Alig rajtolt el a Velux 5 Oceans második szakasza, Sir Robin Knox-Johnston már kedden este arra kényszerült, hogy visszaforduljon Fremantle-be. Ugyan sikeresen megjavította automata kormányát, de 48 órát a szabályok értelmében akkoris kénytelen eltölteni a kikötőben.


2007. január 16. 08.00 UTC



© onEdition
A ma reggeli jelentés szerint a versenyben vezető Bernard Stamm a Cheminees Poujoulat fedélzetén 180 mérföldre volt Ausztrália déli partjaitól, Esperance-n is túl. Az elmúlt 24 órában Bernard megduplázta a számára előnyt jelentő mérföldek számát a japán Kojiro Shiraishihoz képest (Spirit of Yukoh). Míg az első 24 órában 65 mérfölddel tartózkodott a svájci a japán előtt, addig ezt a távolságot 140-re növelte újabb 24 leforgása alatt, holott a két hajó átlagos sebessége – haladási iránytól függetlenül – hasonlatos, 12 csomó körül alakul.



Bernard és Koji mögött a harmadik helyen Graham Dalton tartózkodik egy Open 50-essel, ami azért nagy szó, hiszen a Southern Man-AGD mégiscsak egy rövidebb hajó. Na ő az, aki egy kicsit délebbi útvonalat választott, mint a többiek.



Bernard Stamm egy nap után:



„Az első 24 óra igazán kemény volt. A rajt utáni cirkálásban elég erős viharos löketeket kaptunk és elég sokat kellett manővereznem. Eléggé óvatos vitorlázó vagyok, mindig átnézem a hajót, nem tört-e el valami. Most nagyjából 40 csomós a szél és hátszelezek. …
Két reffel haladok, jelenleg 17 és 20 csomó körül, de nagyon vizes!



Nemrég kezdtem el dél felé haladni, miután a Leeuwin-fokot elhagytam. Érzem, hogy a swellek dél felöl érkeznek, de a tenger állapotát inkább a szél befolyásolja. Ha Európában lenne ilyen tengermozgás, akkor az elég nagy „vihart” keltene. De a hullámok itt jóval hosszabbak. A szélerő miatt néha benyalok egy-két hullámot, amelyik meg is törik. Eddig esélyem sem volt a pihenésre, egészen mostanáig. Az első 24 óra mindig trükkös.”