. A



Southern Man-AGD, Graham Dalton, 1820


7. Pakea, Unai Basurko, 1964