A minap az ISAF elnökét Göran PETERSSONt (SWE) kérdezték szerte a világból, ahol a fő inspiráló az olimpia volt. Íme egy újabb részlet a kérdésekből és rájuk adott válaszokból:





Kiemelten a

kérdés

, az elnök úr válasza

döntve




A modern vitorlás osztályok irányába



Hene Keller, Svájc



Különösen érdekeltek vagyunk a skiffek jövőjének alakulásában. Mikor lesz döntés az olimpiai osztályok ügyében és kik azok, akik döntenek? Igazán nagyra értékelnénk, ha a 29er felé haladna az ügy. …






Az Olimpiai osztályok felszereléseiről a döntést az ISAF Éves Konferenciáján négy évvel az esemény előtt [



16.1.1 Szabályozás


] hozzák meg, tehát 2008 novemberében. Az osztályokat 5 évvel korábban választják ki, tehát 2007 novemberében. Van egy másik lehetőség is az események 40 %-nak hét évvel az esemény előtti kiválasztására [


16.1.1(d) Szabályozás


], habár 2012-re vonatkozóan az ISAF nem hozott ilyen döntést, mivel ekkor vártuk a megerősítést a 10 hajóosztály ügyében 2012-re.






A végső döntést mind az eseményeken, mind a felszerelésben használatának ügyében az ISAF tanácsa hozza meg. Az ülést jómagam és hét alelnök alkotja, akiket 2004-ben választottak. Aztán ott van még kijelölt 28 tanácstag, akik a Föld egyes régióit képviselik, aztán van egy szavazó tag az Offshore Bizottságból és az ISAF Osztályok Bizottságából, illetve a nők képviselője. …






Ami a 29ert illeti, az osztálynak lehetősége van a bemutatkozásra a kiszavazási produkción, amelyen a lehetséges Női High Performance dingiket vesszük lajstromba. Erre várhatóan 2007 áprilisában kerül sor Hyères-ben, Franciaországban.



Pontrendszer



Glenn T. McCarthy és Luiz Kahl, USA



A fociban a gól egy pontot ér. A baseballban a futás egy pont. A kosárlabdában van hárompontos, kétpontos, a büntető egypontos. Nincs kivételezés a pontozásban. A vitorlázásban az RRS nem állapítja meg ezt egységesen. Valójában minden rendező szervezet bütyköl valamit a rendszerrel. Például van olyan rendezőség, amely változtatja a DNS, DNF, vagy épp a DSQ pontszámát.



A következő szabályok foglalják magukba a pontokkal történő manipulálást: 30.2, 30.3, 36, 44.3, 64.1, 64.3, 67, 69.1, 78.2, 86.1, 88.3 és az „A” Függelék. A legtöbb eseményen tipikusan a rohanásban készül el a pontozás és a pontozók sem profik, akik kellő időt fordítanának az ide vágó szabályokra és arra, hogy az ne okozzon esetleg inkorrekt eredményt.



Ehhez hozzájön a tény, hogy nemcsak a rendezőség módosíthatja a pontokat a versenykiírásban és a versenyutasításban, de ha egy ügy eljut az Óvási Bizottság, ők is dönthetnek a végleges pontokról egy különleges szituációban. …



Mikor fogja az ISAF feltárni ezt a problémát és mikor fogja véglegesen megoldani? Mikor fogják a jutalompontrendszert rögzíteni (rögzíteni úgy, hogy a rendezőség által ne lehessen befolyásolni)? Mikor lesz a büntetőpontrendszer az óvási bizottság számára rögzített (rögzített úgy, hogy a bírák egy előre meghatározott listából válasszák ki a büntetésnek megfelelő pontszámot). Mi szükséges az egyszerű logikán, az egyszerű matekon és a rendszeren túl ahhoz, hogy az ne legyen módosítható a rendezők által? Jelenleg a logika nem érvényesül és nincs az a programozó, aki elég változót tudna felvonultatni ahhoz, hogy kielégítse teljes egészében a pontrendszert egyik esemény után a másikon is.



Ha úgy látják, hogy ez nem is olyan fontos témakör, akkor kérem vitassák meg ezt a kérdést egy programozóval, aki megkísérelt pontozásos programot írni, amely minden lehetséges pontmanipulációs tényezővel számolna és látni fogják, hogy nem működik. Habár működik a fociban, a baseballban vagy a kosárlabdában. Felfogni a vitorlázásban a pontozást, annyira kellene egyszerűnek lennie, mint két számot összeadni fejben, mint ahogyan más sportágban is történik. Nem bonyolultnak, hanem egyszerűnek kéne lennie.






Egyetértek abban, hogy a vitorlázás számára kihívás a pontrendszer közvetítése a nem vitorlázók irányába. Az olimpián a Medal Race és az egyetlen kieső elgondolásának bevezetése is arra irányult, hogy a sportág jobban megközelíthető, jobban érthető legyen.






Az ön által is említett speciális témakörön folyamatosan dolgozik a versenyszabályzati bizottság, hogy fejlessze a Versenyszabályzatot.






A Vitorlázás Versenyszabályzatának megvan a maga rugalmassága, ahogyan az szükségessé vált. Ámbár úgy érzem meglátása helyes és megfontolandó a versenyszabályzatról döntő bizottság által. …