V5O: Nem jó most Sir Robin Knox-Johnstonnak, sem Alex Thomsonnak. De nem jó Goldingnak sem, talán csak Stamm örül, de ő se nagyon? Hamarosan minden kiderül. De lássuk, mitől szívnak az aktuális hősök.
A jó Sir Robin szerelési listáját úgy fölturbózta, hogy alig látja a végét és szerinte most senki sem akarna ezzel a hajóval egy Földet sem megkerülni, ráadásul jobb ha nem találkozik vele most ember – nem is valószínű mondjuk – mert bizony „gyilkolós” kedvében van. Nézzük mitől vált ilyen vérengzővé: Először is, az összes latnija elszállt és így 12 csomó helyett csak 4-et tudott haladni tegnap a Saga Insurance fedélzetén, hiszen közben szerelgetnie kellett a Sirnek. Emiatt pedig az üzemanyag is fogy izomból, hiszen elektromosság nélkül nehézkesen megy a mai világban, még ott messze kint a nyílt óceánon is.
A Saga egy 32 csomós nyomásban feküdt le, a vitorlák pedig magatehetetlenül hánykolódtak a szélben. Ekkor csavarodott ki a grósz és törtek szanaszéjjel a latnik – egytől egyig. Újabb 40 percbe telt, míg a reachert be tudta vonni, a deck alá, – hogy pontosak legyünk.
Egy újabb órájába telt rendet rakni a fedélzeten és csak ezután jöhetett a nagyvitorla pakolása, amelyhez le kellett vágnia a lazy jacket is, mivel egy kilógó latni begyűrűzött oda és muszáj volt valamit kezdenie vele. Tegnap este még csak két darabot tudott kibányászni az alsó latniból, de szegénynek még maradt a vitorlában és elmondása szerint nem lesz egyszerű dolga kivarázsolnia onnét.
„Kezd viccessé válni a dolog…” – fűzte hozzá Robin Knox.
Alex Thomson a jelenlegi másik kevésbé szerencsés (amúgy negyedik összetettben) a Hugo Boss fedélzetén. Õ kissé nyugatabbra hajózott és közel 400 mérföldet hozott Stammon mostanáig – az más kérdés, hogy állítólag most jön a lemaradás az időjárásból fakadóan. „Az első probléma a kíl, amely kissé bicegősre vette a figurát, de az nem fakadhat az életkorából, hiszen el sem érte az egy évet még!”
Alex nagy baja az, hogy terhelés alatt nem tartja magát eléggé a dönthető kíl. A helyes szög 40 fok lenne, ahogyan kéne maradnia, de csak 30 fokra dől ki. Ez nyilván elég komoly probléma, hiszen a hajó előbb kerül túlterhelt állapotba és akkor jön a fetrengés: „Utálom mikor a hajó fetreng. A potenciális sérülések miatt aggódom, meg rendet kell utána csinálnom, hiszen ilyenkor a hajó belseje egy háborús övezetre hasonlít leginkább! Majdnem biztos vagyok abban, hogy a probléma a nyomás kiegyenlítő szelep körül lesz, amelyet már be is állítottam, szóval ha minden jól megy, akkor ezzel meg is volnék.”
A másik nagyobb probléma egy spileszedést és egy fordulást követően történt. Ugyanis innéttől kezdve a jobboldali kormány vészesen nyikog, ami azt sejteti, hogy nincs minden rendben vele és így nekimenni a Déli-óceánnak igazán amatőrizmus lenne, Alex ki is vizsgálja a dolgot.
A nagy örömünnep várat még magára, mert igaz Bernard Stamm nagy riválisa, a legendás Mike Golding hétfő reggelre behúzta magát 200 mérföldre Stamm mögé, de az előttük álló
magas nyomású rendszer a vezető Stamm vitorlájára hajtja a szelet és Golding további egyhelyben történő ücsörgését vetíti előre – de azért várjuk ki a végét.